تهیه نقشه یو تی ام املاک مشاعی

برای تعریف حدود املاک مشاعی و تهیه نقشه یو تی ام این املاک نیاز است که حتماً جانمایی پلاک ثبتی انجام شود. تا موقعیت دقیق هر قطعه در زمین مادر مشخص گردد. اما درصورتی‌که تفکیک ملک انجام شده باشد و موقعیت هر قطعه از طریق دیوارکشی جدا شده باشد. می‌توان با استفاده از ابزار نقشه‌برداری اقدام به تهیه نقشه یو تی ام کرد که انجام این امور در تخصص کارشناسان رسمی دادگستری نقشه‌برداری و امور ثبتی است.

منظور از املاک مشاعی چیست؟

تهیه نقشه UTM املاک مشاعی

هر ملک دارای یک سند و پلاک ثبتی مشخص است که تعریف حدود ملک نیز در این سند انجام شده است. اما زمانی که ملک به قطعات کوچک‌تر تقسیم شود. برای هر قطعه از زمین سند مشاعی صادر می‌شود و به این منظور است که چند نفر به‌صورت شراکتی مالک زمین هستند و هرکدام مالکیت قطعه‌ای از زمین را دارند که اگر مالکین قصد جداسازی قطعات و اخذ سند شش‌دانگ برای هر قطعه را داشته باشند. باید باتوجه‌به وضع موجود اقدام به انجام کار کنند.

افراز زمین مشاعی

زمانی که مالکین زمین قصد انجام تقسیم زمین بر اساس قانون را داشته باشند. یا اینکه اختلاف بین شرکا باشد. باید از طریق افراز زمین اقدام شود. تا موقعیت دقیق هر قطعه بر روی زمین مشخص گردد و با تهیه نقشه یو تی ام املاک مشاعی و ارائه آن به اداره ثبت بتوان سند تک‌برگ برای ملک را اخذ کرد.

پس افراز زمین به‌منظور تقسیم زمین بر اساس قانون است و برای انجام افراز زمین نیاز است که به مراجع قضایی مراجعه شود. تا با طی‌کردن روال افراز، سند تک‌برگ برای هر قطعه انجام شود.

نحوه افراز زمین مشاعی

افراز زمین از دو ارگان انجام می‌گیرد:

  • مراجع قضایی
  • اداره ثبت‌اسناد و املاک

زمانی که دعوای ملکی بین شرکا ایجاد شده باشد و برای انجام تقسیم زمین به اختلاف خورده باشند. نیاز است که به دادگاه یا مراجع قضایی مراجعه شود. تا با توجه قوانین و اطلاعات ثبتی کار جداسازی قطعات تا صدور سند تک برگ انجام شود.

ازاین‌جهت است که برای همین باید درخواست افراز زمین مشاعی در مراجع قضایی مستقر در محل ملک ثبت شود و با بررسی پرونده ثبتی کار به کارشناسان رسمی دادگستری امور ثبتی ارجاع داده شود و با انجام جانمایی پلاک ثبتی دقیق املاک باتوجه‌به نقشه‌های ثبتی کار تعیین موقعیت ملک انجام می‌شود. تا در مرحله بعدی نماینده اداره ثبت با نقشه‌برداری و مالکین بر سر ملک حاضر شوند. تا باتوجه‌به بررسی محل کار تحدید حدود ثبتی املاک انجام شود و با پیاده‌سازی موقعیت قطعات باتوجه‌به نقشه جانمایی پلاک ثبتی تهیه شده و ارائه مدارک به دفترخانه رسمی به همراه صورت‌مجلس تفکیکی تهیه شده و تأیید شده از طرف اداره ثبت سند تک‌برگ شش‌دانگ برای هر قطعه صادر شود.

اما درصورتی‌که پرونده ثبتی ملک بررسی شده باشد و اختلاف بر سر ملک وجود نداشته باشد. می‌توان درخواست افراز زمین را در اداره ثبت انجام دهید. تا روال انجام کار طی شود.

نحوه جانمایی پلاک ثبتی املاک مشاعی

نحوه تهیه و جانمایی نقشه یو تی ام املاک مشاعی

برای جانمایی پلاک ثبتی املاک مشاعی باید باتوجه‌به سند مادر و مدارک و اسناد هر قطعه کار انجام گیرد. براین‌اساس باید باتوجه‌به پلاک ثبتی زمین مادر نقشه ثبتی ملک را تهیه کنید. تا با تبدیل نقشه ثبتی به سیستم مختصات یو تی ام نتیجه نقشه یو تی ام برای املاک مشاعی مشخص گردد. تا از این طریق بتوان موقعیت دقیق سندی هر قطعه را تعیین کرد.

در ادامه نقشه‌های تهیه شده به همراه مهر و امضا کارشناس رسمی دادگستری امور ثبتی به اداره ثبت ارائه داده می‌شود. تا باتوجه‌به مختصات یو تی ام گوشه‌های ملک و با استفاده از جی‌پی‌اس های دقیق هر نقطه بر روی زمین مشخص گردد و با استفاده گچ یا میخ بر روی زمین تثبیت شود و مالک در ادامه بعد از نهایی‌شدن اقدام به دیوارکشی ملک باتوجه‌به این علامت‌گذاری‌ها کند.

تهیه نقشه یو تی ام املاک مشاعی

تهیه نقشه یو تی ام املاک مشاعی دارای دیوار کشی

زمانی که ملک مشاعی مدنظر از قبل تقسیم‌بندی انجام شده باشد و دیوارکشی قطعات انجام‌گرفته باشد. می‌توان با استفاده از تجهیزات نقشه‌برداری تهیه نقشه یو تی ام املاک مشاعی را انجام داد.

برای همین منظور با استفاده از دوربین‌های توتال استیشن لایکا یا جی‌پی‌اس های دقیق دو یا سه فرکانسه برداشت مختصات گوشه‌های ملک انجام می شود. و تا با تخلیه اطلاعات دستگاه در نرم افزار های مربوط ترسیم نقشه قطعات انجام گیرد. که علاوه بر نقشه یو تی ام هر قطعه موقعیت قطعات در زمین مادر نیز مشخص می شود. و با درج مختصات های یو تی ام در نقشه چاپ و توسط کارشناس رسمی دادگستری امور ثبتی مهر و امضا می شود.

در صورتی که سوال یا ابهامی در مورد تهیه نقشه یو تی ام املاک مشاعی یا دیگر مسائل ملکی داشتید می توانید با کارشناسان دادگستری ما در اکسپرت جاستیس ارتباط داشته باشید.

رادین مپ

خیابان خالد اسلامبولی (وزرا)، نبش سی و هفتم، پلاک 163، واحد6
تهران, تهران
ایران
تلفن: +989129277534
تلفن دوم: +982166398316
فکس: 02188857248
ایمیل: radinmapiran@gmail.com
شنبه09:00 - 18:00
یک شنبه09:00 - 18:00
دوشنبه09:00 - 18:00
سه شنبه09:00 - 18:00
چهار شنبه09:00 - 18:00
پنج شنبه09:00 - 13:00
جمعهبسته است

این مطلب چه مقدار برای شما مفید بوده است؟

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز. 5 / 5. میزان امتیاز: 2

تا کنون امتیازی ثبت نشده. اولین نفر باشید.

نقشه برداری رادینمشاهده نوشته ها

Avatar for نقشه برداری رادین

شرکت فنی مهندسی رادین مپ متشکل از گروه کارشناسان رسمی دادگستری، نقشه برداری و امور ثبتی فعال در تمام زمینه های امور ثبتی اعم از تهیه نقشه های (UTM) یو تی ام ادارات ثبت و شهرداریها و جانمایی پلاک های ثبتی سند های قدیمی دفترچهای و شاهنشاهی و تعیین موقعیت دقیق املاک و همچنین تفسیر عکس های هوایی برای سازمان های دولتی و قضایی و انجام کلیه استعلامات ملکی و امور فنی ملک با استفاده از بروزترین تجهیزات و مجرب ترین کارشناسان آماده ارائه خدمات به متقاضیان می باشد. برای اخذ مشاوره رایگان و ثبت سفارش با شماره های زیر تماس بگیرید 09129277534 — 02166398316

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *