تعیین مساحت واحد آپارتمانی

تعیین مساحت واحد آپارتمانی به منظور انجام معاملات ملکی با اطمینان خاطر است که از طریق تفکیک آپارتمان انجام می شود و اینکار در تخصص کارشناسان رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی میباشد و در قالب یک نقشه که در آن مساحت و اندازه های دقیق درج شده است ارائه می شود و این نقشه در صورت نیاز متقاضی توسط کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مهر و امضا می شود و به دست متقاضی می رسد تا برای انجام معاملات ملکی فاقد سند تک برگ یا در حال ساخت ساز با اطمینان خاطر انجام شود.

منظور از تفکیک آپارتمان چیست؟ (تعیین مساحت دقیق برای هر واحد)

تفکیک آپارتمان نیز یکی از امور نقشه برداری است. که طی انجام این کار مساحت دقیق هر واحد حاصل می گردد. و این مساحت همان مساحت دقیق در حد سانتی متر است. که در سند مربوط به واحد آپارتمان نیز درج می شود.

در واقع تفکیک آپارتمان یکی از مراحل اخذ پایانکار و سند تک برگ برای ساختمان است. که از طرف نظام مهندسی انجام می گیرد. و برای انجام تفکیک آپارتمان برای سند باید از طریق دفتر خدمات درخواست داده شود. تا مهندس از طرف نظام مهندسی انتخاب و بر سر ملک حاضر شود. اما اگر ملک قبل از پایان ساخت و ساز مورد معامله قرار گیرد. یا اینکه ملک دارای سند قدیمی باشد. و مساحت دقیق آن مشخص نباشد. نیز می توان با مراجعه داوطلبانه به کارشناسان رسمی دادگستری یا مهندسین عضو نظام مهندسی کار تفکیک آپارتمان را تنها برای واحد خود انجام دهید.

تعیین مساحت واحد آپارتمانی

امروزه خرید و یا فروش واحد های آپارتمانی با توجه به مساحت دقیق هر واحد انجام میشود که این مساحت دقیق در سندهای تک برگ از طریق تفکیک آپارتمان و انجام متر کشی دقیق هر واحد به صورت جداگانه و ترسیم نقشه مربوط به هر واحد با توجه به اندازه های برداشت شده و قوانین موجود انجام می شود که در نهایت نقشه ای از ملک به دست می آید که در آن اندازه ها و مساحت دقیق از هر واحد درج شده است و این نقشه بعد از چاپ و مهر و امضا برای صدور سند تک برگ اقدام می شود که از این روش میتوان برای انجام امور ملکی همچون انجام معاملات ملکی برای املاک فاقد سند تک برگ و یا درحال ساخت نیز استفاده کرد که در این حالت باید با درخواست داوطلبانه کارشناس بر سر ملک حاضر شده و با انجام کلیه مراحل و ترسیم نقشه مساحت دقیق در حد سانتی متر از هر واحد تعیین شود که در نهایت نقشه به دست آمده در صورت نیاز متقاضی توسط کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مهر و امضا می شود و به دست متقاضی می رسد تا برای انجام امور معاملاتی ملک اقدام کند.

برای اطلاع از نحوه تهیه نقشه UTM می توانید مقاله تهیه نقشه یو تی ام را بخوانید

نقشه مساحت دقیق برای هر واحد

تعیین مساحت واحد اپارتمان فاقد سند

یکی از مشکلاتی که در پیش خرید ملک وجود دارد. این است که مساحت دقیق آن مشخص نمی باشد. و برای تعیین مساحت دقیق هر واحد آپارتمانی باید تفکیک آپارتمان انجام شود. برای انجام تفکیک آپارتمان نیز باید به متخصصین این امر مراجعه گردد.

برای تفکیک آپارتمان برای املاک که در حال ساخت هستند. باید زمانی برای تفکیک انتخاب شود. که دیوار کشی و جدا سازی هر فضا انجام گرفته باشد. و برای همین با حضور در محل واحد اندازه گیری دقیق انجام می شود. و با توجه به اندازه های برداشت شده. ترسیم نقشه انجام می گیرد. که همین کار با توجه به قوانین ساختمان صورت می گیرد. و با همین نقشه می توان تعیین مساحت دقیق آپارتمان که بر اساس ان بتوان معامله ملکی انجام داد. و یکی از مشکلات اساسی در املاک در حال ساخت حل می شود.

اما در این بین املاکی نیز وجود دارند. که داری سن بنا بالا هستند. این املاک دارای سند های قدیمی هستند. یا اینکه فقط عرصه ملک دارای سند می باشد. و برای همین املاک نیز در صورت معامله نیاز است که مساحت واحد مشخص باشد. که در این صورت نیز می توان از تفکیک آپارتمان استفاده کرد. تا مساحت واحد به طور دقیق مشخص گردد.

در هر صورت بهترین کار تفکیک آپارتمان توسط کارشناسان رسمی دادگستری نقشه برداری یا مهندسین عضو نظام مهندسی است. زیرا این متخصصان می توانند بعد از تهیه نقشه آن را مهر و امضا کنند. و این مهر و امضا به منزله اعتبار نقشه نیز هست.

در صورتی که مساحت واقعی واحد با مساحت سند مغایر باشد چه کاری باید انجام شود؟ (تهیه نقشه مساحت آپارتمان )

اگر در انجام نقشه برداری و تفکیک آپارتمان موقع صدور سند مشکل وجود داشته باشد. و مساحت سند دقیق نباشد. برای اعتراض به این موضوع نیز با تهیه نقشه تفکیک آپارتمان که توسط کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری مهر و امضا شده است. به شورای حل اختلاف محل ملک مراجعه کنید. و درخواست صدور مجدد سند و اصلاح مساحت سند را بدهید.

تفکیک آپارتمان برای تعیین مساحت

برای انجام تعیین مساحت آپارتمان املاکی که در حال ساخت هستند، چه زمانی باید به کارشناسان مراجعه کرد؟

یکی از مشکلاتی که امروزه خریداران ملک با آن مواجه هستند. این است که املاک به صورت پیش فورش معامله می شود. مساحت واحد طبق نقشه معماری به مالکین اعلام می گردد. و حتی کلاهبرداری های ملکی نیز در این زمینه زیاد است. و امکان اینکه سازنده مساحت بالاتری را نسبت به مساحت واقعی اعلام کند. وجود دارد. و در این صورت بهترین راه این است که قبل از پرداخت نهایی تفکیک آپارتمان انجام شود. و نقشه واحد آپارتمانی تهیه گردد.

برای تهیه نقشه تفکیک آپارتمان برای املاک در حال ساخت باید زمانی به کارشناسان رسمی مراجعه شود. که دیوار کشی های ملک و تفکیک فضای هر واحد انجام شده باشد. زیرا یکی از قوانین مربوط به ساختمان در مورد تاثیر گذار بودن ضخامت دیوار ها در مساحت واحد است.

جدید ترین آپدیت مقاله جانمایی پلاک ثبتی را می توانید از اینجا بخوانید

چه زمانی نیاز به دوربین نقشه برداری است؟

همان طور که گفته شد زمانی که ملک دارای زوایا و شکستگی های متعدد باشد. امکان به دست آوردن این زوایا با متر ممکن نیست. و بهترین کار استفاده از دوربین نقشه برداری و تهیه نقشه تفکیک آپارتمان است. که انجام کار با دوربین به این صورت انجام می شود. که از بیرون ملک برداشت انجام می گرد. و همچنین در داخل هر واحد نیز برداشت انجام می شود. و با ترسیم این نقاط با توجه به قوانین ساختمان نقشه تکمیل می گردد.

رادین 09129277534 و 02166398316 کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری و امور ثبتی

تفکیک آپارتمان

تعیین مساحت واحد آپارتمانی

این مطلب چه مقدار برای شما مفید بوده است؟

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز. 0 / 5. میزان امتیاز: 0

تا کنون امتیازی ثبت نشده. اولین نفر باشید.

نقشه برداری رادینمشاهده نوشته ها

Avatar for نقشه برداری رادین

شرکت فنی مهندسی رادین مپ متشکل از گروه کارشناسان رسمی دادگستری، نقشه برداری و امور ثبتی فعال در تمام زمینه های امور ثبتی اعم از تهیه نقشه های (UTM) یو تی ام ادارات ثبت و شهرداریها و جانمایی پلاک های ثبتی سند های قدیمی دفترچهای و شاهنشاهی و تعیین موقعیت دقیق املاک و همچنین تفسیر عکس های هوایی برای سازمان های دولتی و قضایی و انجام کلیه استعلامات ملکی و امور فنی ملک با استفاده از بروزترین تجهیزات و مجرب ترین کارشناسان آماده ارائه خدمات به متقاضیان می باشد. برای اخذ مشاوره رایگان و ثبت سفارش با شماره های زیر تماس بگیرید 09129277534 — 02166398316

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *