تهیه نقشه یو تی ام با جانمایی ملک

برای تعیین موقعیت یک ملک باید نقشه یو تی ام تهیه شود. تا بر اساس سیستم مختصات یو تی ام گوشه های املاک و حدود آن ها بر روی کره زمین تعیین شود. و در صورتی که موقعیت ملک مشخص نباشد. یا احتیاج به بررسی حدود ملک بر اساس سند باشد. باید جانمایی ملک انجام شود. که برای همین باید تهیه نقشه یو تی ام با جانمایی ملک انجام گیرد. در این صورت نیاز به نقشه ثبتی موجود در اداره ثبت است. که تنها مرجع انجام کار جانمایی پلاک ثبتی است. و برای انجام این کار باید به کارشناسان رسمی دادگستری امور ثبتی مراجعه شود.

نقشه UTM یو تی ام چیست؟

نقشه یو تی ام نقشه ای است. که موقعیت دقیق املاک را در سیستم مختصات یو تی ام نمایش می دهد. و این سیستم مختصات یک سیستم مختصات جهانی است. که بر اساس آن هر نقطه بر روی کره زمین دارای یک مختصات جداگانه است. و هر ملک در این سیستم مختصات دارای حداقل چهار نقطه بر اساس یو تی ام در چهار گوشه ملک خود است. که حدود و مرز های ملک با املاک همجوار و گذر تعیین می کند. که امروزه از این سیستم مختصات در امور ملکی نیز استفاده می شود.

دلایل نیاز به نقشه UTM یو تی ام چیست؟ ( دلایل نیاز به نفشه یو تی ام و جانمایی ملک )

امروزه به دلیل سیستمی شدن روند کار ادارات مربوط به ملک مانند شهرداری و اداره ثبت از سیستم مختصات یو تی ام استفاده می شود. که نقشه یو تی ام درخواست می شود. و باید این نقشه یو تی ام با فرمت مد نظر سازمان تهیه گردد. و برای تهیه این نقشه یو تی ام با جانمایی ملک و یا تهیه نقشه یو تی ام با استفاده از تجهیزات نقشه برداری به کارشناسان رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مراجعه شود.

از آن جا که نقشه یو تی ام موقعیت ملک و حدود و اندازه ها و مساحت ملک را تعیین می کند. و این اندازه ها با در نظر گرفتن تمامی زوایای ملک است. بسیار مورد توجه قرار گرفته است. که می توان ملک را از تمامی زوایا بررسی کرد.

چه زمانی نیاز به انجام جانمایی ملک است؟

جانمایی ملک منظور تعیین موقعیت سند یک ملک بر روی کره زمین بر اساس سیستم مختصات یو تی ام است. که انجام این کار تنها بر اساس اطلاعات ثبتی امکان پذیر است. و برای همین باید به سراغ کارشناسان رسمی دادگستری رفته. و با توجه به دسترسی به اطلاعات ثبتی این کار انجام شود.

در جانمایی پلاک ثبتی ملک یا از موقعیت ملک اطلاعی در دست نیست. که در این صورت جانمایی ملک برای تعیین آدرس ملک انجام می گیرد. و یا برای بررسی حدود ملک انجام می گیرد. که در این صورت نیز باید به اطلاعات و نقشه های ثبتی دسترسی داشت. در مواقعی نیز وجود دارد که برای نقشه یو تی ام درخواست می شود که پلاک ثبتی در نقشه درج شود. که در این صورت نیز کارشناس جانمایی ملک انجام می دهد. تا مطمئن شود موقعیت ملک با سند همخوانی دارد. و این در صورتی است که موقعیت و حدود ملک نیز مشخص است.

نحوه انجام جانمایی ملک ( نحوه تهیه نقشه یو تی ام با جانمایی ملک )

همان طور که گفته شد برای انجام جانمایی ملک نیاز به نقشه ثبتی است. که برای همین باید به کارشناسان رسمی دادگستری امور ثبتی مراجعه می شود. و کارشناس با توجه به اسناد و مدارک ملک و نقشه ثبتی و بررسی های لازم را انجام داده. با تبدیل نقشه ثبتی به سیستم مختصات یو تی ام می تواند. با توجه به پلاک ثبتی ملک موقعیت ملک را تعیین کرده. و تهیه نقشه یو تی ام با جانمایی ملک انجام می گیرد. و نقشه یو تی ام تهیه شده بعد از چاپ توسط کارشناس رسمی مد نظر مهر و امضا می شود. در صورت نیاز، کارشناسان اکسپرت جاستیس اماده مشاوره و خدمات در خصوص تهیه نقشه یو تی ام با جانمایی ملک برای شما عزیزان می باشند. برای ارتباط با ما می توانید با کارشناسان ما در اکسپرت جاستیس در تماس باشید.

تهیه نقشه یو تی ام با جانمایی ملک

 

رادین مپ

خیابان خالد اسلامبولی (وزرا)، نبش سی و هفتم، پلاک 163، واحد6
تهران, تهران
ایران
تلفن: +989129277534
تلفن دوم: +982166398316
فکس: 02188857248
ایمیل: radinmapiran@gmail.com
شنبه09:00 - 18:00
یک شنبه09:00 - 18:00
دوشنبه09:00 - 18:00
سه شنبه09:00 - 18:00
چهار شنبه09:00 - 18:00
پنج شنبه09:00 - 13:00
جمعهبسته است

این مطلب چه مقدار برای شما مفید بوده است؟

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز. 5 / 5. میزان امتیاز: 1

تا کنون امتیازی ثبت نشده. اولین نفر باشید.

نقشه برداری رادینمشاهده نوشته ها

Avatar for نقشه برداری رادین

شرکت فنی مهندسی رادین مپ متشکل از گروه کارشناسان رسمی دادگستری، نقشه برداری و امور ثبتی فعال در تمام زمینه های امور ثبتی اعم از تهیه نقشه های (UTM) یو تی ام ادارات ثبت و شهرداریها و جانمایی پلاک های ثبتی سند های قدیمی دفترچهای و شاهنشاهی و تعیین موقعیت دقیق املاک و همچنین تفسیر عکس های هوایی برای سازمان های دولتی و قضایی و انجام کلیه استعلامات ملکی و امور فنی ملک با استفاده از بروزترین تجهیزات و مجرب ترین کارشناسان آماده ارائه خدمات به متقاضیان می باشد. برای اخذ مشاوره رایگان و ثبت سفارش با شماره های زیر تماس بگیرید 09129277534 — 02166398316

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *