جانمایی سند زمین

زمین‌هایی اقدام به تبدیل سند قدیمی ملک خود به سند تک‌برگ نکرده باشند. و برای مدت طولانی از ملک خود بی‌خبر باشند. امکان عدم تشخیص آدرس ملک وجود دارد. و به دلیل اینکه در سندهای قدیمی موقعیت ملک بر اساس پلاک ثبتی مشخص شده است. باید برای تعیین آدرس ملک و تعیین حدود ملک از جانمایی سند زمین استفاده شود. تا در نهایت نقشه یو تی ام ملک تهیه شود. و بر اساس آن بتوان موقعیت ملک را تشخیص داد. برای همین موضوع باید به کارشناسان رسمی دادگستری امور ثبتی مراجعه کرد. زیرا تنها این کارشناس تخصص لازم در زمینه انجام جانمایی پلاک ثبتی را دارد. امروز با ما همراه باشید تا در مورد جانمایی سند زمین گفتگو کنیم. در نهایت در صورتی که نیاز به مشاوره با کارشناسان دادگستری ما دارید می توانید با شماره تلفن های شرکت اکسپرت جاستیس در ارتباط باشید.

سندهای قدیمی و معایب آن ( معایب سند قدیمی زمین )

سندهای قدیمی منگوله‌دار در زمان اصلاح اراضی و تفکیک زمین‌های اربابی برای هر ملک صادر گردید. که در آن پلاک ثبتی برای ملک تعیین شد. و شماره هر قطعه زمین اربابی یک پلاک اصلی و برای هر قطعه تقسیم شده از زمین اربابی یک پلاک فرعی تعلق گرفت. اما در حال حاضر با تقسیم مجدد هر پلاک و اینکه در سندهای قدیمی مشخصه ملک برای موقعیت تنها پلاک ثبتی است. مشکل‌ساز شده است. و برای همین منظور مالکینی که برای مدت طولانی از موقعیت ملک خود بی‌خبر باشند. باید برای تعیین موقعیت ملک خود جانمایی سند قدیمی زمین خود را انجام دهند. تا موقعیت ملک بر اساس سیستم مختصات یو تی ام تعیین گردد.

نحوه انجام جانمایی پلاک ثبتی سند قدیمی ( نحوه جانمایی سند زمین قدیمی )

برای جانمایی پلاک ثبتی سند زمین باید در ابتدا سند توسط یک متخصص بررسی شود. و برای تهیه نقشه یو تی ام با جانمایی پلاک ثبتی تنها نیاز به اطلاعات و نقشه‌های ثبتی است. که برای انجام آن باید باتوجه‌به پلاک ثبتی سند نقشه ثبتی تهیه شود. و با تبدیل نقشه ثبتی به سیستم مختصات UTM یو تی ام می‌توان موقعیت ملک را باتوجه‌به پلاک ثبتی تشخیص داد. با تشخیص موقعیت ملک نقشه یو تی ام تهیه می‌شود.

این نقشه یو تی ام موقعیت ملک را بر اساس موقعیت سند بر روی زمین نمایش می‌دهد. که امکان مغایرت با وضع موجود ملک را دارد. همین موضوع یکی از موضوعات حائز اهمیت برای هر ملکی است. که در موقعیت دقیق سند قرار گیرد. و حدوحدود و مرزهای خود را رعایت کند.

جانمایی پلاک ثبتی باید توسط چه کسی انجام شود؟

برای جانمایی پلاک ثبتی علاوه بر تخصص لازم در این زمینه نیاز به دسترسی به اطلاعات و نقشه‌های ثبتی نیز هست. که تنها کارشناسان رسمی دادگستری امور ثبتی قابلیت انجام این کار را دارند. و نقشه جانمایی تهیه شده تنها با مهر و امضا این کارشناس است که اعتبار دارد. و برای مراجع قضایی و دولتی مانند اداره ثبت باید نقشه جانمایی حتماً توسط این کارشناس رسمی دادگستری امور ثبتی مهر و امضا شده باشد.

نحوه پیاده‌سازی زمین با نقشه جانمایی سند زمین

بعد از تهیه نقشه جانمایی پلاک ثبتی و پیداکردن آدرس ملک باید حدود ملک نیز دقیقاً مثل سند بر روی زمین پیاده شود. تا موقعیت ملک با حدود سند برابر باشد. برای همین منظور باید نقشه یو تی ام حاصل از جانمایی پلاک ثبتی باتوجه‌به طول و عرض ملک تقسیم‌بندی شود. و با استفاده از جی‌پی‌اس های دقیق بر روی زمین موقعیت هر نقطه یو تی ام مشخص و میخ‌کوبی یا گچ‌ریزی شود. تا باتوجه‌به این حدود مشخص شده از طریق نقشه‌برداری دقیق برای دیوارکشی ملک اقدام شود.

با انجام دیوارکشی ملک حدود و مرزها به طور دقیق جانمایی می‌شود. و با اخذ سند تک‌برگ و تحدید حدود ثبتی که از طریق اداره ثبت انجام می‌گردد. دیگر از تداخل حدود و تجاوز به حریم ملک جلوگیر می‌شود. و در همین راستا با درج کد جام در سند تک‌برگ در زمان عدم تشخیص آدرس ملک دیگر نیازی به جانمایی پلاک ثبتی سند نیست.

نحوه تبدیل سند زمین قدیمی به سند تک‌برگ

تبدیل سند قدیمی ملک به سند تک‌برگ یکی از امور لازم و ضروری برای هر ملکی است. زیرا در حال حاضر سند رسمی ملک سند تک‌برگ است. که برای انجام امور اداری ملک باید حتماً تهیه شده باشد. تا مورد تأیید بانک یا ارگان‌های دولتی و قضایی باشد. برای همین منظور باید مراحل زیر طی شود تا سند قدیمی ملک به سند تک‌برگ تبدیل شود:

  • مراجعه به دفتر اسناد
  • استعلام سند
  • تسویه‌حساب با شهرداری و اخذ گواهی پایان کار
  • انتقال اسناد در دفتر اسناد
  • بازگشت به اداره ثبت‌اسناد
  • سند مالکیت قبلی را ارائه دهید
  • پرداخت هزینه‌ها و ارائه مدارک لازم
  • مراجعه به باجه پست

مدارک موردنیاز برای تبدیل سند قدیمی به سند تک‌برگ

  1. اصل سند مالکیت
  2. کپی بنچاق
  3. کپی شناسنامه و کارت ملی
  4. آدرس و کد پستی ملک
  5. کپی خلاصه معامله
  6. فرم مخصوص که دفترخانه به خریدار می‌دهد تا موارد موردنظر را تکمیل نموده و امضا و اثر انگشت بزند.
  7. آدرس و کد پستی مالک (سند مالکیت از طریق پست به این آدرس تحویل خواهد شد)
  8. اصل یا کپی برابر با اصل گواهی انحصاروراثت (برای اسناد ورثه‌ای)
  9. اصل یا کپی برابر با اصل گواهی واریز مالیات‌برارث (برای اسناد ورثه‌ای)

 

اگر سوال یا ابهامی برای شما د ردر مورد جانمایی سند زمین به وجود آمده است می توانید به راحتی با کارشناسان ما در اکسپرت جاستیس تماس حاصل نمایید.

این مطلب چه مقدار برای شما مفید بوده است؟

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز. 5 / 5. میزان امتیاز: 5

تا کنون امتیازی ثبت نشده. اولین نفر باشید.

نقشه برداری رادینمشاهده نوشته ها

Avatar for نقشه برداری رادین

شرکت فنی مهندسی رادین مپ متشکل از گروه کارشناسان رسمی دادگستری، نقشه برداری و امور ثبتی فعال در تمام زمینه های امور ثبتی اعم از تهیه نقشه های (UTM) یو تی ام ادارات ثبت و شهرداریها و جانمایی پلاک های ثبتی سند های قدیمی دفترچهای و شاهنشاهی و تعیین موقعیت دقیق املاک و همچنین تفسیر عکس های هوایی برای سازمان های دولتی و قضایی و انجام کلیه استعلامات ملکی و امور فنی ملک با استفاده از بروزترین تجهیزات و مجرب ترین کارشناسان آماده ارائه خدمات به متقاضیان می باشد. برای اخذ مشاوره رایگان و ثبت سفارش با شماره های زیر تماس بگیرید 09129277534 — 02166398316

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *