تعیین حدود اربعه ملک

تعیین حدود اربعه ملک

پلاک ثبتی ملک

پلاک  ثبتی ملک منظور همان پلاک اصلی و فرعی ملک که در تمامی سند های مالکیت درج شده است. بر اساس طرح اصلاح اراضی که در سالهای قدیم اتفاق افتاد. به هر ملک تعلق گرفت. و پلاک اصلی ملک منظور همان شماره قطعه مادر و پلاک فرعی ملک منظور همان قطعه تقسیم شده قطعه مادر است. که از طریق این پلاک ها می توان مرز ها و حدود یک ملک را بررسی کرد. و به نتیجه دقیقی رسید.

این پلاک ثبتی های اصلی و فرعی در قدیم یکی از مشخصه های هر ملکی بود. که می توانستند بر اساس این  پلاک ثبتی  آدرس ملک را پیدا کرد. اما در حال حاضر به دلیل ساخت و ساز های زیاد و تقسیم مجدد پلاک های فرعی این پلاک ها دچار بهم ریختگی شده است. و دیگر تشخیص آدرس از روی پلاک ثبتی کار راحتی نیست. و همچنین سند های منگوله دار نیز اعتبار سابق را نداشتند. بر همین اساس سند تک برگ بر روی کار آمد. که یک سند سیستمی است. و این سیستمی بودن به این منظور است. که باید ابتدا جای دقیق ملک بر روی زمین مشخص شود. و در سیستم کاداستر کشور ثبت شود. که این تعیین موقعیت منظور جانمایی ملک است. که با استفاده از پلاک ثبتی انجام می شود. و بر اساس پلاک اصلی و فرعی ملک یک نقشه تحت عنوان پلاک ثبتی وجود دارد.

که حریم و مرزهای ملک را تعیین می کنند. ابتدا از طریق نقشه ثبتی ملک حریم و مرز های ملک را مشخص می کنند. و بعد از ان با حضور در محل ملک و با استفاده از تجهیزات نقشه برداری نقشه یو تی ام از ملک را تهیه می کند. که از طریق همین نقشه یو تی ام موقعیت دقیق ملک بر روی زمین مشخص می شود.

مفهوم پلاک ثبتی در املاک

مفهوم پلاک ثبتی در املاک یعنی سازمان ثبت اسناد و املاک زمین های بزرگ را وقتی قطعه بندی می کند. برای هر قطعه یک شماره اختصاص می دهد. که این شماره را پلاک ثبتی ملک می نامند. و این پلاک ثبتی مانند شناسنامه ملک می ماند. در ادارات ثبت املاک را بر اساس پلاک ثبتی می شناسند. و زمانی که شما برای اخذ رونوشت سند به اداره ثبت مراجعه کنید. باید پلاک ثبتی ملک را داشته باشید. و برای تعیین این پلاک ثبتی باید به کارشناسان رسمی دادگستری امور ثبتی مراجعه کرد.

پلاک ثبتی چیست ؟

این قطعات را پلاک اصلی می گویند. و زمانی که این قطعه ها به بخش های کوچکتری تقسیم بندی شوند. شماره ای که به آن ها اختصاص داده می شود. را پلاک فرعی می نامند. و زمانی که این قطعات دارای پلاک فرعی برای شهرسازی و ساختمان سازی مورد استفاده قرار گیرد. به قطعات کوچکتری تقسیم می شوند. و شماره گذاری برای هر پلاک انجام می دهند.

پلاک اصلی و فرعی برای شماره گذاری قطعه ها و مشخص بودن موقعیت قطعه ها می باشد. شماره پلاک اصلی برای قطعه مادر صادر می شود. و شماره پلاک فرعی برای قطعاتی که از قطعه اصلی جدا و امکان دارد. که به قطعات کوچک تری تقسیم شود. اختصاص داده می شود.

به این ترتیب مشخص می شود که کدام قطعه مربوط به کدام قطعه اصلی می باشد. پلاک اصلی و فرعی معمولا با یک ممیز از یکدیگر جدا می شوند. به عنوان مثال 6/800، بصورت شماره پلاک هشتصد فرعی از شماره پلاک شش اصلی می باشد.

این پلاک ثبتی در سند های قدیمی در صفحه دوم و در مشخصات ملک به صورت حروف درج شده است. و در سند های تک برگ در قسمت مشخصات ملک به صورت عددی در قالب پلاک اصلی و فرعی و مفروز و مجزی درج شده است. که برای تعیین پلاک ثبتی املاکی که سند هایشان گمشده است. و قصد اخذ رونوشت سند را دارند. با مراجعه به کارشناس رسمی دادگستری امور ثبتی و درخواست جانمایی معکوس پلاک ثبتی انجام می گیرد.

نحوه تعیین موقعیت ملک با پلاک ثبتی

همان طور که گفته شد املاکی وجود دارند. که دارای سند های قدیمی هستند و مالک از موقعیت این املاک اطلاعی ندارد. برای همین باید با توجه به پلاک ثبتی درج شده در سند کار تعیین موقعیت ملک انجام شود. که به این کار جانمایی پلاک ثبتی گفته می شود. و برای انجام جانمایی پلاک ثبتی ملک باید به کارشناسان رسمی دادگستری امور ثبتی مراجعه شود.

کارشناس نیز در ابتدا سند قدیمی را بررسی می کند. و با توجه به پلاک ثبتی درج شده در سند نقشه ثبتی ملک را از اداره ثبت تهیه می کند. که با توجه به این نقشه ثبتی که در سیستم مختصات یو تی ام قرار می گیرد. می توان به موقعیت ملک دست پیدا کرد. و با تعیین موقعیت ملک بر اساس نقشه ثبتی نقشه یو تی ام ملک تهیه می شود. که این نقشه یو تی ام تنها بر اساس اطلاعات سند است.

نقشه یو تی ام برای پیاده سازی

تعیین پلاک ثبتی ملک با توجه به موقعیت

گاهی نیز وجود دارد. که به دلایل گوناگون سند ملک در دست نیست. و مالک برای اخذ رونوشت سند از اداره ثبت نیاز به پلاک ثبتی ملک دارد. برای همین باید با توجه به موقعیت ملک که به کارشناسان رسمی دادگستری امور ثبتی ارسال می گردد. پلاک ثبتی ملک را تهیه کرد. که در واقع به این کار جانمایی معکوس پلاک ثبتی گفته می شود.

در واقع پلاک ثبتی مانند شناسنامه ملک می ماند. و در ادارات ثبت نیز املاک تنها بر اساس پلاک ثبتی هایشان شناخته می شوند.

 

استعلام پلاک ثبتی

منظور از استعلام پلاک ثبتی تعیین کلیه اطلاعات ملک است. تا بتوان اطلاعاتی از جمله موقعیت ملک و مالک ملک را تعیین کرد. که یکی از امور واجب در حین معامله علی الخصوص زمین می باشد. تا از کلاهبرداری های ملکی جلوگیری شود. که برای انجام این کار می توان به اداره ثبت اسناد و املاک مراجعه شود. و در این صورت خود مالک باید با توجه به پلاک ثبتی درج شده در سند این کار را انجام دهد. یا از طریق کارشناسان رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی کار استعلام پلاک ثبتی انجام شود.

اطلاعاتی که از طریق استعلام پلاک ثبتی حاصل می شود. شامل:

  • مالکین ملک از ابتدا تا زمان حال
  • تقسیمات اراضی و پلاک ثبتی های تعیین شده برای ملک
  • موات یا غیر موات بودن زمین
  • کاربری زمین
  • توقیف یا آزاد بودن ملک
  • در رهن بودن یا نبودن زمین
  • موقعیت دقیق ملک بر اساس نقشه جانمایی پلاک ثبتی

در حالت کلی پلاک ثبتی مانند شناسنامه ملک است. که در ادارات ثبت املاک را بر اساس پلاک ثبتی می شناسند. و در صورتی که برای انجام امور ملکی خود به این سازمان مراجعه می کنید. باید حتما پلاک ثبتی ملک را ارائه دهید.

تعیین حدود اربعه ملک

تعیین حدود اربعه ملک به این معنا است. که اندازه چهار طرف ملک (شمال , شرق , جنوب , غرب ) و همسایگی های این چهار طرف مشخص شود. که در سند های مالکیت ملکی اعم از سند منگوله دار و سند تک برگ نیز تعریف شده است. و یکی از مشخصه های اصلی  هر ملک است. که هم تعیین مساحت می کند. و هم تعیین موقعیت ملک را مشخص می کند.

حدود اربعه در سند

این حدود اربعه در سند های مالکیت درج شده است. اما در بعضی موارد به خاطر دست خط بودن در سند منگوله دار  ناخوانا می شود. و برای املاکی که آدرس دقیق آن ها در دسترس نیست. باید از طریق نقشه تفکیکی پلاک ثبتی حدود اربعه ملک نیز مشخص شود.

پس بر این اساس برای تعیین حدود اربعه ملک نیاز به جانمایی ملک با پلاک ثبتی است. که باید ابتدا نقشه تفکیکی ملک استعلام گرفته شود. و بعد از آن حدود اربعه ملک تعریف شده. هم چنین می توان با استفاده از تهیه نقشه یو تی ام کار جانمایی ملک را نیز کامل کرده. و در این موقعیت ملک را به همراه حدود اربعه در سیستم سازمان ثبت اسناد و املاک ثبت کرده. تا دیگر مشکلاتی که در سند منگوله دار وجود داشت پیش نیاید. و همچنین از این طریق می توان. سند تک برگ برای ملک گرفت. تا از اختلافات بر سر ملک نیز جلوگیری شود.

تمامی این امور توسط کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری انجام می شود. و هم چنین برای استفاده مدارک حاصل از انجام کار در سازمان های دولتی توسط کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری مهر و امضا شده. تا در ادارات و سازمان های دولتی دارای اعتبار باشد.

کاربرد پلاک ثبتی در املاک

در صورتی که شما یک ملک داشته باشید. و بین چند قطعه تفکیکی که مرز مشخصی روی زمین ندارند. موقعیت دقیق ملک مشخص نشده باشد. برای تعیین حدود واقعی ملک روی زمین باید تثبیت پلاک ثبتی صورت گیرد. سپس موقعیت دقیق ملک مشخص و نقشه یو تی ام ملک تهیه می شود. درصورتی که مرزهای زمین مشخص نیست. برای جلوگیری از عواقب حقوقی آن تثبیت پلاک ثبتی به منظور جانمایی و تهیه نقشه  UTM ملک انجام شود. در صورت مشخص نشدن دقیق حدود اختلافات حقوقی به وجود می آید. برای جانمایی پلاک ثبتی باید به کارشناس رسمی نقشه برداری مراجعه کرد.

تعیین مختصات محل ملک و جانمایی آن

تعیین مختصات دقیق محل ملک و جانمایی آن در نقشه های 2000، می تواند در ثبت املاک در سامانه املاک ثبتی کشور مورد نظر استفاده قرار گیرد. نقشه های 2000 در آرشیو سازمان نقشه برداری کشور موجود می باشد . در نقشه UTM ملک، گوشه ها و حاشیه  های  ملک  با دقت سانت متر بر روی کره زمین مشخص می گردند. و این نقشه یک سیستم مختصات جهانی می باشد. و مختصات این ملک منحصر به خود ملک مورد نظر می باشد.

منظور از نقشه های 2000، میزان دقت نقشه می باشد. دقت  نقشه  های  تهیه  شده در مرز محدوده پلاک ها (اصلی یا فرعی) برای مناطق شهری بر اساس دقت 1:500 و برای مناطق بافت مسکونی روستائی بر اساس دقت نقشه های 1:2000 برای مناطق زراعی بر اساس دقت نقشه های 1:2000 تا 1:5000 می باشد. کارشناس رسمی دادگستری با استفاده از دوربین های دقیق نقشه برداری ملک مورد نظر را برداشت کرده است. و با تعیین  مختصات دقیق  آن را در نقشه های 2000 جانمایی می کند.

انواع مختصات های زمین

مختصات منظور X و Y هر نقطه بر روی زمین است. که تعیین کننده محل نقطه بر روی کره زمین می باشد. و در علم نقشه برداری استفاده متعددی دارند. که شناخته شده ترین و مورد استفاده ترین نوع مختصات ، مختصات یو تی ام است. و علاوه بر آن سیستم مختصات Local ( محلی ) نیز با استفاده از دوربین برداشت می شوند.

  • سیستم مختصات UTM یو تی ام

سیستم مختصات UTM یو تی ام یک سیستم مختصات جهانی است. که مخفف Universal Transverse Mercator است. و بر اساس این سیستم مختصات هر نقطه بر روی کره زمین دارای یک مختصات جداگانه است. که موقعیت ملک را بر روی کره زمین تعیین می کند. و  همانند این مختصات دیگر وجود ندارد.

از این سیستم مختصات در زمینه امور ثبتی مربوط به ملک بسیار استفاده می شود. و برای تعیین مرز های املاک می توان استفاده کرد. که با استفاده از جی پی اس می توان برداشت یو تی ام را انجام داد.

  • سیستم مختصات Local ( محلی )

همانطور که از اسم این سیستم مختصات مشخص است. به صورت محلی تعیین می شود. و به صورت جهانی مورد استفاده قرار نمی گیرد. از این جهت است که در سیستم ثبتی مورد استفاده قرار نمی گیرد. و زمانی که ملک شما با دوربین های توتال استیشن لایکا برداشت شوند. نیاز است که بعد از ترسیم به سیستم مختصات یو تی ام تبدیل شود. و مختصات های یو تی ام ملک در نقشه درج شوند.

تعیین حدود اربعه ملک

برای تعیین مختصات از زمین چه کار باید کرد ؟

زمانی که شما بخواهید ملک خود را تعیین مختصات کنید. باید در ابتدا هدف خود را از کار تعیین مختصات مشخص کنید. زیرا انجام تعیین مختصات محل ملک و جانمایی آن در امور ثبتی مربوط به ملک نیاز به انجام نقشه برداری دقیق دارد. که باید با استفاده از تجهیزات دقیق انجام گیرد.

اما در صورتی که برای ارسال موقعیت ملک خود بخواهید از تعیین مختصات استفاده کنید. می توانید از اپلیکیشن های موجود در تلفن همراه نیز استفاده کنید.

نحوه تعیین مختصات زمین به صورت دقیق

برای تعیین مختصات به صورت دقیق باید از تجهیزات نقشه برداری دقیق نیز استفاده شود. که این تجهیزات شامل دوربین های توتال استیشن لایکا و جی پی اس های دقیق دو فرکانسه و سه فرکانسه و یا پهباد است. که برای نقشه برداری از زمین و ملک مورد استفاده قرار می گیرند. و برای استفاده از این ابزار باید موقعیت و حدود ملک مشخص باشد

  • برداشت با استفاده از دوربین های توتال استیشن لایکا

همان طور که گفته شد زمانی که برداشت مختصات از دوربین استفاده شود. مختصات نقاط به صورت لوکال است. و با این وجود برداشت گوشه های ملک انجام می گرد. و بعد از تخلیه و ترسیم نقشه ملک در نقشه 1/2000 ام جانمایی می گردد. تا مختصات های گوشه های ملک به یو تی ام تبدیل شوند.

  • برداشت با استفاده از جی پی اس های دو فرکانسه و سه فرکانسه دقیق

اما جی پی اس هایی که در علم نقشه برداری مورد استفاده قرار می گیرند. برداشت مختصات را به صورت یو تی ام انجام می دهند. که با برداشت گوشه های ملک یا زمین و ترسیم نقشه ملک می توان مختصات های یو تی ام گوشه های ملک را استخراج و در نقشه درج کرد.

  • برداشت با استفاده از پهباد

پهباد که یک صنعت مدرن به شمار می رود. در علم نقشه برداری نیز مورد استفاده قرار گرفته است. و برای عکسبرداری های هوایی و یا حتی تهیه نقشه های یو تی ام مورد استفاده قرار می گرد. که در زمین های با مساحت بالا و یا صعب العبور بسیار مناسب است. و حمل راحتتری نسبت به سایر تجهیزات دارد. حاصل کار برداشت مختصات محل ملک یک نقشه یو تی ام است. که مورد استفاده در امور ثبتی ملک می باشد.

استعلام وضعیت ثبتی یک ملک روی زمین

استعلام ثبتی ملک با استفاده از پلاک ثبتی ملک امکان پذیر می باشد. و در صورتی که ملک پلاک ثبتی نداشته باشد. عملیات جانمایی پلاک ثبتی انجام می شود. یک نقشه از ملک تهیه می شود. در نقشه UTM 2000 با مختصات یو تی ام جانمایی می شود. با استفاده از این نقشه موقعیت دقیق ملک مشخص می شود. محل دقیق ملک تثبیت می شود. پس از این عملیات و ارائه نقشه جانمایی پلاک ثبتی به اداره ثبت یک پلاک ثبتی به ملک اختصاص داده می شود. که شامل یک پلاک اصلی و یک پلاک فرعی می باشد. برای تهیه نقشه جانمایی پلاک ثبتی به کارشناس رسمی نقشه برداری مراجعه فرمایید.

نحوه تهیه نقشه جانمایی پلاک ثبتی

برای تهیه نقشه جانمایی پلاک ثبتی با مراجعه به کارشناسان رسمی دادگستری امور ثبتی باید سند ملک خود را که به‌صورت قدیمی منگوله‌دار یا بنچاق است ارائه دهید. تا کارشناس باتوجه‌به پلاک ثبتی ملک که در سند درج شده است. نقشه ثبتی ملک را تهیه و به سیستم مختصات یو تی ام تبدیل کند. تا بر اساس این نقشه ثبتی موقعیت ملک مشخص گردد. نقشه یو تی ام حاصل از این کار موقعیت سندی ملک را بر روی کره زمین نمایش می‌دهد.  که هر نقطه از ملک دارای موقعیت مشخص بر اساس سیستم مختصات یو تی ام است.

تخصص انجام جانمایی پلاک ثبتی با کارشناسان رسمی دادگستری امور ثبتی قابل انجام است. زیرا این کارشناسان اولاً دسترسی به اطلاعات و نقشه های ثبتی را دارند. ثانیاً علم کافی برای استفاده از این نقشه های را دارند.

جانمایی ملک اسناد قدیمی

جانمایی ملک اسناد قدیمی با نظارت کارشناس رسمی نقشه برداری دادگستری انجام می شود. در اسناد قدیمی موقعیت دقیق زمین ثبت نشده است. و حتی ممکن است موقعیت ملک بعضی از اسناد معلوم نباشد. که برای حل شدن این مسئله باید یک نقشه ثبتی از ملک توسط کارشناس رسمی نقشه برداری دادگستری تهیه شود. در آن موقعیت دقیق زمین در سیستم مختصات یو تی ام utm مشخص شده است. که نقشه جانمایی ملک یا  پلاک ثبتی نامیده می شود. با استفاده از این نقشه از تصرف غیرقانونی ملک و صدور اسناد جعلی برای آن جلوگیری می شود.

برای انجام پیاده سازی زمین نیاز به نقشه جانمایی پلاک ثبتی است. این نقشه جانمایی پلاک ثبتی در نهایت به نقشه یو تی ام ختم می شود. که برای تهیه این نوع از نقشه یو تی ام نیاز به نقشه برداری و استفاده از تجهیزات نقشه برداری نیست. تنها باید با استفاده از نقشه ها و اطلاعات ثبتی موقعیت ملک را بر اساس سند بر روی زمین مشخص کرد.

برای همین منظور با ارائه سند مالکیت به کارشناسان رسمی دادگستری امور ثبتی با توجه به پلاک ثبتی سند نقشه ثبتی تهیه می شود. و با تبدیل نقشه ثبتی به سیستم مختصات UTM یو تی ام موقعیت املاک در محدوده بر اساس پلاک ثبتی مشخص می شود. که با توجه به پلاک ثبتی ملک مذکور موقعیت ملک در سیستم مختصات یو تی ام با توجه به حدود سند مشخص می گردد. و در نهایت نقشه یو تی ام قطعه مذکور تهیه می شود. این نقشه یو تی ام به همراه مهر و امضا کارشناسان رسمی دادگستری امور ثبتی برای انجام امور ملکی و اداری ملک استفاده می شود.

جانمایی ملک برای شهرداری تهران

جانمایی ملک برای شهرداری تهران توسط کارشناس رسمی نقشه برداری دادگستری انجام می شود. همانطور که در پست های قبل ذکر شد. برای گرفتن جواز ساخت شهرداری باید جانمایی ملک انجام شود. عملیات جانمایی در نقشه UTM با مقیاس 1/2000 انجام می شود. به صورتی که موقعیت دقیق آن مشخص و املاک مجاور ملک هم قابل مشاهده باشد. نقشه جانمایی ملک با عنوان های نقشه UTM 2000، جانمایی پلاک ثبتی، 1/2000 مورد استفاده قرار می گیرد. برای تهیه نقشه جانمایی ملک به کارشناس رسمی نقشه برداری دادگستری با تجربه مناسب مراجعه فرمایید.

نقشه یو تی ام برای پیاده سازی

پیاده سازی ملک منظور تعیین حدود و مرزهای ملک بر طبق سند بر روی زمین است. که نقشه یو تی ام برای پیاده سازی زمین باید حاصل از جانمایی پلاک ثبتی ملک باشد. تا بتوان حدود دقیق سند را بر روی زمین تعیین و پیاده سازی کرد. برای همین موضوع باید به سراغ کارشناسان رسمی دادگستری امور ثبتی رفت. تا با ارائه مدارک و سند نقشه جانمایی ملک تهیه شود.

نقشه جانمایی پلاک ثبتی برای تبدیل سند قدیمی به سند تک برگ

یکی از موارد استفاده از این نقشه در امور اخذ سند تک برگ است. که برای ارائه به اداره ثبت مورد استفاده قرار می گیرد. برای همین منظور با تهیه نقشه جانمایی سند برای تحدید حدود ثبتی مورد استفاده قرار می گیرد. یعنی اینکه اداره ثبت از شما درخواست نقشه یو تی ام می شود. برای همین منظور اگر از موقعیت ملک خود اطلاع دارید اما امکان تشخیص دقیق حدود ملک نباشد. باید از طریق نقشه جانمایی پلاک ثبتی اقدام به تهیه نقشه یو تی ام کنید. تا در مراحل اخذ سند تک برگ زمانی که برای تحدید حدود ثبتی اعلام می شود. با توجه به این نقشه جانمایی پلاک ثبتی حدود و مرزهای ملک مشخص و میخ کوبی شود.

منظور از تحدید حدود ثبتی چیست؟

یکی از مراحل اخذ سند تک برگ برای ملک تحدید حدود ثبتی است. که از طرف اداره ثبت انجام می گیرد. تا موقعیت مرزهای ملک به طور دقیق مشخص شود. و با توجه به موقعیت مشخص شده از طرف اداره ثبت دیوار کشی ملک انجام گیرد. تا حدود و مرزهای ملک تداخلی ایجاد نشود.

برای همین منظور با اعلم اداره ثبت برای تحدید حدود ثبتی باید مالک و مالکین مجاور و مأمور شهرداری به همراه مأمور اداره ثبت با یک نقشه برداری در محل ملک حاضر شوند. تا تمام حدود و مجاورین با رضایت طرفین میخ کوبی یا گچ ریزی شود. این امر در راستای حل مشکل سند تک برگ بر روی کار آمده است. تا از تجاوز به حریم ملک و بهم ریختگی مرزهای املاک جلوگیری شود.

پیاده سازی زمین بدون اخذ سند تک برگ

در مواردی هم وجود دارد. که مالک قصد تبدیل سند ملک خود را به سند تک برگ ندارد. و تنها می خواهد حدود ملک خود را به صورت دقیق مشخص و دیوار کشی ملک خود را انجام دهد. برای همین منظور باید در ابتدا نقشه جانمایی پلاک ثبتی تهیه شود. ت موقعیت مرزهای ملک بر اساس سند مشخص گردد. و در مرحله بعدی با استفاده از جی پی اس های دقیق دو یا سه فرکانسه در محل ملک موقعیت مختصات های مشخص شده در نقشه بر روی زمین نیز مشخص و میخ کوبی یا گچ ریزی انجام شود.

این کار در ابتدا توسط کارشناس رسمی دادگستری امور ثبتی انجام می گیرد. و در مرحله بعدی توسط یک اپراتور دستگاه های تخصصی بر روی زمین نهایی می شود.

زمانی که صحبت از حدود و مرزهای ملک باشد. باید تثبیت آن‌ها نیز انجام گیرد. تا از این طریق بتوان حدوحدود ملک خود را مشخص کرد. تا از تجاوز به حریم ملک جلوگیری شود. بهترین راه برای تثبیت حدود ملک پیاده سای چهارگوشه ملک است. که با تهیه نقشه‌های جانمایی ملک و ابزار و تجهیزات دقیق نقشه‌برداری انجام می‌گیرد.

معمولاً پیاده‌ سازی چهار گوشه ملک برای اخذ سند تک‌برگ برای ملک انجام می‌گیرد. تا با تثبیت حدود ملک از طرف اداره ثبت امکان به‌هم‌ریختگی مرزهای املاک و تجاوز به حریم ملک انجام شود. این کار در اصطلاح تثبیت حدود ثبتی ملک گفته می‌شود.

برای انجام پیاده‌سازی چهارگوشه ملک چه کاری باید انجام شود؟

پیاده‌سازی ملک در اصل به معنی تعیین موقعیت حدود و مرزهای ملک بر روی زمین است. تا از طریق این تعیین موقعیت حدود بتوان دیوارکشی ملک را به‌صورت دقیق انجام داد. برای تعیین این مرزها باید شکستگی‌ها و گوشه‌های ملک را در مساحت‌های پایین مشخص کرد. ولی در مساحت‌های بالا و زمین‌های هکتاری باید تعیین موقعیت نقاط به‌صورت هر 50 متر 50 متر تا هر 200 متر به 200 متر انجام گیرد.

برای پیاده‌سازی حدود ملک باید ابتدا موقعیت مرزهای ملک بر اساس سند مشخص گردد. تا این حدود بر روی زمین نیز مشخص گردد. برای تعیین موقعیت حدود ملک بر اساس سند در سیستم مختصات UTM یو تی ام باید جانمایی پلاک ثبتی انجام گیرد. برای انجام این کار باید به کارشناسان رسمی دادگستری امور ثبتی مراجعه شود.

پیاده‌سازی ملک با نقشه جانمایی پلاک ثبتی

بعد از تهیه نقشه جانمایی پلاک ثبتی نیاز است. که موقعیت نقاط مشخص شده بر روی زمین نیز تعیین گردد. برای این کار نیاز به جی‌پی‌اس های دقیق دو یا سه فرکانسه است. که در موقعیت ملک باتوجه‌به نقشه تهیه شده موقعیت نقاط تعیین و بر روی زمین مشخص گردد. این نقاط با میخ‌کوبی یا گچ‌ریزی تعیین و با انجام دیوارکشی بر اساس این نقاط مشخص شده تثبیت می‌شوند.

 

رادین مپ

خیابان خالد اسلامبولی (وزرا)، نبش سی و هفتم، پلاک 163، واحد6
تهران, تهران
ایران
تلفن: +989129277534
تلفن دوم: +982166398316
فکس: 02188857248
ایمیل: radinmapiran@gmail.com
شنبه09:00 - 18:00
یک شنبه09:00 - 18:00
دوشنبه09:00 - 18:00
سه شنبه09:00 - 18:00
چهار شنبه09:00 - 18:00
پنج شنبه09:00 - 13:00
جمعهبسته است

این مطلب چه مقدار برای شما مفید بوده است؟

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز. 0 / 5. میزان امتیاز: 0

تا کنون امتیازی ثبت نشده. اولین نفر باشید.

نقشه برداری رادینمشاهده نوشته ها

Avatar for نقشه برداری رادین

شرکت فنی مهندسی رادین مپ متشکل از گروه کارشناسان رسمی دادگستری، نقشه برداری و امور ثبتی فعال در تمام زمینه های امور ثبتی اعم از تهیه نقشه های (UTM) یو تی ام ادارات ثبت و شهرداریها و جانمایی پلاک های ثبتی سند های قدیمی دفترچهای و شاهنشاهی و تعیین موقعیت دقیق املاک و همچنین تفسیر عکس های هوایی برای سازمان های دولتی و قضایی و انجام کلیه استعلامات ملکی و امور فنی ملک با استفاده از بروزترین تجهیزات و مجرب ترین کارشناسان آماده ارائه خدمات به متقاضیان می باشد. برای اخذ مشاوره رایگان و ثبت سفارش با شماره های زیر تماس بگیرید 09129277534 — 02166398316

4 دیدگاه ها

  • دیدگاه بنده مثبت است البته چندنکته پیشنهاددارم اول تعیین حدودزمینهای زراعی باسندشش دانگوحدوحدوددارنیازاول به نقشه یو تی ام بعدتعیین حدودمیشود پهبادشما قادربه تمامی کارهست وثبت ودادگاه گزارش وکارشماراقبول دارند وهرهکتارچقدرهزینه تعیین حدودونقشه دارد ومیخ کوبی هم کارشماهست هکتارزیادمثلادویست هکتاربا یک هکتارقیمت چنددرصدفرق دارد.تشکر

    • سلام. بله دوست عزیز . تجهیزات کاملا دقیق است و کارشناسان مجموعه ما مهر و امضا معتبر دارند. برای اطلاع از قیمت ها با شماره تماس 09129277534 تماس حاصل فرمایید

  • نقشه هوایی دهه ۴۰ وپنجاه منطقه دماوندرادارین هزینه نقشه هوایی هرهکتار یایک عکس هوایی دهه ۴۰ تا۵۰ چقدرمیشود وخودشما میتوانیدتااندازه ای تشخیص دهیدکه درعکس شواهدکشت وجوددارد

    • سلام با توجه به مختصات یو تی ام باید تعیین شود و تشخیص آثار کشت به صورت دقیق و با استفاده از نرم افزار و ابزار نقشه برداری انجام می گیرد برای اطلاعات بیشتر با شماره 09129277534 تماس حاصل فرمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *