تهیه نقشه یو تی ام با مهر و امضا کارشناس رسمی

برای انجام امور اداری ملک در ادارات ثبت یا شهرداری ها باید حتما نقشه یو تی ام تهیه شود. که این نقشه یو تی ام به منظور تعیین اطلاعات فنی ملک تهیه می شود. و باید حتما تهیه نقشه یو تی ام با مهر و امضا کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی باشد. در غیر این صورت فاقد اعتبار است. و در بعضی از شهر ها مهر و امضا مهندسین عضو نظام مهندسی نیز معتبر می باشد. اما در تهران تنها با مهر و امضا کارشناس است که اعتبار می یابد.

روش تهیه نقشه یو تی ام

در حالتی که ملک مشخص باشد و حدود ملک نیز از طریق دیوار چینی , خندق , پرچین , سنگ چین مشخص باشد. باید با استفاده از تجهیزات نقشه برداری در محل ملک از گوشه ها و شکستگی ها برداشت مختصات انجام شود. که در این حالت نیاز به تجهیزات دقیق است. و جی پی اس های دستی شامل تجهیزات دقیق نمی شوند. که بعد از برداشت مختصات با تخلیه دستگاه در کامپیوتر ترسیم نقشه ملک انجام می گیرد. و با یو تی ام بودن نقشه مختصات های گوشه های ملک در نقشه درج می شود. و این نقشه به همراه ابعاد و اندازه های موجود با توجه به فرمت مد نظر تکمیل می گردد.

فرمت مد نظر شهرداری برای نقشه یو تی ام

در شهرداری علاوه بر نقشه وضع موجود ملک که برداشت می شود یکسری اطلاعات دیگر نیز باید درج شود:

  • ترسیم ابعاد شند بر روی نقشه وضع موجود
  • عرض گذر
  • کد های ارتفاعی از داخل عرصه ملک و گذر های اطراف
  • جانمایی در نقشه 1/2000 ام

تا از طریق این اطلاعات حدود و مرز های ملک با سند بررسی و در صورت نیاز رهاسازی ملک انجام گیرد. و عرض گذر نیز بررسی گردد. تا مشخص شود تجاوزی به گذر انجام نشده است. و با کد های ارتفاعی میزان گودبرداری ملک مشخص گردد.

و همچنین نقشه وضع موجود در نقشه 2000 ام جانمایی شود.

فرمت مد نظر اداره ثبت برای نقشه یو تی ام

در اداره ثبت نیز برای اخذ سند تک برگ باید نقشه یو تی ام تهیه شود. که در این حالت نیز در صورت مغایر بودن ابعاد و اندازه ها باید نقشه دو خطی تهیه شود. و نقشه وضع موجود در نقشه 1/2000 ام جانمایی گردد.

تهیه نقشه یو تی ام با مهر و امضا کارشناس رسمی

برای تهیه نقشه یو تی ام با مهر و امضا کارشناس رسمی دادگستری می توانید با کارشناسان دادگستری فعال ما در اکسپرت جاستیس در تماس باشید. کارشناسان دادگستری و نقشه برداری مجموعه اکسپرت جاستیس در تمام روز های هفته آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشند.

راه های ارتباط با ما

09129277534

02166398316

برای ارتباط با اینستاگرام ما کلیک کنید

این مطلب چه مقدار برای شما مفید بوده است؟

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز. 0 / 5. میزان امتیاز: 0

تا کنون امتیازی ثبت نشده. اولین نفر باشید.

نقشه برداری رادینمشاهده نوشته ها

Avatar for نقشه برداری رادین

شرکت فنی مهندسی رادین مپ متشکل از گروه کارشناسان رسمی دادگستری، نقشه برداری و امور ثبتی فعال در تمام زمینه های امور ثبتی اعم از تهیه نقشه های (UTM) یو تی ام ادارات ثبت و شهرداریها و جانمایی پلاک های ثبتی سند های قدیمی دفترچهای و شاهنشاهی و تعیین موقعیت دقیق املاک و همچنین تفسیر عکس های هوایی برای سازمان های دولتی و قضایی و انجام کلیه استعلامات ملکی و امور فنی ملک با استفاده از بروزترین تجهیزات و مجرب ترین کارشناسان آماده ارائه خدمات به متقاضیان می باشد. برای اخذ مشاوره رایگان و ثبت سفارش با شماره های زیر تماس بگیرید 09129277534 — 02166398316

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *