مراحل روش صدور سند مالکیت المثنی به این گونه است که تقاضای صدور سند المثنی در دفتر اندیکاتور ثبت می شود
و به دفتر املاک ارجاع داده می شود و برای تشکیل پرونده به بایگانی ارسال می شود.
حق پرداخت آگهی را حساب داری اخذ میکندو صدور آگهی از دفتر اندیکاتور انجام شده وتوسط مسئول مربوط امضاء
میشود و تحریر سند مالکیت المثنی انجام می شود و یک پیشنویس از سند تهیه می شود و پرونده به دفترتسلیم
اسناد برای تحویل به مالک ارسال میشود.
روش صدور سند مالکیت المثنی شامل مراحل زیر میباشد.
-درخواست صدور سند المثنی پیوست به فرم استشهاد محلی پذیرفته شود.
-درخواست در دفتراندیکاتور ثبت وبه دفتر املاک ارجاع داده شود.
-در دفتراندیکاتور ثبت شود وبرای پیوست به پرونده به بایگانی ارسال شود.
-ضمیمه نمودن پرونده همراه با درخواست انجام شود وبه دفتر املاک به وسیله بایگانی ارسال شود.
-پرونده دردفتراملاک بررسی شود وبخشنامه مبنی براعلام فقدان سند مالکیت به دفاتراسناد رسمی تابعه صادرشود.
-حق پرداخت آگهی توسط حسابداری اخذ شود.
-آگهی فقدان سند مالکیت توسط دفتر املاک تهیه شود.
-آگهی فقدان توسط مسئول مربوطه بررسی وامضاء شود.
-صدورآگهی دردفتراندیکاتورانجام شود.
-آگهی به اداره کل ارشاد اسلامی ارسال شود و در یکی از روزنامه های محلی درج شود.
-پرونده به شعبه بایگانی ارسال شود.
-آگهی منتشرشده در روزنامه دریافت شود و با پیشنویس تطبیق داده شود.
-پرونده در بایگانی برای اعلام زمان مراجعه بعد بازگردانی
-درخواست کننده در وقت تعیین شده پیگیرشود .
-گواهی دفتر بازداشتی بررسی شود.
-تحریر سند مالکیت المثنی انجام شود.
-برای پرداخت بها دفترچه سند مالکیت پرونده به حسابداری ارسال شود.
-بازگردانی پرونده به دفتراملاک برای تحریر سند مالکیت وصدور بخشنامه به شعبه های اسناد رسمی مبنی بر صدورسند مالکیت المثنی وتوضیح در ستون ملاحضات دفتراملاک وپیشنویس سند مالکیت اولیه
-پرونده به بایگانی ارسال شود برای ثبت در دفتر تسلیم و ارائه به مالک