تهیه نقشه UTM جانمایی ملک گمشده

زمانی که ملک گمشده باشد. یعنی اینکه مالک از موقعیت ملک مطلع نباشد. نیاز است که بر اساس سند تعیین آدرس ملک انجام شود. و انجام این کار تنها با داشتن نقشه های ثبتی امکان پذیر است. و مالک تنها با توجه به سند قدیمی موجود نمی تواند تعیین موقعیت ملک را انجام دهد. از این جهت است که تهیه نقشه UTM جانمایی ملک گمشده تنها در تخصص کارشناسان رسمی دادگستری امور ثبتی است. و باید با دسترسی به اطلاعات و نقشه های ثبتی کار تعیین موقعیت و تهیه نقشه یو تی ام ملک انجام گیرد.

برای پیدا کردن ملک گمشده چه کاری باید انجام شود ؟ ( انجام تهیه نقشه UTM جانمایی ملک گمشده )

املاکی که دارای موقعیت مشخص نباشند. یعنی این که مالک نتواند موقعیت ملک را تشخیص دهد. را ملک گمشده می گویند. که این املاک با توجه به نوع سند شان تعیین موقعیت می شوند. که برای املاک گمشده دارای سند قدیمی منگوله دار باید جانمایی پلاک ثبتی انجام شود. و برای املاکی که دارای سند تک برگ هستند. با توجه به کد جام درج شده در سند تعیین موقعیت می شوند. و برای انجام این امور باید به کارشناسان رسمی دادگستری امور ثبتی که تخصص لازم در این زمینه را دارند. مراجعه گردد.

تفاوت سند قدیمی و سند تک برگ

سند های قدیمی به سند هایی گفته می شود. که در زمان اصلاحات اراضی برای املاک صادر شد. و در این سند ها برای ملک پلاک ثبتی و حدود اربعه تعیین گردید. و در سند نیز درج شده است. اما امروزه این سند ها دارای اختلافاتی شده است. که از جمله ان می توان به گم شدن ملک اشاره کرد.

سند های تک برگ که نوع به روز و رسمی سند های مالکیت ملک به شمار می رود. به منظور حل مشکلات و اختلافات سند های قدیمی بر روی کار آمد. و در این سند ها اطلاعات فنی ملک از جمله موقعیت ملک و مساحت دقیق آن در سیستم کاداستر کشور ثبت می شود. و موقعیت مرزز ملک در قالب کد جام در پایین سند درج می گردد.

تعیین موقعیت ملک با سند های قدیمی منگوله دار

سند های قدیمی منگوله دار موقعیت ملک را بر اساس پلاک ثبتی نمایش می دهند. که امروزه برای تعیین موقعیت به تنهایی کفایت نمی کند. و در صورتی که از موقعیت ملک اطلاعی در دست نباشد. باید جانمایی پلاک ثبتی سند انجام گیرد.

برای جانمایی پلاک ثبتی سند های قدیمی باید به سراغ نقشه های ثبتی رفت. و دسترسی به این اطلاعات تنها از طریق کارشناسان رسمی دادگستری امور ثبتی امکان پذیر است. همچنین این کارشناسان تخصص لازم در زمینه جانمایی دقیق ملک را نیز دارند.

پس کارشناس با توجه به پلاک ثبتی ملک که در سند درج شده است. نقشه ثبتی ملک را تهیه می کند. و این نقشه ثبتی با جانمایی در سیستم مختصات یو تی ام موقعیت ملک را نمایش می دهد. و می توان از این طریق آدرس ملک را تعیین کرد. که تهیه نقشه UTM جانمایی ملک گمشده انجام می گیرد. و این نقشه یو تی ام موقعیت ملک را بر روی کره زمین نمایش می دهد. در نهایت نقشه یو تی ام تهیه شده. توسط کارشناس رسمی دادگستری امور ثبتی مهر و امضا می گردد.

تعیین موقعیت ملک با سند های تک برگی

تعیین موقعیت ملک با تهیه نقشه UTM جانمایی ملک گمشده

در سند های تک برگی مشکل گمشدن ملک در سند های قدیمی با درج کد جام برای ملک حل شده است. و این کد جام مختصات یو تی ام مرکز زمین است. و با وارد کردن آن در نرم افزار های مربوط به ملک مانند google earth می توانید. به موقعیت ملک دسترسی پیدا کنید. و دیگر نیاز به انجام جانمایی پلاک ثبتی و هزینه برای پیدا کردن ملک نیست. و برای همین منظور است که برای اخذ سند تک برگ ملک نیاز به انجام نقشه برداری از ملک و تهیه نقشه یو تی ام است.

تهیه نقشه UTM جانمایی ملک گمشده

نحوه تهیه نقشه یو تی ام املاک دارای حدود مشخص

نحوه تهیه نقشه UTM جانمایی ملک گمشده

زمانی که موقعیت ملک مشخص باشد. و حدود ملک نیز از طریق دیوار کشی تعیین شده باشد. نیاز به انجام جانمایی پلاک ثبتی نیست. و زمانی که مالک قصد تعویض سند قدیمی ملک و اخذ سند تک برگ را داشته باشد. باید نقشه یو تی ام عرصه ملک را نیز تهیه کند. تا اطلاعات فنی ملک از طریق این نقشه یو تی ام مشخص گردد.

برای تهیه نقشه یو تی ام باید از تجهیزات دقیق نقشه برداری استفاده شود. و این تجهیزات شامل دوربین های توتال استیشن لایکا یا جی پی اس های دقیق دو فرکانسه و سه فرکانسه است. و در صورت مساحت های بالای ملک می توان نقشه برداری با استفاده از پهباد را نیز انجام داد.

بر این اساس در محل ملک مختصات مرز های ملک با توجه به شکستگی و گوشه های ملک برداشت می گردد. و با توجه به مختصات های برداشت شده. ترسیم نقشه ملک انجام می شود.  کارشناس رسمی که کار نقشه برداری را انجام داده است. حدود حاصل از وضع موجود ملک را با حدود سند بررسی می کند. و در صورت مغایرت در اندازه ها نقشه دو خطی ملک را نیز ترسیم می کند. در نهایت نقشه های حاصل با مهر و امضا این کارشناس برای اخذ سند تک برگ ارسال می گردد.

نقشه دو خطی چیست ؟

نقشه دو خطی نقشه ای است. که حاصل نقشه وضع موجود ملک و با حدود سند است.

برای همین باید نقشه برداری UTM وضع موجود ملک انجام گیرد. و نقشه یو تی ام وضع موجود ترسیم شود. تا در ادامه با توجه به حدود اربعه در سند و ترسیم آن بر روی نقشه وضع موجود با رنگ دیگر می توان. حدود ملک را مورد بررسی قرار داد.

اکسپرت جاستیس متشکل از کارشناسان رسمی دادگستری امور نقشه برداری و ثبتی می باشد که می توانید سوالات و ابهامات خود در مودر تهیه نقشه UTM جانمایی ملک گمشده را با ما در میان بگذارید. برای ارتباط با ما می توانید با شماره تلفن های ما در تماس باشید.

رادین مپ

خیابان خالد اسلامبولی (وزرا)، نبش سی و هفتم، پلاک 163، واحد6
تهران, تهران
ایران
تلفن: +989129277534
تلفن دوم: +982166398316
فکس: 02188857248
ایمیل: radinmapiran@gmail.com
شنبه09:00 - 18:00
یک شنبه09:00 - 18:00
دوشنبه09:00 - 18:00
سه شنبه09:00 - 18:00
چهار شنبه09:00 - 18:00
پنج شنبه09:00 - 13:00
جمعهبسته است

این مطلب چه مقدار برای شما مفید بوده است؟

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز. 5 / 5. میزان امتیاز: 1

تا کنون امتیازی ثبت نشده. اولین نفر باشید.

نقشه برداری رادینمشاهده نوشته ها

Avatar for نقشه برداری رادین

شرکت فنی مهندسی رادین مپ متشکل از گروه کارشناسان رسمی دادگستری، نقشه برداری و امور ثبتی فعال در تمام زمینه های امور ثبتی اعم از تهیه نقشه های (UTM) یو تی ام ادارات ثبت و شهرداریها و جانمایی پلاک های ثبتی سند های قدیمی دفترچهای و شاهنشاهی و تعیین موقعیت دقیق املاک و همچنین تفسیر عکس های هوایی برای سازمان های دولتی و قضایی و انجام کلیه استعلامات ملکی و امور فنی ملک با استفاده از بروزترین تجهیزات و مجرب ترین کارشناسان آماده ارائه خدمات به متقاضیان می باشد. برای اخذ مشاوره رایگان و ثبت سفارش با شماره های زیر تماس بگیرید 09129277534 — 02166398316

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *