تهیه نقشه تفکیک آپارتمان در کرج

برای تعیین مساحت واحد های آپارتمانی باید از طریق تفکیک آپارتمان اقدام کرد. که انجام این کار یا به صورت داوطلبانه و قبل از صدور سند انجام می گیرد. یا اینکه در زمان درخواست سند تک برگ یا پایانکار برای ملک انجام می شود. برای همین منظور به منظور انجام تفکیک آپارتمان با توجه به قوانین ملی ساختمان باید به کارشناسان رسمی دادگستری نقشه برداری یا مهندسین عضو نظام مهندسی ساختمان مراجعه شود. که کارشناسان تهران تخصص لازم را برای تهیه نقشه تفکیک آپارتمان در کرج و تهران و اطراف تهران را دارند. و از طرفی شهرک های جدید ساخت در کرج و هشتگرد که فاقد سند هستند. بهترین راه قبل از هرگونه معامله انجام تفکیک آپارتمان است. تا دچار ضرر مالی نشوند.

نحوه انجام تفکیک آپارتمان

تهیه نقشه تفکیک آپارتمان در کرج

برای انجام تفکیک آپارتمان باید باتوجه‌به نوع ساختمان مشخص شود که ابزار برای تهیه نقشه انتخاب شود. برای همین منظور باید در ابتدا مشخص شود که چند واحد از آپارتمان قصد انجام تفکیک را دارند و اینکه عرصه ملک به‌صورت مستطیل است. یا دارای زوایا و شکستگی‌های متعدد است که در این صورت نوع انجام کار مشخص می‌شود.

برای تعیین مساحت واحد آپارتمانی یک‌سری قوانین وجود دارد که در کتاب آیین‌نامه ملی ساختمان درج شده است و برای همین مهندسین عضو نظام‌مهندسی با مطالعه این قوانین و پذیرش در آزمون نظام‌مهندسی ساختمان تخصص لازم را در این زمینه دارند. علاوه بر مهندسین نظام‌مهندسی کارشناسان رسمی دادگستری نقشه‌برداری نیز با این قوانین آشنا هستند و توانایی تهیه نقشه تفکیک آپارتمان را دارند. برای همین منظور باید برای تهیه نقشه تفکیک آپارتمان به این متخصصین مراجعه شود.

تفکیک آپارتمان برای املاک دارای زوایا و شکستگی‌های متعدد در کرج

زمانی که ملک دارای زوایا و شکستگی‌های متعدد باشد. برای تعیین مساحت دقیق این املاک نیاز است که نقشه‌برداری انجام گیرد. تا با استفاده از دوربین‌های نقشه‌برداری بتوان تمام زوایا را برداشت کرد و ملک باتوجه‌به این زوایا تعیین مساحت شود.

در این حالت با مستقر شدن دوربین در ملک در ابتدا کل عرصه ملک برداشت می‌شود. تا در مرحله بعدی بنا نیز با برداشت در عرصه ملک جانمایی شود و تا با انتقال دوربین به طبقات هر واحد برداشت شود و در نقشه عرصه ملک و بنا نیز جانمایی شود و در مرحله آخر باتوجه‌به قوانین ساختمان نقشه مدنظر نهایی می‌شود و مساحت واحد مدنظر تعیین می‌گردد.

تهیه نقشه تفکیک آپارتمان در کرج

تفکیک آپارتمان با متر کشی در شهر کرج

اما درصورتی‌که ملک به‌صورت مستطیل باشد. یا اینکه دارای زوایای زیادی نباشد. می‌توان با استفاده از متر لیزری اندازه‌گیری هر واحد را انجام داد و به مساحت ملک دست پیدا کرد.

در این صورت با استفاده از تنها یک متر لیزری یا متر دستی برداشت اندازه‌های داخل واحد انجام می‌گیرد و با اندازه‌گیری ضخامت دیوارها در محیط اتوکد ترسیم نقشه هر واحد انجام می‌شود و این مساحت با درنظرگرفتن قوانین ساختمان حاصل می‌شود که در قالب نقشه تفکیک آپارتمان تکمیل و چاپ می‌شود.

تفکیک آپارتمان قبل از صدور سند تک‌برگ برای هر واحد

زمانی که ملکی را به‌صورت پیش‌خرید معامله می‌کنید. مساحت دقیقی از آن مشخص نیست و تنها مساحت حاصل از نقشه معماری به شما اعلام می‌گردد که قابل‌استناد نیست و امکان این که مساحت در ساخت تغییر کند وجود دارد و برای همین منظور بعد از جداسازی فضاها از طریق دیوارکشی بهترین راه انجام تفکیک آپارتمان است. تا قبل از هرگونه پرداخت نهایی معامله‌ای مطمئن برای ملک را انجام دهید.

در این صورت باید با تماس با کارشناسان رسمی دادگستری نقشه‌برداری یا مهندسین عضو نظام‌مهندسی ساختمان کار تفکیک آپارتمان را به این متخصصین بسپارید.

تفکیک آپارتمان برای صدور پایان کار و سند در کرج

اما زمانی که ملک شما به اتمام رسیده باشد و شما نیاز به اخذ پایان کار و سند داشته باشید. باید از طریق دفتر خدمات اقدام کنید. تا با درخواست پایان کار یا سند تک‌برگ برای ملک خود روند کاری طی شود.

درصورتی‌که ملک نوساز باشد و پایان کاری برای ملک صادر نشده باشد. باید درخواست پایان کار برای ملک انجام شود. تا باتوجه‌به این درخواست مهندس از طرف نظام‌مهندسی انتخاب و بر سر ملک حاضر شود. تا با انجام متر کشی از کل ساختمان و مشاعات و واحدها نقشه تفکیک آپارتمان کل ساختمان را تهیه کند و با فرمت شهرداری نقشه‌ها به همراه سی دی به‌نظام مهندسی ارسال گردد و نظام‌مهندسی نیز با نصب هولوگرام نقشه‌ها را به متقاضی تحویل دهد. متقاضی نیز با تحویل نقشه‌ها به شهرداری منتظر بازدید مأمور شهرداری از ملک می‌ماند و با تأیید نقشه‌ها توسط مأمور شهرداری پایان کار ملک صادر می‌شود.

با صدور پایان کار برای ملک باید این مدرک برای مهندسی که کار تفکیک آپارتمان را انجام داد ارسال شود و تا باتوجه‌ به ارائه پایان کار این سری نقشه‌ها با فرمت اداره ثبت تهیه شود و مجدد با نصب هولوگرام توسط نظام‌مهندسی برای اداره ثبت ارسال شود. تا باتوجه‌به نقشه‌ها و صورت‌مجلس تفکیکی برای هر واحد به‌صورت جداگانه سند تک‌برگ صادر شود. که در این سند های صادر شده برای هر واحد مساحت دقیق در حد سانتی متر از هر واحد درج شده است.

در صورتی که نیاز به تهیه نقشه تفکیک آپارتمان در کرج را دارید می توانید ببا کارشناسان ما در اکسپرت جاستیس در تماس باشید.

 

این مطلب چه مقدار برای شما مفید بوده است؟

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز. 5 / 5. میزان امتیاز: 3

تا کنون امتیازی ثبت نشده. اولین نفر باشید.

نقشه برداری رادینمشاهده نوشته ها

Avatar for نقشه برداری رادین

شرکت فنی مهندسی رادین مپ متشکل از گروه کارشناسان رسمی دادگستری، نقشه برداری و امور ثبتی فعال در تمام زمینه های امور ثبتی اعم از تهیه نقشه های (UTM) یو تی ام ادارات ثبت و شهرداریها و جانمایی پلاک های ثبتی سند های قدیمی دفترچهای و شاهنشاهی و تعیین موقعیت دقیق املاک و همچنین تفسیر عکس های هوایی برای سازمان های دولتی و قضایی و انجام کلیه استعلامات ملکی و امور فنی ملک با استفاده از بروزترین تجهیزات و مجرب ترین کارشناسان آماده ارائه خدمات به متقاضیان می باشد. برای اخذ مشاوره رایگان و ثبت سفارش با شماره های زیر تماس بگیرید 09129277534 — 02166398316

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *