جانمایی نقشه برای پلاک ثبتی

زمانی که نیاز باشد موقعیت ملک بر اساس سند موجود تعیین شود. باید به سراغ پلاک ثبتی درج شده در سند رفت. و با توجه به این پلاک ثبتی و نقشه های ثبتی موجود کار جانمایی ملک انجام گیرد. تا جانمایی نقشه برای پلاک ثبتی انجام گیرد. و نقشه یو تی ام ملک تهیه شود. برای همین باید به سراغ کارشناسان رسمی دادگستری امور ثبتی رفت. تا بتوان نقشه ای معتبر با مهر و امضا این کارشناس تهیه کرد.

پلاک ثبتی چیست ؟

پلاک ثبتی منظور همان پلاک اصلی و فرعی است. که در سند های قدیمی به صورت متن در صفحه اول مشخصات ملک درج شده است. یا در صفحه نخست در بالا سمت راست به صورت دو پلاک که با / از هم جدا شده اند. نوشته شده است. که از سمت چپ اولی پلاک اصلی و در سمت راست پلاک فرعی درج شده است.

این پلاک ثبتی تعیین کننده موقعیت ملک است. که در زمان اصلاحات اراضی هر قطعه زمین اربابی یک پلاک اصلی و هر قطعه تقسیم شده زمین یک پلاک فرعی تعلق گرفت. و مشکل جایی است. که امروزه به دلیل تقسیمات متعدد هر پلاک و بهم ریختگی پلاک های ثبتی امکان تشخیص آدرس ملک تنها با توجه به پلاک ثبتی امکان پذیر نیست. و زمانی که مالک از موقعیت ملک بی اطلاع باشد. باید برای تعیین موقعیت آن جانمایی پلاک ثبتی انجام دهد.

نحوه انجام جانمایی پلاک ثبتی ( جانمایی نقشه برای پلاک ثبتی )

برای انجام جانمایی ملک باید اسناد و مدارک آن بررسی شود. و در این مرحله نیاز است. که پلاک ثبتی و حدود اربعه ملک مشخص باشد. تا با توجه به پلاک ثبتی ملک نقشه آن نیز از اداره ثبت تهیه شود. و جانمایی سند های قدیمی تنها با استفاده از این نقشه های ثبتی امکان پذیر است.

باید در ابتدا با تبدیل نقشه ثبتی به سیستم مختصات یو تی ام این نقشه را با وضع موجود تطبیق داده می شود. تا موقعیت هر پلاک ثبتی بر روی موقعیت دقیق قرار گیرد. تا در مرحله بعدی با توجه به این نقشه ثبتی ، نقشه یو تی ام از قطعه مد نظر نیز تهیه شود.

این نقشه یو تی ام که بر اساس اطلاعات سند تهیه شده است. دارای اطلاعاتی مانند پلاک ثبتی و ابعاد سند است. که علاوه بر این ها مختصات های یو تی ام گوشه های ملک نیز در نقشه درج می شود. که تعیین کننده موقعیت ملک بر روی زمین هستند. و از این طریق می توان آدرس ملک را تعیین کرد.

اما از طریق جانمایی پلاک ثبتی ملک تنها آدرس ملک تعیین نمی شود. بلکه می توان حدود ملک را نیز بررسی کرد. و این در صورتی است. که مالک با املاک همجوار به مشکل خورده باشد. و از این طریق می تواند ابعاد سند خود را از لحاظ موقعیت دقیق قرار گیری بررسی کند.

این کار نیز با توجه به انجام جانمایی ملک و نقشه برداری از وضع موجود ملک و تطبیق آن ها با هم انجام می گیرد. که در نهایت در هر صورت جانمایی نقشه برای پلاک ثبتی انجام گرفته. و نقشه یو تی ام توسط کارشناس رسمی دادگستری امور ثبتی تهیه و مهر و امضا می شود. برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد جانمایی نقشه برای پلاک ثبتی می توانید با کارشناسان ما در اکسپرت جاستیس در تماس باشید.

 

رادین مپ

خیابان خالد اسلامبولی (وزرا)، نبش سی و هفتم، پلاک 163، واحد6
تهران, تهران
ایران
تلفن: +989129277534
تلفن دوم: +982166398316
فکس: 02188857248
ایمیل: radinmapiran@gmail.com
شنبه09:00 - 18:00
یک شنبه09:00 - 18:00
دوشنبه09:00 - 18:00
سه شنبه09:00 - 18:00
چهار شنبه09:00 - 18:00
پنج شنبه09:00 - 13:00
جمعهبسته است

این مطلب چه مقدار برای شما مفید بوده است؟

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز. 5 / 5. میزان امتیاز: 1

تا کنون امتیازی ثبت نشده. اولین نفر باشید.

نقشه برداری رادینمشاهده نوشته ها

Avatar for نقشه برداری رادین

شرکت فنی مهندسی رادین مپ متشکل از گروه کارشناسان رسمی دادگستری، نقشه برداری و امور ثبتی فعال در تمام زمینه های امور ثبتی اعم از تهیه نقشه های (UTM) یو تی ام ادارات ثبت و شهرداریها و جانمایی پلاک های ثبتی سند های قدیمی دفترچهای و شاهنشاهی و تعیین موقعیت دقیق املاک و همچنین تفسیر عکس های هوایی برای سازمان های دولتی و قضایی و انجام کلیه استعلامات ملکی و امور فنی ملک با استفاده از بروزترین تجهیزات و مجرب ترین کارشناسان آماده ارائه خدمات به متقاضیان می باشد. برای اخذ مشاوره رایگان و ثبت سفارش با شماره های زیر تماس بگیرید 09129277534 — 02166398316

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *