انجام تفکیک آپارتمان در کرج

به منظور انجام معاملات ملکی خود برای املاک فاقد سند تک برگ که به صورت نوساز هستند. یا اینکه سند تفکیکی آن ها صادر نشده است. می توان از عملیات نقشه برداری تفکیک آپارتمان استفاده کرد. تا با توجه به انجام متر کشی دقیق از واحد آپارتمانی و ترسیم نقش واحد مساحت دقیق آن حاصل شود. برای همین می توان با انجام تفکیک آپارتمان تنها برای واحد خود توسط مهندسین عضو نظام مهندسی ساختمان و یا کارشناسان رسمی دادگستری نقشه برداری و امور ثبتی نقشه مد نظر را تهیه کنید.

منظور از تفکیک آپارتمان چیست؟

تفکیک آپارتمان نیز یکی از عملیات های نقشه برداری است. که توسط مهندسین عضو نظام مهندسی ساختمان در رشته نقشه برداری انجام می گیرد. و انجام این کار به منظور تعیین مساحت واحد اپارتمانی انجام می گیرد. که برای معاملات ملکی موثر واقع می شود. و برای همین باید با انجام نقشه برداری و متر کشی از واحد مد نظر تهیه نقشه تفکیک آپارتمان انجام شود.

شرایط مورد نیاز برای تفکیک آپارتمان

برای انجام تفکیک اپارتمان یکسری قوانین موجود است. که در قانون و مقررات ملی ساختمان درج شده است. و باید با توجه به این قوانین مساحت مورد معامله ملک تعیین گردد. برای همین زمانی که شما قصد پیش خرید ملک را دارید. و در این صورت از مساحت دقیق ملک بعد از ساخت اطلاعی ندارید. که در این صورت معامله مطمئنی انجام نمی شود. و برای اینکه خریدار یا سازنده دچار ضرر مالی نشود. باید تفکیک اپارتمان را انجام داد. که برای انجام تفکیک آپارتمان این املاک باید زمانی به صورت داوطلبانه به کارشناس متخصص مراجعه شود. که دیوار کشی ها و جداسازی فضا های ساختمان انجام شده باشد. تا بتوان نقه مد نظر را تهیه کرد.

نحوه انجام تفکیک آپارتمان

برای انجام تفکیک آپارتمان در حالت عادی که ملک دارای زوایا و شکستگی های متعدد نباشد. تنها با انجام متر کشی دقیق از واحد انجام می گیرد. و در این صورت با حضور کارشناس در محل ملک و انجام متر کشی دقیق از داخل واحد با توجه به قانون و مقررات ملی ساختمان و ترسیم نقشه واحد با توجه به همین قوانین انجام می گیرد. که در این اندازه ها ضخامت دیوار با توجه به قوانین نیز موثر است. و در نهایت نقشه تفکیک آپارتمان حاصل می گردد. که انجام تفکیک آپارتمان در کرج و تهران توسط کارشناسان رادین انجام می گیرد.

در چه صورتی نیاز به دوربین نقشه برداری است؟

معمولا در مجتمع های تجاری و برج باغ های مسکونی ساختمان با شکستگی ها و زوایای متعدد ساخته می شود. که در این صورت تنها با انداشه گیری نمی توان مساحت واحد را به دست آورد . و در این صورت برای انجام تفکیک آپارتمان در ابتدا نیاز است. که نقشه برداری ساختمان با استفاده از دوربین انجام گیرد. تا بتوان هر واحد را در داخل آن جانمایی کرد.

انجام تفکیک آپارتمان در کرج

نحوه درخواست تفکیک آپارتمان برای پایانکار

  • ثبت درخواست در دفاتر خدمات الکترونیک مبنی بر اخذ پایانکار
  • ارائه مدارک هویتی و ساختمان ( شناسنامه و کارت ملی، سند عرصه، پروانه ساخت، نقشه های تایید شده معماری)
  • ارجاع کار به نظام مهندسی
  • انتخاب مهندس از طرف نظام مهندسی
  • حضور مهندس در ساختمان و متر کشی تمام واحد ها و شماعات و پشت بام
  • ترسیم نقشه ها و تهیه صورتمجلس تفکیکی
  • ارسال نقشه های مهر و امضا شده به نظام مهندسی
  • نصب هلوگرام بر روی نقشه ها توسط نظام مهندسی
  • ارسال نقشه ها به شهرداری توسط متقاضی
  • حضور مامور شهرداری بر سر ساختمان و تایید نقشه های تهیه شده
  • صدور پایانکار

نحوه درخواست تفکیک آپارتمان برای صدور سند تک برگ

سند تک برگ در صورتی باری هر واحد صادر می شود. که پایانکار ساختمان صادر شده باشد. و برای همین در صورتی که در سالیان قبل پایانکار ساختمان گرفته شده باشد. باید درخواست تفکیک آپارتمان برای اخذ سند تک برگ بدهید.

  • ثبت درخواست تفکیک آپارتمان در اداره ثبت
  • ارجاع کار به نظام مهندسی
  • انجام تفکیک آپارتمان توسط مهندس عضو نظام مهندسی
  • تهیه نقشه تفکیک آپارتمان با فرمت اداره ثبت (A4-port) به همراه سی دی و صورتمجلس تفکیکی
  • صدور سند تک برگ برای هر واحد به صورت جداگانه

 

رادین مپ

خیابان خالد اسلامبولی (وزرا)، نبش سی و هفتم، پلاک 163، واحد6
تهران, تهران
ایران
تلفن: +989129277534
تلفن دوم: +982166398316
فکس: 02188857248
ایمیل: radinmapiran@gmail.com
شنبه09:00 - 18:00
یک شنبه09:00 - 18:00
دوشنبه09:00 - 18:00
سه شنبه09:00 - 18:00
چهار شنبه09:00 - 18:00
پنج شنبه09:00 - 13:00
جمعهبسته است

این مطلب چه مقدار برای شما مفید بوده است؟

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز. 5 / 5. میزان امتیاز: 3

تا کنون امتیازی ثبت نشده. اولین نفر باشید.

نقشه برداری رادینمشاهده نوشته ها

Avatar for نقشه برداری رادین

شرکت فنی مهندسی رادین مپ متشکل از گروه کارشناسان رسمی دادگستری، نقشه برداری و امور ثبتی فعال در تمام زمینه های امور ثبتی اعم از تهیه نقشه های (UTM) یو تی ام ادارات ثبت و شهرداریها و جانمایی پلاک های ثبتی سند های قدیمی دفترچهای و شاهنشاهی و تعیین موقعیت دقیق املاک و همچنین تفسیر عکس های هوایی برای سازمان های دولتی و قضایی و انجام کلیه استعلامات ملکی و امور فنی ملک با استفاده از بروزترین تجهیزات و مجرب ترین کارشناسان آماده ارائه خدمات به متقاضیان می باشد. برای اخذ مشاوره رایگان و ثبت سفارش با شماره های زیر تماس بگیرید 09129277534 — 02166398316

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *