جانمایی پلاک ثبتی تهران

جانمایی پلاک ثبتی تهران که از زمان قدیم که برای املاک سند های منگوله دار صادر شد. تا به حال دستخوش تغییرات زیادی است. برای تعیین جای دقیق ملک و آدرس آن ها و تعیین و بررسی حدود املاک انجام می شود. از آن جا که پلاک ثبتی های تهران به صورت گسترده هستند. و هر کدام مختص یک منطقه و یک اداره ثبت است باید اطلاع دقیق و آشنایی به این پلاک ثبتی ها وجود داشته باشد. و کار توسط کارشناسان رسمی دادگستری امور ثبتی انجام گیرد.

پلاک ثبتی چیست؟

در تهران هر پلاک اصلی مختص یک منطقه است. و هر منطقه با منطقه دیگر پلاک ثبتی متفاوتی دارد. و از طرفی از زمانی که برای املاک سند های دفترچه ای صادر شد. تا به حال املاک تغییرات زیادی کرده اند. و تشخیص آدرس تنها از طریق پلاک اصلی و فرعی کار راحتی نیست. و زمانی که ملک گم شود. باید حتما جانمایی پلاک ثبتی انجام شود. تا با انجام این کار موقعیت ملک مشخص و تهیه نقشه یو تی ام انجام شود.

این پلاک ثبتی تشکیل شده از یک پلاک اصلی و یک پلاک فرعی است. که در سند های قدیمی صفحه اول به صورت عددی در بالای صفحه سمت راست درج شده است. و در صفحه دوم به صورت حروف در قالب پلاک اصلی و فرعی درج گردیده است. اما این پلاک ثبتی در سند های تک برگ که امروزه سند به روز ملکی است.

 

جانمایی پلاک ثبتی تهران

 

در قسمت دوم صفحه اول در مشخصات ملک درج شده است. که به صورت عددی است. و در پشت صفحه در قسمت توضیحات نیز به صورت حروف نوشته شده است. و این پلاک ثبتی مثل شناسنامه ملک است. که موقعیت و حدود ملک را تعرف می کند. و در زمان اصلاحات اراضی به هر ملک یک پلاک اصلی و حداقل یک پلاک فرعی تعلق گرفت.

شماره شناسایی ملک از روی نقشه 

منظور از شماره شناسایی ملک همان پلاک ثبتی است. که در زمان اصلاحات اراضی برای املاک تعیین شد. این پلاک ثبت شامل یک پلاک اصلی و یک پلاک فرعی است. که در سندهای مالکیت قدیمی و تک برگ درج شده است. و برای شناسایی املاک در اداره ثبت باید حتماً پلاک ثبتی ملک ارائه شود. و یا برای تعیین موقعیت ملک نیاز به پلاک ثبتی است. که باید با توجه به نقشه‌های ثبتی موجود در اداره ثبت اقدام به تعیین موقعیت ملک بر اساس پلاک ثبتی شود.

برای جانمایی املاک تهران باید با توجه به اسناد و مدارک موجود از ملک که در آن‌ها پلاک ثبتی و حدود اربعه درج شده است اقدام به تهیه نقشه جانمایی کرد. همچنین انجام جانمایی پلاک ثبتی نیاز به تخصص در این زمینه دارد. برای همین باید به کارشناسان رسمی دادگستری امور ثبتی مراجعه کرد. تا با توجه به ارائه سند مالکیت نقشه ثبتی با توجه به پلاک ثبتی درج شده در سند تهیه شود. و با تبدیل این نقشه ثبتی به سیستم مختصات یو تی ام موقعیت ملک تعیین شود.

جانمایی پلاک ثبتی‌ تهران ( جانمایی املاک تهران )

تهران دارای مناطق جداگانه‌ای است. که هر منطقه دارای پلاک ثبتی جداگانه نیز هست. و هر منطقه دارای یک پلاک اصلی مشخص می‌باشد. و هر قطعه زمین دارای یک پلاک ثبتی جداگانه است. اما درصورتی‌که هر قطعه زمین مجدد تقسیم و تفکیک انجام شود. امکان صدور پلاک ثبتی جدید برای ملک وجود دارد. برای مثال:

  • پلاک ثبتی اصلی منطقه ولنجک تهران پلاک ۶۷ اصلی است.
  • پلاک ثبتی منطقه لواسان شامل پلاک ثبتی ۷۸ اصلی معروف به مزرعه سنگ لشگری و پلاک ثبتی ۷۹ اصلی معروف به کمرد و سوهانک و پلاک ثبتی ۷۳ اصلی معروف به مزرعه طلادر است.
  • پلاک ثبتی منطقه خاک سفید پلاک ثبتی ۹۲ اصلی است.
  • پلاک ثبتی منطقه پونک پلاک ثبتی ۱۱۸ اصلی است.
  • پلاک ثبتی منطقه باغ فیض (اشرفی اصفهانی) تهران پلاک ثبتی ۱۲۶ اصلی است.
  • پلاک ثبتی منطقه فرحزاد پلاک ثبتی ۱۱۶ اصلی است.
  • پلاک ثبتی منطقه جماران تهران پلاک ثبتی ۸ اصلی است.
  • پلاک ثبتی منطقه حصارک تهران پلاک ثبتی ۷ اصلی است.
  • پلاک ثبتی منطقه مراد آباد تهران پلاک ثبتی ۱۲۱ اصلی است.
  • پلاک ثبتی منطقه ازگل تهران پلاک ثبتی ۸۰ اصلی است.
  • پلاک ثبتی منطقه طرشت تهران پلاک ثبتی ۲۳۹۵ اصلی است.
  • پلاک ثبتی منطقه ورامین معروف به بهنام عرب پلاک ثبتی ۱۷۱ اصلی است.
  • پلاک ثبتی مهرشهر کرج پلاک ثبتی ۱۷۰ اصلی است.

سرچ پلاک ثبتی اصلی و فرعی تهران روی نقشه گوگل

انجام جانمایی املاک تهران از طریق گوگل مپ 

گوگل یک نرم افزار ماهواره‌ای است. که موقعیت هر منطقه را بر روی کره زمین نمایش می‌دهد. اما این نرم افزار شامل پلاک ثبتی قطعات نمی‌شود. تنها نمایش ماهواره‌ای از هر قطعه زمین را با دید عمودی یا نیمه مایل نمایش می‌دهد. پس به طور کامل می‌توان گفت که تعیین پلاک ثبتی ملک با توجه به گوگل امکان پذیر نیست. همچنین باید گفت که نرم‌افزارهای مربوط به پلاک ثبتی امکان خطا و اشتباه دارند. و تنها با استفاده از نقشه‌های ثبتی بهترین روش برای تعیین پلاک ثبتی تا تعیین موقعیت ملک است.

جانمایی پلاک ثبتی در استان تهران ( جانمایی املاک تهران )

تبدیل سند قدیمی ملک به سند تک برگ

سندهای قدیمی منگوله دار و شاهنشاهی در حال حاضر با افزایش شهرها و تقسیم هر پلاک دچار اشتباه و اختلافاتی شده است. برای همین منظور دولت سند سیستمی تک برگ را جایگزین سندهای قدیمی کرد. که اطلاعات فنی و ثبتی در سیستم کاداستر کشور ثبت می‌گردد. که یکی از این اطلاعات موقعیت ملک در سیستم مختصات یو تی ام است. به صورت نقشه یو تی ام تهیه می‌شود. و در سیستم کاداستر کشور ثبتی می‌گردد. تا از مشکل گم‌شدن آدرس ملک جلوگیری شود.

برای همین منظور باید جانمایی پلاک ثبتی ملک برای املاک گمشده و یا انجام نقشه‌برداری از ملک برای املاک دارای موقعیت دقیق انجام گیرد. لازم به ذکر است که برای تهیه این نقشه باید به کارشناسان رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مراجعه کرد. تا بعد از تهیه نقشه یو تی ام توسط این کارشناس مهر و امضا شود. و در صورتی نقشه در اداره ثبت دارای اعتبار است. که توسط این متخصصین مهر و امضا شده باشد. برای مشاوره جانمایی املاک تهران میتوانید با مشاوارن ما در تماس باشید.

جانمایی پلاک ثبتی ملک چه مراحلی دارد؟

به جهت انجام جانمایی پلاک ثبتی ملک با مراجعه به فردی متخصص در نتیجه مراحل تخصصی آن طی می شود. مراحل انجام جانمایی پلاک ثبتی ملک شامل موارد زیر است:

♦ در ابتدا اسناد و مدارک ملک گرد آوری می شود.

♦ در ادامه با توجه به اسناد و مدارک ملک استعلام نقشه ثبتی ملک انجام می شود.

♦ سپس جانمایی ملک انجام می شود.

♦ در آخر مختصات دقیق ملک مشخص می شود.

نقشه جانمایی پلاک ثبتی در تهران

برای تعیین موقعیت املاکی که دارای اسناد و مدارک قدیمی هستند و مالک از موقعیت دقیق ملک مطلع نیست و یا حدود و مرز های ملک نیاز به تعیین و بررسی دارد باید جانمایی پلاک ثبتی انجام شود و برای انجام جانمایی پلاک ثبتی باید به کارشناسان رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مراجعه شود و کارشناس با توجه به اسناد و مدارک موجود از ملک و بررسی آن ها و با دسترسی به اطلاعات ثبتی اقدام به انجام جانمایی می کند در مرحله بعد باید با توجه به پلاک ثبتی درج شده در سند استعلام نقشه ثبتی ملک گرفته شود و با تهیه این نقشه ثبتی و تبدیل آن به سیستم مختصات یو تی ام برای تعیین موقعیت ملک اقدام می شود و با تعیین آدرس ملک و بررسی حدود و مرز ها نقشه یو تی ام از ملک بر اساس همین نقشه ثبتی تهیه می شود که با درج اطلاعاتی مانند مساحت و پلاک ثبتی چاپ و در نهایت توسط کارشناس رسمی دادگستری امور ثبتی مهر و امضا می شود و به دست متقاضی میرسد تا برای اخذ سند تک برگ برای ملک و انجام میخ کوبی و دیوار کشی ملک اقدام کند

در زمان عدم تشخیص آدرس ملک بر اساس سند قدیمی چه کار باید کرد؟

اگر سند ملک به صورت قدیمی منگوله دار یا شاهنشاهی باشد. موقعیت ملک تنها بر اساس پلاک ثبتی و بخش ثبتی درج شده است. که اگر برای مدت زیادی از ملک خود خبر ناشته باشید. علی الخصوص در تهران امکان اینکه دیگر تشخیص آدرس ملک امکان پذیر نباشد هست. و همین موضوع باعث می شود. که برای تعیین موقعیت ملک خود انجام جانمایی پلاک ثبتی تهران را انجام دهید. برای انجام جانمایی ملک باید به کارشناسان رسمی دادگستری امور ثبتی مراجعه کنید.

جانمایی پلاک ثبتی تهران

تعیین موقعیت ملک با سند تک برگ

اما مشکل گمشدن ملک در سند های تک برگ حل شده است. که با ثبت موقعیت ملک در سیستم کاداستر کشور دیگر امکان گمشدن ملک وجود ندارد.

به این صورت که برای اخذ سند تک برگ ملک خود باید نقشه یو تی ام ملک خود را تهیه کنید. اداره ثبت نیز موقعیت ملک شما را بر اساس سیستم مختصات یو تی ام در سیستم کاداستر کشور ثبت می کنند. و در پایین صفحه اول یک کد جام درج شده است. که این کد جام درواقع مختصات یو تی ام مرکز ملک است. و با وارد کردن مختصات در نرم افزار های google earth می توانید موقعیت ملک خود را تعیین کنید.

برای انجام جانمایی پلاک ثبتی در استان تهران چه کار باید کرد؟

کارشناسان رسمی دادگستری امور ثبتی تخصص لازم در زمینه جانمایی پلاک ثبتی ملک را دارند. همچنین برای انجام اینکار نیاز به دسترسی به نقشه های ثبتی است. که این کارشناسان امکان دسترسی به این اطلاعات را نیز دارند.

برای همین باید با توجه به سند ملک و پلاک ثبتی درج شده در سند نقشه ثبتی ملک تهیه می شود. و با تبدیل این نقشه به سیستم مختصات یو تی ام موقعیت ملک تعیین می گردد.

نقشه حاصل نقشه ای است که بر اساس سیستم مختصات یو تی ام موقعیت ملک را بر اساس سند بر روی زمین نمایش می دهد. در واقع این نقشه یو تی ام نقشه ملک بر اساس سند است. که امکان مغایرت آن با وضع موجود ملک وجود دارد. و زمانی که ملک در تصرف کسی نباشد. برای اخذ سند تک برگ و دیوار کشی آن باید به کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری مراجعه گردد. تا پیاده سازی زمین انجام گیرد.

نحوه پیاده سازی زمین با نقشه جانمایی پلاک ثبتی تهران

تمام املاک باید حدود درج شده در سند را رعایت کنند. که انجام این کار برای تعیین حدود ملک با انجام تحدید حدود ثبتی ملک انجام می گیرد. به این صورت که یک کارشناس اداره ثبت به همراه نقشه بردار به علاوه همسایگان در محل ملک حاضر می گردند. و برای رعایت گذر مامور شهرداری نیز حاضر می شود. و نقاط با توجه به نقشه جانمایی پلاک ثبتی بر روی زمین میخ کوبی یا گچ ریزی می شود. تا در ادامه مالک از طریق این مشخصه ها دیوار کشی انجام گیرد.

انجام جانمایی پلاک ثبتی در استان تهران با اکسپرت جاستیس

برای انجام جانمایی پلاک ثبتی املاک در استان تهران، نقشه جانمایی ثبتی در تهران و موارد مرتبط می توانید با شماره تماس های ما، با کارشناسان اکسپرت جاستیس در ارتباط باشید. کارشناسان ما در تمام روز های هفته آماده خدمت رسانی و ارائه مشاوره به شما عزیزان می باشند.

رادین مپ

خیابان خالد اسلامبولی (وزرا)، نبش سی و هفتم، پلاک 163، واحد6
تهران, تهران
ایران
تلفن: +989129277534
تلفن دوم: +982166398316
فکس: 02188857248
ایمیل: radinmapiran@gmail.com
شنبه09:00 - 18:00
یک شنبه09:00 - 18:00
دوشنبه09:00 - 18:00
سه شنبه09:00 - 18:00
چهار شنبه09:00 - 18:00
پنج شنبه09:00 - 13:00
جمعهبسته است

سوالات متداول جانمایی پلاک ثبتی ملک

  1. در صورتی که ملک گمشده باشد چه اقدامی لازم است انجام شود؟ انجام جانمایی پلاک ثبتی ملک
  2. جانمایی پلاک ثبتی ملک چه مراحلی دارد؟ جمع آوری و بررسی داده های موجود- استعدام نقشه ثبتی ملک- جانمایی ملک- تعیین مختصات دقیق ملک
  3. جانمایی پلاک ثبتی از عهده چه شخصی بر می آید؟ کارشناس رسمی دادگستری صلاحیت لازم برای انجام جانمایی پلاک ثبتی ملک را دارد.

این مطلب چه مقدار برای شما مفید بوده است؟

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز. 5 / 5. میزان امتیاز: 7

تا کنون امتیازی ثبت نشده. اولین نفر باشید.

نقشه برداری رادینمشاهده نوشته ها

Avatar for نقشه برداری رادین

شرکت فنی مهندسی رادین مپ متشکل از گروه کارشناسان رسمی دادگستری، نقشه برداری و امور ثبتی فعال در تمام زمینه های امور ثبتی اعم از تهیه نقشه های (UTM) یو تی ام ادارات ثبت و شهرداریها و جانمایی پلاک های ثبتی سند های قدیمی دفترچهای و شاهنشاهی و تعیین موقعیت دقیق املاک و همچنین تفسیر عکس های هوایی برای سازمان های دولتی و قضایی و انجام کلیه استعلامات ملکی و امور فنی ملک با استفاده از بروزترین تجهیزات و مجرب ترین کارشناسان آماده ارائه خدمات به متقاضیان می باشد. برای اخذ مشاوره رایگان و ثبت سفارش با شماره های زیر تماس بگیرید 09129277534 — 02166398316

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *