کارشناس رسمی نقشه برداری

کارشناس رسمی دادگستری نقشه UTM را با مهر کارشناسی و با استفاده از تجهیزات نقشه برداری تهیه می کند.برای تهیه نقشه UTM از کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری باید استفاده شود. زیرا این نقشه ها ارزش حقوقی دارند. و متقاضی آن ها اداره ثبت می باشد. با استفاده از این نقشه موقعیت دقیق ملک مشخص می شود. و برای اخذ سند تک برگ کاربرد دارد. و مشخصات ثبتی ملک در سند درج می شود. برای تهیه نقشه یو تی ام به کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری که دارای تجربه مناسب در تهیه نقشه های ثبتی می باشد مراجعه فرمایید.

خدمات امور ثبتی کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری

  • ابطال سند مالکیت

چنانچه که به خاطر کم دقتی نویسنده در سند مالکیت اشتباه رخ داده شود. و یا ثبت دفتر املاک با سند مالکیت مغایرت و مخالف حکم نهایی دادگاه باشد. یا در عملیات مقدماتی خطا رخ دهد. و در دفتر املاک ثبت شود. یا در عملیات تفکیکی خطا رخ دهد. در دفتر املاک ثبت شود. در موارد اشاره شده اصلاح یا ابطال سند مالکیت در صلاحیت هیات نظارت خواهد بود.

ابطال و اصلاح سند مالکیت با حکم دادگاه صالح شامل موارد زیر است.

  • ثبت ملک برخلاف اصول قانونی
  • تعارض دراسنادمالکیت
  • سندی که مخل حقوق دیگران است
  • اشتباه در عملیات تفکیک
  • تهیه نقشه یو تی ام

یو تی ام  یک سیستم تصویر است. نقشه یوتی ام بر اساس یک سیستم مختصات جهانی به دست می آید.به هرنقطه مختصاتی بر اساس سیستم مختصات یو تی ام اختصاص میابد و بر اساس این مختصات گوشه های دقیق ملک با دقت سانتی متر روی کره زمین تثبیت می شود.

مزایای نقشه ی یو تی ام

  • تعیین موقعیت دقیق ملک
  • مشخص شدن مساحت دقیق ملک
  • جانمایی و تصحیح سند
  • مورد نیاز برای شهرداری ،اداره ثبت و…

کاربرد نقشه های یو تی ام به صورتی است که ادارات دولتی مانند شهرداری،اداره ثبت و ادارات مربوط متقاضی این نوع نقشه ها می باشند.

جانمایی پلاک ثبتی و تطبیق  ملک در سیستم مختصات یو تی ام انجام می شود.

جانمایی پلاک ثبتی

شماره ای که در زمان ثبت ملک در اداره کل ثبت اسناد به یک ملک تعلق می گیرد را پلاک ثبتی می گویند. و در صفحه ی دوم سند مالکیت و تحت عنوان شماره ملک نوشته می شود و دو نوع پلاک ثبتی داریم یک پلاک اصلی و یک پلاک فرعی وبا ممیز از یک دیگر مجزا می شوند.

شماره پلاک اصلی برای قطعه مادر صادر می شود. و زمانی که قطعه مادر به قطعات کوچکتر تقسیم بندی شد به هر یک از قطعات یک پلاک فرعی اختصاص داده می شود. برای تشخیص شمارۀ اصلی از فرعی، آن‌ها با علامت ممیز (/) از هم جدا می شوند.

شناسه یکتای استعلام

اطلاعات سند ملک در سامانه سازمان ثبت اسناد و املاک ثبت می شود و پس از ثبت نهایی یک کد 18 رقمی به سند اختصاص داده می شود .این کد در تمام کشور یکتا می باشد و هرگز تکراری نخواهد شد.

استعلام وضعیت ثبتی یک ملک روی زمین

برای استعلام ثبتی ملک به پلاک ثبتی ملک نیاز می باشد. و برای به دست آوردن پلاک ثبتی از جانمایی معکوس پلاک ثبتی استفاده می شود. این روند با نقشه برداری از ملک و جانمایی نقشه بر روی نقشه UTM 2000 انجام می شود. به این ترتیب پلاک ثبتی ملک به دست می آید.

عملیات معکوس جانمایی پلاک ثبتی

موقعیت دقیق ملک بر اساس شماره پلاک ثبتی اصلی و فرعی به همراه حدود اربعه و مساحت در نقشه یو تی ام ممهور به مهر کارشناس رسمی امور ثبتی آماده تحویل به اداره ثبت مربوط می شود. سپس مختصات ملک بر روی زمین پیاده می شودتا حدود ملک برای میخ کوبی و دیوارکشی تعیین گردد.

درخواست صدورسند المثنی

برای صدور سند المثنی نیاز به تهیه نقشه یو تی ام موقعیت دقیق ملک و  مشخصات ثبتی مانند شماره پلاک ثبتی ملک و حدود اربعه آن بر روی نقشه است. نقشه  یو تی ام با استفاده از دوربین نقشه برداری توسط مهندس نقشه بردار تهیه می شود.

لیست کارشناس فنی دادگستری ملک

مغایرت سند با وضع موجود ملک

سه حالت در مغایرت سند با وضع موجود ملک وجود دارد.

  • متفاوت بودن ابعاد نقشه وضع موجود ملک با ابعاد مشخصات ثبتی  سند مالکیت
  • متفاوت بودن مساحت وضع موجود ملک با مساحت ثبتی سند مالکیت
  • متفاوت بودن ابعاد و مساحت وضع موجود ملک با ابعاد و مساحت ثبتی سند
  • مالکیت در این شرایط باید نقشه های ثبتی قدیمی ملک استخراج شود. و سابقه ثبتی ملک بررسی شود.

با این عمل مشخص می شود که خطا از مشخصات ثبتی سند اولیه می باشد. یا به دلیل عدم رعایت حقوق مرزی املاک مجاور است. که باعث به هم خوردن مرزها و مجاورت ها شده است. در این صورت علاوه بر تهیه نقشه یو تی ام از ملک باید نقشه از ملک های مجاور تهیه شود. تا اختلاف کارشناسی شود. عملیات فوق توسط کارشناسان رسمی امور ثبتی دادگستری نظام مهندسی انجام می پذیرد. و نتیجه کارشناسی به صورت نقشه یو تی ام ممهور به مهرکارشناس رسمی امور ثبتی توسط مالک به اداره ثبت تحویل داده می شود.

ماده 147 اصلاحی قانون ثبت

برای تعیین وضع ثبتی اعیان املاکی که اشخاص تا تاریخ 1/1/1370 برروی زمین هایی ایجاد کرده اند. که به واسطه موانع قانونی تنظیم سند رسمی برای آن ها میسور نبوده است. همچنین تعیین وضع ثبتی اراضی کشاورزی و نسق های زراعی و باغات اعم از شهری و غیر شهری و اراضی خارج از محدوده شهر و حریم آن که مورد بهره برداری متصرفین است. و اشخاص تاتاریخ فوق خریداری کرده اند. و به واسطه موانع قانونی تنظیم سند یا صدور سند مالکیت برای آن ها میسور نبوده است.

ماده 147

بند هفت گانه این ماده و آیین نامه اجرایی آن به دقت در رسیدگی و احراز واقع و احراز تصرف مالکانه تاکید دارد. تا در طی جریان رسیدگی که از قبول تقاضا نامه شروع و به صدور سند مالکیت خاتمه می پذیرد. تمام مراحل با دقت و رعایت حقوق مالک عرصه صورت پذیرد. و مدعی و  معارض برای صدور سند مالکیت خاتمه می پذیرد. تمام مراحل با دقت و رعایت حقوق مالک عرصه صورت پذیرد. و مدعی ومعارض برای صدور برای صدور سند مالکیت به نام متصرف نباشد.

اما در طی جریان اقدام برای صدور سند مالکیت از طریق ماده 147اصلاحی قانون ثبت به دلایلی روند آن با انسجام و پختگی که مورد نظر قانونگذار بوده است صورت نمی پذیرد. و بعضا اسناد مالکیت که از این مجرای قانون اصدار میابد موجبات ضرر و زیان و خسارت صاحبان حق را فراهم می نماید.

چه بسا صاحبان حق پس از رنج و مشقت زیاد وسال ها پیگیری دردادگاه بتوانند احقاق حق نمایند. و رای نهایی مبنی برابطال سند مالکیت از محاکم قضایی بگیرند. این وضعیت نتیجه عدم توجه به تاکید هاو تذکر های قانون و آیین نامه است. و سرانجام صحت و سقم اقدامات و چگونگی صدور سند مالکیت در دادگاه مطرح می گردد .

دلیل این واقعه حجم قابل توجه ای از پرونده هایی است که به خواسته ابطال اسناد مالکیت صادره در اجرای ماده 147 اصلاحی قانون ثبت در محاکم حقوقی وجود دارند.

سند تک برگ

جهت صدورسند تک برگی مالکیت برای املاک فاقد سند نیاز به تهیه نقشه یو تی ام می باشد. با استفاده از نقشه یو تی ام مساحت دقیق ملک به همراه حدود اربعه و موقعیت دقیق ملک مشخص می شود. یکی دیگر از مراحل اخذ سند داشتن پلاک اصلی و فرعی ملک است. در صورت نداشتن پلاک ثبتی باید عملیات جانمایی پلاک  ثبتی انجام شود. به این معنی که توسط مهندس نقشه بردار نقشه از ملک تهیه می شود. و در فایل نقشه 1/2000 جانمایی می شود. که با این روش موقعیت دقیق ملک مشخص می شود. و به شهرداری برای استخراج پلاک ثبتی ارائه می شود.

تفسیر عکس های هوایی

تفسیر عکس هوایی با توجه به پرونده های زمین خواری و تجاوز به اراضی که مورد توجه دولت و دستگاه های قضایی است. حتی اسناد قدیمی که مالک به دلایلی پیگیر آن نبوده است. و در لیست اراضی ملی قرار گرفت. و مالک به دفاع برای حق مالکیت خود در مقابل دولت می پردازد. کاربرد بسیار مهمی دارد.

سایت کارشناس فنی دادگستری نقشه برداری

آیا از لیست کارشناس فنی دادگستری ملک اطلاعاتی داری؟

از کجا می توان این نوع لیست را پیدا کرد و یا آن را مشاهده کرد؟

کارشناس فنی دادگستری ملک زیادی وجود دارند که در این زمینه فعالیت خود را آغاز کرده اند و موفقیتهای زیادی را کسب کرده اند. اگر میخواهید کارشناس فنی دادگستری ملک را بشناسید میتوانید به لیست کارشناس فنی دادگستری ملک دسترسی کامل داشته باشید.

می خواهید برای مشاوره و رفع اختلافات با پیمانکاران، کارفرمایان در مورد نقشه برداری به کارشناس فنی مراجعه کنید؟ هیچ اطلاعی در این زمینه ندارید؟ برای پاسخ به تمام پرسش هایتان به سایت کانون کارشناسان مراجعه کنید. هنگامی که دادگاه شما را در مورد مسائل و اختلافات نقشه برداری های املاک و مستقلات شهری و ساختمانی و غیره به کارشناس ارجاع داد. با مراجعه به سایت کارشناسان دادگستری، تمامی ابهاماتی که در این زمینه برایتان به وجود آمده از قبیل: ارائه تمام اسامی کارشناسان واجد شرایط، حق الزحمه آنها، لیست کارشناسان استان و رشته های فنی و تخصصی روشن خواهد شد.

کارشناسان دادگستری نقشه برداری در اکسپرت جاستیس

شرکت اکسپرت جاستیس با دارا بودن از متخصصین با علم و تجربه مناسب این امکان را به شما میدهد که شمارا در زمینه نقشه برداری وامور ثبتی یاری نماید و در تهیه نقشه ثبتی از ملک خود مانند نقشه یو تی ام ، نقشه جانمایی پلاک ثبتی و.. به شما خدمات ارزشمندی را ارائه نماید.

اکسپرت جاستیس با سابقه درخشان در زمینه نقشه برداری و امورثبتی با به کار گیری کارشناس رسمی دادگستری این توانایی را دارد که نقشه های ثبتی و نقشه های تفکیکی را با استفاده از مهر کارشناس رسمی نقشه برداری تهیه نمایند.

علاوه بر خدمات در حوزه ی ثبت اکسپرت جاستیس در دیگر امورنقشه برداری توانایی انجام خدمات نقشه برداری را داراست و با به کارگیری مجموعه ای متخصص میتواند پروژه های نقشه برداری نهاد های دولتی را با به کار گیری دانش نوین روز شروع و به پایان برساند.

برای تهیه نقشه های ثبتی بایستی به کارشناس رسمی نقشه برداری مراجعه کرد.

اکسپرت جاستیس از آغاز پروژه تا پایان پروژه درکنار شماست.

این مطلب چه مقدار برای شما مفید بوده است؟

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز. 5 / 5. میزان امتیاز: 2

تا کنون امتیازی ثبت نشده. اولین نفر باشید.

نقشه برداری رادینمشاهده نوشته ها

Avatar for نقشه برداری رادین

شرکت فنی مهندسی رادین مپ متشکل از گروه کارشناسان رسمی دادگستری، نقشه برداری و امور ثبتی فعال در تمام زمینه های امور ثبتی اعم از تهیه نقشه های (UTM) یو تی ام ادارات ثبت و شهرداریها و جانمایی پلاک های ثبتی سند های قدیمی دفترچهای و شاهنشاهی و تعیین موقعیت دقیق املاک و همچنین تفسیر عکس های هوایی برای سازمان های دولتی و قضایی و انجام کلیه استعلامات ملکی و امور فنی ملک با استفاده از بروزترین تجهیزات و مجرب ترین کارشناسان آماده ارائه خدمات به متقاضیان می باشد. برای اخذ مشاوره رایگان و ثبت سفارش با شماره های زیر تماس بگیرید 09129277534 — 02166398316

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *