قیمت نقشه UTM یو تی ام

با مراجعه به ادارات ثبت و شهرداری ها متوجه می شوید که باید یکسری مدارک برای انجام امور اداری تهیه کنید. که یکی از مدارک مهم نقشه یو تی ام است. و این نقشه یو تی ام باید نقشه ای باشد. که با فرمت سازمان مد نظر همخوانی داشته باشد. و همچنین توسط کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مهر و امضا شده باشد. که قیمت نقشه UTM یو تی ام نیز با توجه به تعرفه ای که سالانه از طرف سازمان نقشه برداری تعیین می شود و همچنین با تماس با کارشناسان رسمی دادگستری انجام می گیرد.

نقشه UTM یو تی ام در شهرداری چه استفاده ای دارد ؟

زمانی که برای اخذ جواز ساخت یا تخریب و نوسازی به شهرداری مراجعه می کنید. متوجه می شوید که باید نقشه یو تی ام از ملک تهیه کنید. و این نقشه یو تی ام یکی از مدارک مهم برای ملک به شمار می رود. که باید نقشه ای تهیه شود. که با یکبار انجام نقشه برداری کار تهیه نقشه یو تی ام نجام گیرد.

این نقشه یو تی ام باید دارای مشخصاتی باشد. که علاوه بر موقعیت و حدود ملک بر اساس سیستم مختصات یو تی ام ، میزان اختلاف ارتفاع ملک ، عرض گذر های قابل دسترسی ملک ، و حدود سند را نیز شامل شود.

برای همین باید علاوه بر مختصات های یو تی ام گوشه های ملک ، کد های ارتفاعی از داخل عرصه و گذر های اطراف و همچنین گذر ها نیز برداشت شوند. و با ترسیم ابعاد ملک این نقشه تکمیل شود.

 

نقشه یو تی ام در اداره ثبت چه استفاده ای دارد ؟

ادراه ثبت نیز امروزه روند کار سیستمی در پیش گرفته است. و برای صدور سند نیاز به اطلاعات فنی ملک دارد. که از طریق نقشه یو تی ام تعیین می شود. و برای ملک سند سیستمی صادر می کند. که به صورت سند تک برگ است. و برای این سند تمام اطلاعات ملک اعم از موقعیت و مساحت در سیستم کاداستر ثبت می شود. تا از مشکلات سند های قدیمی جلوگیری شود. این نقشه یو تی ام باید موقعیت حدود ملک را بر روی کره زمین نمایش دهد. و با حدود اربعه درج شده در سند نیز همخوانی داشته باشد.

نحوه تهیه نقشه یو تی ام

برای تهیه نقشه یو تی ام باید از ابزار دقیق استفاده شود. و این ابزار دقیق شامل دستگاه های جی پی اس های دقیق دو فرکانسه و سه فرکانسه و دوربین های توتال استیشن است. که می توان با استفاده از این ابزار ها نقشه برداری دقیق ملک را انجام داد.

پس با استفاده از این ابزار ها در محل ملکی که موقعیت حدود مشخص دارد. برداشت از گوشه های ملک انجام می گیرد. و علاوه بر برداشت گوشه ها در صورت نیاز اطلاعاتی از جمله کد های ارتفاعی و گذر ها نیز برداشت می شود.  تا در محیط نرم افزاری با تخلیه دستگاه ترسیم نقشه ملک انجام شود.

این نقشه ترسیم شده نقشه یو تی ام از وضع موجود ملک را نمایش می دهد. و برای تطبیق آن با سند باید اطلاعات سند که در صفحه توضیحات نوشته شده است. نیز بر روی این نقشه با رنگ دیگری ترسیم گررد. تا مشخص شود که ملک حدود خود را به طور کامل رعایت کرده است. یا اینکه نیاز به اصلاح دارد.

این نقشه در نهایت توسط کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی بعد از چاپ مهر و امضا می شود. و متقاضی می تواند برای امور اداری ملک اقدام کند.

مزایای تهیه نقشه یو تی ام 

تهیه نقشه یو تی ام مزایای بسیاری برای مالکین دارد از جمله این مزایا شامل موارد زیر است:

  1. قرار گرفتن ملک در موقعیت خود
  2. جلوگیری از بروز اختلافات ملکی بر سر حدود و مرز ها
  3. احیای حدود پلاک ثبتی
  4. مکان یابی ملک به سادگی ممکن می گردد
  5. سیستم یکپارچه تعیین موقعیت

فرمت مد نظر اداره ثبت برای نقشه یو تی ام

نقشه یو تی ام برای اداره ثبت مد نظر است. که موقعیت دقیق ملک را بر روی زمین بر اساس یو تی ام نمایش داده باشد. و همچنین اطلاعات فنی ملک مثل مساحت و حدود اربعه ملک نیز مشخص شده باشد. و این حدود باید با حدود سند نیز مطابقت داشته باشد.

برای همین باید نقشه یو تی ام تهیه شود که :

  1. مختصات یو تی ام گوشه های وضع موجود ملک در نقشه درج شده باشد.
  2. ابعاد و اندازه های در نقشه وضع موجود ملک مشخص باشد.
  3. ابعاد و اندازه های سند نیز بر روی نقشه با رنگ دیگری ترسیم گردد.

تا از این طریق حدود ملک بررسی شود. و در صورت مغایرت فاحش قبل از صدور سند حدود ملک اصلاح شود.

هزینه نقشه یو تی ام تهران

فرمت مد نظر شهرداری برای نقشه یو تی ام

زمانی از طرف شهرداری دستور به تهیه نقشه یو تی ام داده می شود. که متقاضی درخواست صدور پروانه ساخت را داده باشد. و برای این کار باید نقشه یو تی ام ملک تهیه شده باشد. که بتوان ملک را از همه لحاظ بررسی کرد. و متقاضی نیز با یک بار هزینه کار تهیه نقشه یو تی ام را انجام دهد.

برای همین باید نقشه یو تی ام دارای مشخصه های زیر باشد:

  1. مختصات یو تی ام وضع موجود ملک
  2. حدود و اندازه های وضع موجود
  3. حدود و اندازه های سند ( نقشه دو خطی )
  4. کد های ارتفاعی جهت بر آورد میزان گود برداری
  5. عرض گذر های اطراف ملکهزینه نقشه یو تی ام تهران

۱.هزینه تهیه نقشه یو تی ام به چه صورت محاسبه می گردد؟

هزینه انجام امور نقشه برداری که توسط کارشناسان رسمی دادگستری نقشه برداری ، امور ثبتی و یا مهندسین عضو نظام مهندسی انجام می گیرد. از طرف سازمان نقشه برداری به صورت سالانه اعلام می گردد. یعنی به این منظور که تعرفه انجام امور نقشه برداری از طرف این سازمان اعلام می شود. و برای تهیه نقشه یو تی ام بر اساس مساحت زمین تعیین می شود. و در سایت رسمی این سازمان موجود است.

۲.برای اعتبار نقشه یو تی ام در ادارات دولتی چه کاری باید انجام داد ؟

نقشه یو تی ام در ادارات دولتی دارای اعتبار است که :

اولا با فرمت مد نظر سازمان همخوانی داشته باشد.

ثانیا توسط کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مهر و امضا شده باشد.

۳.کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی کیست ؟

کارشناس رسمی دادگستری فرد دارای صلاحیت از نظر ارگان های دولتس و قضایی است. که وظیفه انجام اموری همچون جانمایی پلاک ثبتی ، تهیه نقشه یو تی ام ، تفسیر عکس هوایی و تمامی امور مربوط به ملک را دارد.

این کارشناسان بعد از طی آموزش های دانشگاهی و ۵ سال بعد از مدرک لیسانس در آزمون های مربوطه شرکت می کنند. و با قبولی در آزمون مد نظر دارای صلاحیت مهر و امضا می شوند.

۴.موقعیت یو تی ام ملک در کدام قسمت سند تک برگ درج شده است ؟

برای اخذ سند تک برگ نیز باید نقشه یو تی ام تهیه شود. که این موقعیت در قالب کد جام در پایین صفحه اول سند درج شده است. و در این کد جام 6 رقم اول X و 7 رقم بعدی Y و دو رقم بعد از Y زون قرار گیری ملک است. که این مختصات در وسط ملک قرار می گیرد. و موقعیت ملک را در سیستم مختصات یو تی ام نمایش می دهد.

یعنی این که با وارد کردن این مختصات در برنامه های مربوطه مانند Google earth می توان موقعیت ملک را پیدا کرد.

هزینه نقشه یو تی ام بر اساس مساحت

هزینه نقشه یو تی ام با توجه به مساحت ملک محاسبه می شود. املاکی که دارای  مساحت  کم هستند  و  ملک های کوچکی به شمار می آیند و معمولا دارای چهار گوشه شبیه مربع  و  مستطیل هستند تعرفه مشخصی دارند و تغییر نمی کند مگر غیر از نقشه یو تی ام نیاز به تهیه  نقشه ی  دیگری  مانند جانمایی  ملک ، اصلاح سند ، نقشه کاداستر املاک ، تداخل حدود ، تعارض و… باشد که خود این خدمات دارای تعرفه ای جدا می باشند. متقاضی  نقشه یو تی ام موظف است اطلاعات مربوط به ملک و اداره ی  مربوط که نقشه ی  یو تی ام را درخواست  کرده  است را در اختیار کارشناس رسمی نقشه برداری دادگستری قرار بدهد تا با شناخت کافی تجهیزات  و نحوه  نقشه برداری را برای خود مشخص کند زیرا ممکن است به دلیل عدم شناخت کافی از هدف  تهیه  نقشه یو تی ام زمان بیشتری برای نقشه برداری صرف شود و این خود باعث هزینه بیشتری می شود.

نحوه قیمت گذاری نقشه UTM یو تی ام (قیمت نقشه یو تی ام UTM)

نقشه یو تی ام که امروزه در بحث املاک بسیار مطرح است به صورتی که از طریق همین نقشه یو تی ام موقعیت دقیق  ملک را بر روی مشخص می کنند و از طریق همین نقشه این موقعیت را در سیستم کاداستر کشور ثبت می کنند زیرا  امروزه برای  سند های مالکیت  باید حتما  موقعیت دقیق هر ملک بر روی زمین  مشخص شده  و بعد از ثبت  این موقعیت برای آن قطعه از زمین سند مالکیت صادر شود که این سند های مالکیت به صورت تک برگی است برای تهیه این نوع از نقشه برای ملک هایی که آدرس دقیق آنها موجود است و همچنین چهار گوشه یا گوشه های ملک به صورت دقیق  مشخص شده اند  و  مالکین  ملک های  مجاور  نیز  این مرزها  را به رسمیت بشناسند و قبول داشته باشند کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری بر سر ملک حاضر شده و با استفاده از تجهیزات نقشه برداری  گوشه  های  ملک  را  برداشت  مختصات  می کنند  و با استفاده از همین مختصات ها نقشه ملک را ترسیم کرده و بعد از جانمایی و برداشت مختصات یو تی ام نقشه ی ملک را چاپ کرده و توسط کارشناس رسمی مربوطه مهر و امضا می شود و به دست مالک می رسد و این مهر و امضا برای امور اداری نظیر ثبت و سند الزامی است زیرا نقشه یو تی ام تهیه شده بدون مهر و امضا فاقد اعتبار است.

تعرفه تهیه نقشه یو تی ام با اکسپرت جاستیس

هزینه تهیه نقشه UTM با توجه به مواردی که گفته شده به عوامل مختلفی بستگی دارد. کارشناسان ما در اکسپرت جاستیس با ارائه مشاوره به شما عزیزان سعی بر این خواند داشت تا بهترین کیفیت و کمترین هزینه را برای شما عزیزان ارائه دهند. برای ارتباط با ما می توانید با شماره تلفن های ما در تماس باشید.

سوالات متداول درباره نقشه یو تی ام

  1. چه زمانی نقشه یو تی ام در خواست می شود؟ با مراجعه به ادارات ثبت و شهرداری ها متوجه می شوید که باید یکسری مدارک برای انجام امور اداری تهیه کنید. که یکی از مدارک مهم نقشه یو تی ام است.
  2. برای تهیه نقشه یو تی ام به چه کسی مراجعه کنیم؟ کارشناس رسمی دادگستری متخصصی است که به این امر تواناست.
  3. هزینه تهیه نقشه یو تی ام چگونه محاسبه می گردد؟ بر طبق تعرفه این هزینه بر آورد می شود.

 

رادین مپ

خیابان خالد اسلامبولی (وزرا)، نبش سی و هفتم، پلاک 163، واحد6
تهران, تهران
ایران
تلفن: +989129277534
تلفن دوم: +982166398316
فکس: 02188857248
ایمیل: radinmapiran@gmail.com
شنبه09:00 - 18:00
یک شنبه09:00 - 18:00
دوشنبه09:00 - 18:00
سه شنبه09:00 - 18:00
چهار شنبه09:00 - 18:00
پنج شنبه09:00 - 13:00
جمعهبسته است

این مطلب چه مقدار برای شما مفید بوده است؟

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز. 4.4 / 5. میزان امتیاز: 7

تا کنون امتیازی ثبت نشده. اولین نفر باشید.

نقشه برداری رادینمشاهده نوشته ها

Avatar for نقشه برداری رادین

شرکت فنی مهندسی رادین مپ متشکل از گروه کارشناسان رسمی دادگستری، نقشه برداری و امور ثبتی فعال در تمام زمینه های امور ثبتی اعم از تهیه نقشه های (UTM) یو تی ام ادارات ثبت و شهرداریها و جانمایی پلاک های ثبتی سند های قدیمی دفترچهای و شاهنشاهی و تعیین موقعیت دقیق املاک و همچنین تفسیر عکس های هوایی برای سازمان های دولتی و قضایی و انجام کلیه استعلامات ملکی و امور فنی ملک با استفاده از بروزترین تجهیزات و مجرب ترین کارشناسان آماده ارائه خدمات به متقاضیان می باشد. برای اخذ مشاوره رایگان و ثبت سفارش با شماره های زیر تماس بگیرید 09129277534 — 02166398316

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *