امور ثبتی املاک به منظور انجام امور به اخذ سند تک برگ برای ملک و یا اخذ جواز ساخت برای املاک و یا حتی امور مربوط به اثبات مالکیت ملک انجام می شود. که با سپردن این امور به کارشناسان رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی  و یا وکلای پایه 1 دادگستری انجام این امور با سرعت بالاتری طی می شود. و به نتیجه می رسد.

انجام امور ثبتی املاک نیاز به انجام یکسری امور اداری و امور فنی دارد. که زمانبر است. و نیاز به مراجعه حضوری به ادارات و ارگان های دولتی مانند ادارات ثبت و شهرداری ها دارد. که با آشنایی کامل به قوانین و مقررات ثبتی این امور انجام می شود. و برای اخذ سند تک برگ برای ملک و یا اخذ جواز ساخت باید یکسری مدارک و نقشه ها که منظور نقشه های یو تی ام با فرمت و دقت مد نظر سازمان است تهیه شود.

تا در ادامه با طی کردن روند اداری ملک سند تک برگ برای ملک و یا جواز ساخت اخذ شود. و برای امور قضایی ملک برای اثبات مالکیت نیز باید بر اساس تفسیر عکس های هوایی و تهیه نقشه ها و گزارشات برای اثبات ادعای مالکیت اقدام شود. که با سپردن این امور به یک متخصص که آشنایی کامل به قوانین را دارد. روند اداری ملک زودتر طی می شود. و نتیجه گیری نهایی انجام می شود. که این متخصصان کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی و یا وکلای پایه 1 دادگستری هستند. که انجام امور ثبتی ملک را بر عهده می گیرند.

امور ثبتی ملکی

امور ثبتی مربوط به هر ملکی یکسری روند اداری و فنی پیچیده و زمان بری دارد. که برای انجام ای امور بهتر است کار را به کارشناسان رسمی دادگستری و یا وکلای پایه 1 سپرده. تا این متخصصان امور مربوط به ملک شما را در کمترین زمان انجام دهند. و طی قراردادی که بین شما و کارشناس انجام می گیرد. تمامی امور به وی واگذار می شود. و دیگر نیازی به مراجعه حضوری به ادارات نیست.

امور ثبتی که برای ملک می توان. از طریق وکالت به کارشناسان رسمی دادگستری و وکلای پایه 1 انجام داد. به چند دسته تقسیم می شود.

1.انجام امور ثبتی ملک در اداره ثبت

انجام این امور در اداره ثبت به منظور اخذ سند تک برگ برای عرصه ملک یا واحد اپارتمانی انجام می شود. که یکسری روند فنی دارد که برای تهیه مدارک لازم است. و برای سند عرصه ملک باید نقشه یو تی ام و برای واحد های آپارتمانی باید تفکیک آپارتمان انجام شود. که با تهیه مدارک برای انجام امور اداری و طی کردن مراحل اداری اقدام می شود. و در این جا کارشناسان با دسترسی و آشنایی کامل به روند اداری این کار را سریع تر انجام می دهند.

2.انجام امور ثبتی ملک در شهرداری

در شهرداری نیز باید برای اموری همچون اخذ جواز ساخت و تخریب و نوسازی باید مدارک فنی ( نقشه یو تی ام ) تهیه کرد. و علاوه بر مراجعه حضوری به شهرداری داشت. که نیاز به صرف وقت بسیار است و می توان این امور را نیز به کارشناسان متخصص در این امر سپرد.

3.پیگیری قضایی مربوط به اختلافات ملکی

در زمینه امور قضایی و اختلافاتی که بر سر ملک به وجود می آید نیز باید به وکلای پایه 1 دادگستری مراجعه کرد. تا با توجه به آشنایی به قوانین مربوط به ملک و املاک و زمین ها این کار انجام شود. تا هر چه سریعتر نتیجه مطلوب حاصل شود.

انجام امور ثبتی ملک

امور ثبتی برای جواز ساخت و ساز

امور ثبتی برای جواز ساخت و ساز که از طرف شهرداری صادر می شود. نیاز به انجام یکسری امور فنی و تهیه مدارک و در ادامه یکسری روند اداری دارد. تا جواز ساخت و یا تخریب و نوسازی برای ملک صادر شود. که نیاز به مراجعه حضوری به ادارت دارد. و انجام این امور زمان بر و وقت گیر است. و همچنین نیاز به آشنایی به قوانین ثبتی دارد. تا با توجه به طی کردن این امور جواز ساخت نیز صادر شود. که با سپردن این امور به کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی یا وکلای پایه 1 دادگستری کار با سرعن بالاتری انجام می شود.

جواز ساخت منظور مدرکی است. که از سمت شهرداری بر اساس قوانین و مقررات ساخت هر منطقه صادر می شود. و مالک یا سازنده موظف است بر اساس این مدرک اقدام به ساخت ملک خود کند. که برای تهیه این جواز باید حتما روند اداری ملک طی شود. و نقشه های یو تی ام مربوطه تهیه شود. برای تهیه این نقشه های یو تی ام نیز باید به کارشناسان رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مراجعه شود. زیرا این نقشه های یو تی ام تنها با مهر و امضا این کارشناس است. که اعتبار دارد.

امور ثبتی مربوط به اخذ سند

امور ثبتی مربوط به اخذ سند تک برگ برای ملک نیاز به آشنایی به قوانین ثبتی و اطلاع دقیق از قوانین مدارک دارد. که با سپردن این امور به کارشناسان رسمی دادگستری یا وکلای پایه 1 دادگستری روند اداری ملک با سرعت بالاتری طی می شود. و سند تک برگ برای ملک صادر می شود.

تبدیل سند قدیمی منگوله دار به سند تک برگ یا اخذ سند تک برگ برای ملک نیازمند داشتن اطلاعات دقیق در این زمینه می باشد. و با آشنایی کامل به قوانین و تهیه نقشه یو تی ام و مدارک مورد نیاز روند اداری ملک طی می شود. و سند تک برگ برای ملک صادر می شود. برای همین منظور برای انجام امور اداری مربوط به اخذ سند تک برگ نیاز به مراجعه حضوری به ادارات ثبت می باشد. که برای سهولت انجام کار و صدور هر چه سریعتر سند تک برگ بهتر است. که امور ثبتی مربوط به ملک را به کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی و یا وکلای پایه 1 دادگستری سپرد. تا این کارشناسان با آشنایی کامل به قوانین روند اداری ملک را با سرعت بالاتری انجام دهند. و سند تک برگ به نام مالک صادر شود.

برای این منظور باید نقشه یو تی ام از ملک نیز تهیه شود. که این نقشه یو تی ام باید با مشخص بودن حدود و مرزهای ملک در موقعیت ملک با استفاده از تجهیزات نقشه برداری در محل ملک مختصات گوشه ها و شکستگی های ملک برداشت شود. با توجه به مختصات های یو تی ام برداشت شده ترسیم نقشه ملک انجام می شود. و این نقشه بر اساس سیستم مختصات یو تی ام موقعیت ملک را بر روی کره زمین نمایش می دهد. این نقشه یو تی ام بعد از نهایی شدن چاپ و توسط کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مهر و امضا می شود. و به دست متقاضی می رسد. تا برای انجام امور اداری ملک و اخذ سند تک برگ برای ملک اقدام کند.

وضعیت پلاک ثبتی

وضعیت پلاک ثبتی ملک با انجام استعلام ثبتی از ادارات ثبت انجام می شود. و برای انجام این استعلامات بهتر است. به کارشناسان رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مراجعه شود. تا با توجه به روند اداری ملک در ادارات ثبت این کار انجام شود. پلاک ثبتی ملک که منظور پلاک اصلی و فرعی ملک است. و در اسناد و مدارک ملکی درج شده است. یکی از مشخصه های اصلی ملک است. که تعیین کننده موقعیت و حدود و مرز های ملک است. که در ادارات ثبت املاک بر اساس پلاک ثبتی شناخته می شوند. و یکی از مراحل خرید ملک استعلام ثبتی پلاک است. که مشخص شود سابقه ملک به چه شکل است. و دارای معارض نباشد. یا این که جزء منابع طبیعی نباشد. و برای انجام این امور باید به کارشناسان رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مراجعه شود

برای خرید ملک باید یک کپی سند از طرف مالک گرفته شود. تا کارهای استعلام انجام شود. و برای انجام استعلام این کپی سند به کارشناس رسمی دادگستری سپرده می شود. و کارشناس با توجه به سند استعلام وضعیت ثبتی ملک را گرفته و حتی مشخص می کند. که موقعیت دقیق سند در سیستم مختصات یو تی ام کجا است. تا از این طریق مشخص شود. که سند برای ملک نشان داده شده است. و کلاهبرداری نباشد. از این طریق میتوان با انجام کلیه استعلامات خریدی مطمئن داشت. و در وضعیت فعلی بازار مسکن از کلاهبرداری های ملک جلوگیری شود.

استعلام وضعیت ثبتی توسط کارشناس

برای انجام هر معامله ای مربوط به ملک و زمین انجام استعلام وضعیت ثبتی یکی از کار های واجب و ضروری است. زیرا انجام این کار از سوء استفاده های مالی و ضرر و زیان های مالی جلوگیری می کند. که برای انجام آن باید به اداره ثبت مراجعه شود. یا این که استعلام وضعیت ثبتی توسط کارشناس رسمی دادگستری که دسترسی به اطلاعات ثبتی را دارد انجام گیرد.

ملک و املاک قانون های پیچیده و سختی دارند. که امروزه با ارزش پیدا کردن ملک و زمین ، کلاهبرداری نیز در این زمینه افزایش یافته است و امکان فروش زمین های بایر به جای زمین های احیا شده و یا فروش زمین با کاربری تجاری و مسکونی با زمین با کاربری کشاورزی و از این جمله معاملات اتفاق می افت. که در ادامه به طور کامل توضیح داده می شود.

برای انجام هر معامله ملکی قبل از هر گونه کاری بهترین کار انجام استعلام وضعیت ثبتی ملک است. تا بر اساس این استعلام تمامی اطلاعات ثبتی و حقوقی ملک تعیین شود. و متقاضی که قصد سرمایه گذاری و خرید ملک را دارد. دچار ضرر و زیان مالی نشود.

اطلاعات حقوقی و ثبتی که از استعلام وضعیت ثبتی به دست می آید به شرح ذیل می باشد:

  • تعیین کاربری زمین
  • تعیین موقعیت زمین
  • بازداشت بودن یا نبودن زمین
  • اراضی ملی بودن یا نبودن زمین

و تمامی اطلاعاتی که در قیمت ملک تاثیر گذار است.

بهترین راه برای استعلام وضعیت ثبتی مراجعه به کارشناس رسمی دادگستری است. زیرا کارشناسان با دسترسی به اطلاعات ثبتی این کار را سریع تر انجام می دهند و نتیجه اعلام می شود.

رادین مپ

خیابان خالد اسلامبولی (وزرا)، نبش سی و هفتم، پلاک 163، واحد6
تهران, تهران
ایران
تلفن: +989129277534
تلفن دوم: +982166398316
فکس: 02188857248
ایمیل: radinmapiran@gmail.com
شنبه09:00 - 18:00
یک شنبه09:00 - 18:00
دوشنبه09:00 - 18:00
سه شنبه09:00 - 18:00
چهار شنبه09:00 - 18:00
پنج شنبه09:00 - 13:00
جمعهبسته است

این مطلب چه مقدار برای شما مفید بوده است؟

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز. 0 / 5. میزان امتیاز: 0

تا کنون امتیازی ثبت نشده. اولین نفر باشید.

نقشه برداری رادینمشاهده نوشته ها

Avatar for نقشه برداری رادین

شرکت فنی مهندسی رادین مپ متشکل از گروه کارشناسان رسمی دادگستری، نقشه برداری و امور ثبتی فعال در تمام زمینه های امور ثبتی اعم از تهیه نقشه های (UTM) یو تی ام ادارات ثبت و شهرداریها و جانمایی پلاک های ثبتی سند های قدیمی دفترچهای و شاهنشاهی و تعیین موقعیت دقیق املاک و همچنین تفسیر عکس های هوایی برای سازمان های دولتی و قضایی و انجام کلیه استعلامات ملکی و امور فنی ملک با استفاده از بروزترین تجهیزات و مجرب ترین کارشناسان آماده ارائه خدمات به متقاضیان می باشد. برای اخذ مشاوره رایگان و ثبت سفارش با شماره های زیر تماس بگیرید 09129277534 — 02166398316

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *