نرم افزار تهیه نقشه یو تی ام utm

نرم افزار تهیه نقشه یو تی ام utm


نرم افزار تهیه نقشه utm  یو تی ام UTM conversion نام دارد. با استفاده از نرم افزار UTM Conversion میتوان مختصات جغرافیایی را به مختصات یو تی ام و بلعکس تبدیل کرد. درصورتی که یک نقشه دارای مختصات جغرافیایی باشد بااستخراج مختصات آن ودرج درنرم افزار UTM Conversion و انجام تنظیمات مربوط که بسیار ساده است و فقط باید نوع تبدیل و زون منطقه را فعال  کرد ،  مختصات  یو تی ام UTM نقشه به دست می آید و نقشه تبدیل به نقشه یو تی ام UTM  می شود. روش دیگر این است که نقشه توسط مهندس نقشه بردار تهیه  شود و در نقشه هوایی 1/2000 که  دارای  مختصات  یو تی ام  است  جانمایی شودو مختصات یو تی ام UTM  نقشه استخراج شود.

انجام خدمات نقشه برداری

انجام  خدمات نقشه برداری  با  استفاده  از مهندسین متخصص به همراه اکیب با تجربه برای تهیه نقشه زمینه فعالیت رادین مپ می باشد. نقشه های کاداستر و ثبتی در سیستم مختصات جهانی  UTM  برای املاک تخصص کارشناسان رسمی دادگستری رادین مپ می باشد. تهیه نقشه های  یو تی ام، جانمایی پلاک ثبتی، اصلاح سند،وضع موجود، نقشه برداری از ساختمان  و … توسط  کارشناسان  رسمی  نقشه برداری انجام می شود که نقشه برداری برای هر کدام متفاوت است.

 

بهتر است بدانید: نقشه یو تی ام چگونه تهیه می شود؟

 

نقشه یو تی ام 

برای اخذ سند تک برگ نقشه یو تی ام تهیه می شود. که متقاضی این نوع نقشه ها اداره ثبت می باشد. برای گرفتن جواز ساخت نیاز به تهیه نقشه جانمایی پلاک ثبتی می باشد. که موقعیت دقیق ملک را مشخص می کند. نقشه برداری برای اصلاح سند به دلیل مغایرت مشخصات ثبتی و وضع موجود انجام می شود. و بقیه موارد هم به همین گونه است. اما هر نقشه کاربرد خود را دارد. و نقشه برداری از ساختمان دارای کاربرد های متفاوتی می باشد. که متقاضی آن اداره های مختلف می باشد.

نقشه برداری ثبتی با دوربین

نقشه برداری ساختمان به منظور اخذ سند تک برگ در سیستم مختصات یو تی ام انجام می شود. و به اداره ثبت ارائه می شود. برای پلاک ثبتی نقشه از ساختمان تهیه می شود. و در نقشه UTM 2000 جانمایی و به شهرداری ارائه می شود. با استفاده از سیستم مختصات یو تی ام موقعیت دقیق ملک به صورت دقیق تعیین می شود. یک سیستم مختصات جهانی است. که مورد استفاده بیشتر اداره های دولتی می باشد. برای  تهیه نقشه ثبتی به کارشناس رسمی دادگستری مراجعه فرمایید.

نرم افزار تهیه نقشه یو تی ام
نرم افزار تهیه نقشه یو تی ام

با توجه به اینکه علم نقشه برداری امروزه جایگاه خود را در بین شهر ها نیز پیدا کرده است. و برای امور ملکی مربوط به اداراتی همچون اداره ثبت و شهرداری نیاز به انجام نقشه برداری از ملک است. مخاطبین این امور به دنبال بهترین قیمت این کار خدماتی هستند. و از آن جا که هزینه امور نقشه برداری از طرف سازمان نقشه برداری کشور اعلام می گردد. می توان با مراجعه به سایت رسمی سازمان نقشه برداری کشور و تماس با کارشناسان ما اطلاعات لازم را در زمینه هزینه کلیه خدمات نقشه برداری با قیمت مناسب توسط کارشناس دریافت کنید.

امور نقشه برداری شهری

  • نقشه برداری ازبیلت

کلیه  خدمات نقشه برداری برداشت معماری سازه و پیاده سازی پلان معماری توسط کارشناس مجرب با تائیدیه نظام مهندسی و کارشناسان رسمی دادگستری در زمینه نقشه برداری و امور ثبت با قیمت مناسب پیاده سازی دقیق پلان معماری دقیقا مطابق با طراحی اولین مرحله در ساخت و ساز می باشد. که باعث پیشرفت چشم گیر کار با روند منظمی خواهد شد. و از اصلاح و دوباره کاری در طول انجام پروژه جلو گیری خواهد کرد. بدیهی است همین موضوع از هزینه های سنگین اصلاحات اجرایی و جریمه ها جلوگیری می شود. که علاوه بر بار حقوقی،بار مالی قابل توجهی از دوش پیمان کار در نهایت ایمنی و استاندارد سازی برداشته خواهد شد.

  • پیاده سازی پلان

پیاده  سازی پلان معماری و برداشت با استفاده از تجهیزات دقیق نقشه برداری دوربین های توتال استیشن لیزری و جی پی اس GPS و روشهای صحیح نقشه برداری توسط کارشناسان و مهندسین نقشه برداری دارای پروانه نظام مهندسی زیر نظر کارشناس رسمی دادگستری انجام می گیرد.

  • تهیه نقشه یو تی ام

نقشه یو تی ام ملک امروزه بسیار مورد توجه قرار گرفته است. زیرا این نقشه موقعیت ملک را در سیستم مختصات جهانی یو تی ام نمایش می دهد. و برای امور ملکی در زمینه ثبت یا شهرداری مورد استفاده قرار می گیرد. تا با توجه به اطلاعات فنی ملک سند تک برگ برای ملک صادر شود. یا با بررسی اطلاعات فنی ملک جواز ساخت برای ملک صادر می شود.

این نقشه یو تی ام در دیگر ادارات همچون جهاد کشاورزی ، منابع طبیعی ، اداره آب و برق و گاز مورد توجه قرار گرفته است. اما بیسترین استفاده را در اداره ثبت و شهرداری دارد.

  • جانمایی ملک

برای انجام جانمایی ملک باید کار بر اساس سند و مدارک ملک و اطلاعات ثبتی ملک انجام گیرد. و در این کار نیاز به ابزار نقشه برداری نیست. و از آن جایی که برای انجام جانمایی ملک نیاز به نقشه ثبتی ملک است. باید برای این کار به کارشناس رسمی دادگستری امور ثبتی مراجعه شود. زیرا تنها یان متخصصان امکان دسترسی به نقشه ها و اطلاعات ثبتی را دارند.

  • جانمایی ستون در پلان

زمانی که کار ساخت ملک انجام می گیرد. به مرحله ای می رسید. که نیاز است. ستون های ملک در نقشه جانمایی شوند. برای انجام این کار باید از تجهیزات دقیق نقشه برداری استفاده شود. تا جای دقیق ستون ها انجام گیرد. و کار به صورت دقیق ادامه یابد.

الزام سند تک برگی برای املاک

الزام سند تک برگی برای املاک از این جهت مهم است. که بحث مالکیت یک ملک را تثبیت می کند. و دیگر بر سر ملک اختلافی وجود نخواهد داشت. سند تک برگ سند به روز شده برای ملک است. که این سند یک سند سیستمی به شمار می رود. و برای تهیه این سند باید حتما موقعیت عرصه ملک بر روی کره زمین مشخص شود. تا با ثبت این موقعیت در سیستم کاداستر کشور سند تک برگ برای موقعیت مشخص شده صادر شود. و این سند به منظور اصلاح ایرادات سندهای قدیمی بر روی کار آمده است. و یکی از مدارک اصلی و مهم برای این سند نقشه یو تی ام است. که باید حتما تهیه و مهر و امضا شده باشد.

با صدور سند تک برگ برای یک ملک دیگر موقعیت و مرز های ملک جا به جا نمی شود. و املاک مجاور اجازه تجاوز به مرز های ملک را ندارند. از دیگر مزایای این سند تعیین مساحت دقیق ملک است. که با در نظر گرفتن زوایای ملک به این مساحت دقیق می توان دست پیدا کرد. و در سند تک برگ نیز درج می شود. که یکی از مشخصه هی اصلی برای هر ملکی برای انجام قیمت گذاری ملک است.

نقشه برداری املاک برای صدور سند مالکیت

نقشه برداری املاک برای صدور سند مالکیت با نظارت کارشناس رسمی نقشه برداری دادگستری انجام می شود. سازمان ثبت اسناد و املاک به منظور صدور سند مالکیت برخی ساختمان ها، زمین های کشاورزی، باغ ها و… لایحه تعیین تکلیف وضعیت ثبتی اراضی و ساختمان های فاقد سند رسمی جهت اصلاح مواد 147و 148 را تصویب کرد. در صورتی که ملک دارای سند دفترچه ای یا بدون سند است باید برای صدور سند تک برگ آن اقدام کرد. و روش کار به این صورت است که به کارشناس رسمی نقشه برداری دادگستری مراجعه کرده است. نقشه ثبتی یا یو تی ام ملک را درخواست می کنید. و بعد از  تهیه آن را به اداره ثبت ارائه می دهید.

با استفاده از نقشه یو تی ام موقعیت دقیق با مساحت و ابعاد مشخص می شود. که برای اداره ثبت ارزش حقوقی دارد. و این نقشه صحت موقعیت زمین را اثبات می کند. و بعد از تایید طبق آن سند تک برگ ملک صادر می شود.

  • مدارک لازم برای املاک قولنامه ای

کپی سند مالکیت ملک

قولنامه

  • مدارک لازم برای املاک دارای سند مشاعی

سند مشاعی متقاضی

ارائه وکالت نامه

تهیه نقشه یو تی ام ملک

نقشه برداری املاک برای صدور سند مالکیت

 

اصلاح سند مالکیت کارشناس رسمی نقشه برداری

مواقعی به خاطر پروژه های شهرداری یا عقب نشینی، قسمتی از ملک در مسیر کوچه یا خیابان یا میدان قرار می گیرد. که مالک با مراجعه به اداره ثبت و شهرداری اقدام به تهیه نقشه از ملک توسط نقشه بردار می نماید. نقشه برداری از ملک انجام می شود. نقشه از ملک تهیه می شود. و تطبیق حدود با مجاورین انجام می شود. بعد از تنظیم صورتمجلس اصلاحی توسط شهرداری، حدود باقیمانده ملک با قید طول ابعاد و مساحت و پس از ابطال و ضبط سند مالکیت اولیه در پرونده، سند مالکیت جدید با حدود اصلاحی صادر و تسلیم می گردد.

با اجرای طرح های هادی و جامع شهرها و در اثر توسعه معابر و خیابان های جدید بسیاری از املاک و در مواردی کل یک ملک در مسیر معابر مذکور قرار می گیرد. که در این هنگام اداره ثبت با اعلام شهرداری و یا مراجعه مالک موظف به اجرای ماده 45 آیین نامه قانون ثبت (اصلاح سند) به شرح زیر می باشد.

مراحل اخذ سند تک برگ

الف- چنانچه کل ملک با توجه به موارد ذکر شده از بین برود باید پس ازرسیدگی موضوع و معاینه محل توسط نماینده و نقشه بردار مراتب از بین رفتن ملک در دفتر توزیع اظهار نامه قید شود.

ب-در صورت ثبت ملک و انتشار آگهی های نوبتی و تحدیدی و انجام تحدید حدود سند مالکیت صادر نشده باشد. پس از معاینه محل و تنظیم صورت مجلس مراتب از بین رفتن ملک در اظهار نامه و صورت جلسه تحدیدی قید و توسط نماینده و نقشه بردار و مسئول اداره امضاء می شود.

ج-در صورتی که ملک در دفتر املاک ثبت شده باشد. پس از معاینه محل و تنظیم صورت جلسه مراتب از بین رفتن ملک در ستون ملاحظات دفتر املاک نیز قید وسند مالکیت اخذ و باطل و ضمیمه پرونده می شود.

د-چنانچه قسمتی از ملک در اثر اصلاحات ازبین برودو ثبت ملک و تحدید حدود انجام شده باشد. و با توجه به صادر شدن یا نشدن سند مالکیت و درخواست تقاضا بدین ترتیب باید عمل کرد:

مراحل صدور سند تک برگ

پس از ثبت تقاضا در دفتر اندیکاتور و تعیین وقت مراجعه بعدی و اعلام آن به متقاضی موضوع برای اقدام به  یکی از نمایندگان و نقشه برداران ارجاع می گردد. ثبت تقاضا در دفتر اندیکاتور انجام می شود. و برای پیوست به پرونده به بایگانی ارسال می شود. و به نماینده و نقشه بردار ارسال می شود.

پس از بررسی نماینده و مشخص شدن ملک در داخل محدوده شهر درخواستی مبنی بر عزیمت مسئول شهرداری در روز مقرر به شهرداری ارسال می شود. در  مورد املاکی که خارج از محدوده شهر می باشند. درخواست نماینده مراجع ذیربط مانند منابع طبیعی یا هیات واگذاری زمین بشرح فوق انجام می شود. و چنانچه ملک خارج از شعاع 30 کیلومتر باشد. متقاضی موظف به تودیع فوق العاده ماموریت و هزینه سفر نماینده و نقشه بردار می باشد. نماینده و نقشه بردار به محل  ملک مراجعه کرد. و تطبیق حدود با پرونده ثبتی و کروکی وضع موجود تهیه و تاریخ مراجعه بعدی به متقاضی اعلام می شود.

چنانچه قسمتی از ملک در مسیر واقع از بین رفته باشد. حدود باقی مانده توسط نقشه بردار ترسیم و صورت جلسه اصلاحی که نمایان گر حدود جدید است. به وسیله نماینده تنظیم می گردد. صورت جلسه ای که به عنوان صورت جلسه اصلاحی موضوع ماده 45 آئین نامه قانون ثبت تنظیم مینماید باید دارای مشخصات زیر باشد.

ه-مراتب ازبین رفتن قسمتی ازملک با ذکرعلت قید شود.

و- حدود اولیه ملک در آن مرقوم و سپس حدود جدید با توضیح لازم در آن نوشته شود.

ز-صورتجلسه توسط نماینده و نقشه بردار امضاء شود.

انجام نقشه برداری ثبتی

نقشه برداری ثبتی

انجام نقشه برداری ثبتی برای تعیین محدوده تعریف شده یک زمین استفاده می شود. این نوع نقشه برداری برای ثبت زمین است. و یک جنبه ی حقوقی دارد. در نقشه برداری برای ساختمان مهندس نقشه بردار عوارض را شناسایی و با کمک دوربین اقدام به تهیه نقشه می کند. باید دقت شود. که عوارض مربوط به ملک به صورت دقیق برداشت شود. و موقعیت ملک با دقت مطلوب تثبیت شود.

برای زمین های کشاورزی مهندس نقشه بردار عوارض محدوده زمین را با استفاده از دوربین و جی پی اس چند فرکانسه برداشت و اقدام به تهیه نقشه با دقت سانتی متر می نماید.

چنانچه هدف  اخذ سند تک برگ از سازمان ثبت اسناد و املاک  باشد. مهندس نقشه بردار بایستی نقشه یو تی ام از ملک تهیه کند. و موقعیت زمین را در سیستم مختصات یو تی ام مشخص کند. با استفاده از این نقشه موقعیت زمین به همراه مساحت و حدود اربعه مشخص می شود.

منظور از نقشه برداری ثبتی چیست ؟

نقشه برداری نیز یکی از اموری است. که مربوط به ملک و املاک است. و در زمینه امور مربوط به ثبت ملک در اداره ثبت ملک یا ارگان های دولتی مانند شهرداری ، سازمان منابع طبیعی ، جهاد کشاورزی نیز مورد استفاده قرار می گیرد. و کارشناسان رسمی دادگستری نقشه برداری نیز در زمینه ملکی امکان اظهار نظر و همچنین مهر و امضا دارند.

از نقشه برداری ثبتی برای انجام نقشه برداری در زمینه ملکی مورد استفاده قرار می گیرد که در ادامه به هر کدام اشاره می شود.

  • تهیه نقشه های یو تی ام با فرمت های متفاوت
  • تهیه نقشه جانمایی پلاک ثبتی
  • تفسیر عکس های هوایی
  • تهیه نقشه تفکیک آپارتمان

تهیه نقشه های یو تی ام

نقشه یو تی ام از جمله مدارک مهم ملکی است. که در زمان مراجعه به ادارات دولتی مانند اداره ثبت و شهرداری و یا جهاد کشاورزی و منابع طبیعی باید حتما تهیه شود. تا بتوان موقعیت ملک را بر روی کره زمین بررسی کرد.

برای تهیه نقشه یو تی ام دو راه وجود دارد. که بستگی به وجود و تشخیص مرز های ملک دارد.

اگر مرز های ملک مشخص باششد. می توان با استفاده از تجهیزات نقشه برداری در محل ملک مختصات های گوشه های ملک برداشت شود. و با توجه به برداشت های انجام شده ترسیم نقشه ملک انجام گیرد. اما اگر حدود ملک مشخص نباشد باید جانمایی پلاک ثبتی انجام شود.

انجام نقشه برداری ثبتی

تهیه نقشه جانمایی پلاک ثبتی

پس زمانی که موقعیت ملک یا حدود ملک به طور دقیق مشخص نباشد. باید جانمایی پلاک ثبتی انجام شود. تا از طریق سند ملک موقعیت تعیین شود. و نقشه یو تی ام ملک تهیه گردد.

بر این اساس باید کار به کارشناس رسمی دادگستری امور ثبتی سپرد. تا با توجه به اسناد و مدارک موجود از ملک و با توجه به پلاک ثبتی سند نقشه ثبتی تهیه شود. و با تبدیل نقشه ثبتی به سیستم مختصات یو تی ام نقشه یو تی ام ملک تهیه می شود.

انجام نقشه برداری ثبتی

تفسیر عکس های هوایی

اختلافاتی که در زمینه امور ملکی ایجاد می شود. نیاز به تهیه ادله مثبت در این زمینه دارد. که یکی از این مدارک گزارش تفسیر عکس هوایی است که باید توسط کارشناس رسمی دادگستر نقشه برداری تهیه و مهر و امضا شده است. و اختلافات ملکی که از طریق تفسیر عکس هوایی حل کرد.

  • بررسی سابقه احیا زمین اراضی ملی اعلام شده
  • بررسی میزان تجاوز به حریم ملک
  • بررسی راه های موجود در سنوات گذشته
  • بررسی مسیر آبریز ها و وجود استخرگاه های طبیعی
  • بررسی حدود ملک

تفسیر عکس های هوایی

تهیه نقشه تفکیک آپارتمان

نقشه های تفکیک آپارتمان نیز به منظور تعیین مساحت واحد ها تهیه می شود. که این نقشه ها با انجام متر کشی واحد و ترسیم نقشه های مربوط به ملک با توجه به قانون و مقررات ملی ساختمان انجام می شود. و در نهایت کار تفکیک آپارتمان نقشه ای تهیه می شود. که در آن اندازه ها و مساحت دقیق درج شده است.

تفسیر عکس های هوایی

نقشه برداری utm با دوربین

نقشه برداری utm با نظارت کارشناس رسمی نقشه برداری دادگستری انجام می شود. به نقشه برداری از عوارض مربوط به یک زمین یا ملک در سیستم مختصات یو تی ام نقشه برداری یو تی ام گفته می شود. برای اخذ سند تک برگ نیاز است. که نقشه ثبتی ملک که حاوی مشخصات ثبتی ملک است. برای اداره ثبت تهیه شود. تا درسند مالکیت درج شود.و برای تهیه این نقشه ثبتی نیاز است نقشه برداری در سیستم مختصات UTM  انجام شود. برای نقشه برداری در سیستم مختصات یو تی ام به کارشناس رسمی نقشه برداری دادگستری با تجربه مناسب و مکفی در امور ثبتی مراجعه فرمایید.

تهیه نقشه زمین شهری توسط کارشناس نقشه برداری

تهیه نقشه زمین شهری توسط کارشناس نقشه برداری

با  توجه  به کاربرد یک زمین شهری می توان. به تهیه نقشه از آن زمین پرداخت، برای آماده سازی و به اجرا در آوردن طرح های جامع و تفصیلی و هادی شهر ها از نقشه برداری شهری استفاده می شود. این نوع نقشه ها را می توان با استفاده از روش های نقشه برداری زمینی، توپو گرافی، فتو گرامتری و … تهیه کرد. این وب سایت خدمات مربوط به نقشه زمین شهری را توسط کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی به انجام می رساند. و برای تهیه این نقشه های به صورت لوکال یا یو تی ام از تجهیزات به روز و دقیق نقشه برداری مانند دوربین های توتال استیشن یا جی پی اس های دقیق استفاده می شود. تا با انجام برداشت دقیق ترسیم نقشه مربوط به طرح انجام شود. و در صورت نیاز تایید و مهر و امضا کارشناس رسمی دادگستری را داشته باشد.

تهیه نقشه توپوگرافی برای یک منطقه

نقشه توپوگرافی جهت تعیین وضعیت ارتفاعی و مسطحاتی یک قطعه زمین  از یک منطقه استفاده می شود. در این نقشه ها ارتفاع عوارض با خطوط تراز (نمایش داده می شود) و نقاط روی یک خط منحنی تراز از ارتفاع یکسانی برخوردارند. از به هم پیوستن نقاط دارای ارتفاع یکسان در یک منطقه منحنی های میزان آن منطقه حاصل می گردد. منحنی میزان برای نمایش انواع تغییرات ارتفاعی خط الراس، تپه، دیواره، پرتگاه، صخره ، گردنه ب روی نقشه توپوگرافی به کارگرفته می شوند. برای تهیه نقشه توپوگرافی به مهندس نقشه بردار نظام مهندسی  فعال و با تجربه در تهیه نقشه های توپوگرافی مراجعه فرمایید.

نقشه برداری utm با قیمت مناسب

نقشه برداری utm با قیمت مناسب با استفاده از تجهیزات نقشه برداری و متخصصین کارشناس رسمی نقشه برداری انجام می شود. مهندس نقشه بردار با استفاده از دوربین نقشه برداری اقدام به تهیه نقشه ساختمان در سیستم مختصات یو تی ام می نماید و عوارض ساختمان رابه همراه محدوده آن را برداشت می کند. و بعد از  انجام این عملیات نقشه یو تی ام ساختمان تهیه می شود. که قابل ارائه برای اداره ثبت می باشد. نقشه یو تی ام کاربرد حقوقی دارد. و بایدتوسط کارشناس رسمی نقشه برداری تهیه شود. و برای تهیه آن باید بسیار دقت شود.

انجام یو تی ام در تهران

انجام یو تی ام در تهران که به منظور تعیین موقعیت ملک بر روی زمین انجام می شود. و این نقشه یو تی ام است. که امروزه یکی از مدارک اصلی برای صدور سند تک برگ برای ملک است. زیرا پایه و اساس کار این نوع از سند بر پایه تعیین موقعیت ملک بر روی زمین است. و ثبت آن در سیستم کاداستر است. و این روش است که سند تک برگ را به یک سند سیستمی تبدیل کرده است.

نقشه یو تی ام یکی مدارک اصلی برای هر ملکی است. و امروزه به دلیل سیستمی شدن تمام ارگان ها باید حتما یک نقشه یو تی ام مهر و امضا شده توسط کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری مهر و امضا شده باشد. تا روند اداری مربوط به ملک یا زمین طی شود. از این جهت باید برای تهیه نقشه یو تی ام از ملک حتما مرزهای ملک به طور کامل رعایت شده باشد. تا با استفاده از تجهیزات نقشه برداری مختصات گوشه ها و شکستگی های ملک یا زمین برداشت کرده و بعد از آن در محیط نرم افزاری ترسیم نقشه ملک انجام می شود.

یک نقشه یو تی ام از ملک به دست می آید. که مختصات های یو تی ام گوشه و شکستگی های ملک نیز در نقشه درج شده است. و به همراه مساحت دقیق به دست آمده از ملک چاپ می شود. در نهایت توسط کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری مهر و امضا می شود. و به دست متقاضی می رسد. تا برای امور اداری مربوط به ملک اقدام کند.

تهیه نقشه UTM و تعیین موقعیت

تهیه نقشه UTM و تعیین موقعیت دقیق ملک که هدف نقشه یو تی ام است. و این کار را با توجه به مختصات های یو تی ام انجام می شود. و این مختصات ها از یک سیستم مختصات جهانی است. که بر اساس این سیستم مختصات هر نقطه بر روی زمین دارای یک مختصات جداگانه است. و با توجه به این مختصات ها می توان موقعیت دقیق یک ملک را بر روی زمین مشخص کرد. که امروزه این نقشه یو تی ام یکی از مدارک اصلی و مهم برای هر ملکی به شمار می رود. به طوری که برای مراجعه به هر سازمان و ارگانی باید یک نقشه یو تی ام مهر و امضا شده توسط کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری تهیه شده باشد.

این نقشه یو تی ام پایه و اساس کار سند از نوع سند تک برگ قرار گرفته است. و باید برای صدور سند برای یک ملک حتما تهیه شده باشد. و با ثبت این نقشه در سیستم کاداستر کشور سند مالکیت تک برگ برای قطعه زمین مشخص شده صادر می شود.

تهیه نقشه 147 توسط کارشناس رسمی نقشه برداری

نقشه ثبتی ماده 147

نقشه ثبتی ماده 147 از ملک مورد درخواست با نظارت کارشناس رسمی نقشه برداری دادگستری توسط شرکت رادین مپ برای ملک تهیه می شود. برای تعیین وضعیت ثبتی املاکی که برای آن ها سند صادر نشده است. همچنین تعیین وضع ثبتی اراضی کشاورزی باغات اعم از شهری و غیر شهری باید بعد از مراجعه به اداره ثبت و رعایت مراحل اداری مربوط به صدور سند مالکیت به کارشناس رسمی نقشه برداری دادگستری مراجعه کرده است. تهیه نقشه ملک را درخواست داد. و نقشه را به اداره ثبت ارائه داده است. و این نقشه به خاطر ثبت شدن مشخصات ثبتی ملک در سیستم کاداستری کشور تهیه می شود.

روش کار به این صورت است. که توسط مالک چهار گوشه ملک برای مهندس نقشه بردار مشخص می شود. و بعد عملیات برداشت انجام می شود. نقشه در سیستم مختصات یو تی ام که به آن نقشه یو تی ام UTM گفته می شود. ترسیم و تهیه می شود.

تهیه نقشه 147 توسط کارشناس رسمی نقشه برداری

کارشناس رسمی نقشه برداری چگونه نقشه 147 را ترسیم می کند. و چگونه به اداره ثبت اسناد و املاک می فرستد؟

منظور از 147 نقشه ای است. که برای سند تک برگ ماده 147 تهیه می شود. و این نقشه که منظور نقشه یو تی ام است. باید از عرصه و اعیان ملک تهیه شود. تا به املاک فاقد سند که با قولنامه معامله میشوند. رسیدگی شود. و این املاک نیز در سیستم کاداستر کشور دارای سند شوند.

نقشه  147 در واقعه  تهیه  نقشه  از ساختمانهای بدون سند است برای صدور سند مالکیت. 147 در واقع  ماده 147  قانون ثبت مصوب مجلس شورای اسلامی می باشد. مطابق این ماده قوه قضاییه هر پنج یا ده سال یک مرتبه این قانون را به جریان می اندازد. تا زمین های ملکی که دارای صاحب مشخص می باشد. دارای سند مالکیت گردد. کارشناس رسمی نقشه برداری برای تهیه نقشه 147 ضمن حضور در محل ملک توسط gps تمام گوشه های زمین را تعیین مختصات می نماید.

همچنین مختصات وسط زمین را نیز مشخص می نماید. و توسط نرم افزار ترسیم بنام اتوکد نقشه ملک را ترسیم و طول ها و ابعاد زمین را با مختصات گوشه ها ترسیم می نماید. و مشخصات هندسی و  مختصاتی گوشه ها و وسط زمین را طی جدولی در کنار نقشه یادداشت می نماید. سی دی از نقشه را ضمن اسکن کردن برای سازمان ثبت اسناد و املاک  ایمیل می نماید. تا نقشه ها در صف نوبت برای صدور سند قرار گیرد. این فرایند صدور سند حدود دو سال طول می کشد. و سند مالکیت صادر می گردد.

تهیه نقشه UTM برای شهرداری

تهیه نقشه UTM برای شهرداری که به نقشه 2000 ام معروف است. و منظور نقشه ای است. که موقعیت دقیق هر ملک را بر روی زمین مشخص می کند. و برای تهیه نقشه یو تی ام باید با استفاده از سیستم مختصات یو تی ام گوشه ها و شکستگی های ملک دارای مختصات یو تی ام باشد.این مختصات یو تی ام است. که تعریف کننده مرزها و موقعیت ملک بر روی زمین است. که امروزه یکی از مدارک اصلی و مهم برای هر ملکی است. و برای مراجعه به هر سازمان و ارگانی تهیه و مهر و امضا شود. تا دارای اعتبار باشد.

برای تهیه نقشه یو تی ام باید با استفاده از تجهیزات نقشه برداری در محل ملک مورد نظر مختصات گوشه ها و شکستگی های ملک برداشت شود. و بعد از برداشت مختصات ترسیم نقشه ملک با توجه به مختصات انجام شود. و در نهایت یک نقشه از ملک به دست می آید. که مختصات های یو تی ام گوشه های ملک در نقشه درج می شود. و به همراه مساحت دقیق ملک چاپ و توسط کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری مهر و امضا می شود. و به دست متقاضی می رسد تا برای امور اداری ملک اقدام کند.

جانمایی ملک روی نقشه 2000

جانمایی ملک روی نقشه 2000 که منظور همان نقشه یو تی ام تهیه شده از ملک است. و این نقشه را بر روی نقشه های سازمان نقشه برداری که در مقیاس 1/2000 ام است نمایش می دهند. و این فرمت نقشه فرمت مد نظر شهرداری است. که به نقشه 2000 ام نیز معروف است. و منظور از جانمایی ملک نیز تعیین و یا بررسی مرز های ملک است که با توجه به پلاک ثبتی ملک و استعلام نقشه ثبتی ملک انجام می شود و در پایان کار جانمایی ملک نیز یک نقشه یو تی ام از ملک تهیه می شود. که بر اساس این نقشه یو تی ام گوشه های ملک دارای مختصات یو تی ام می شوند.

جانمایی ملک منظور در ابتدا تعیین و یا بررسی مرزهای ملک از طریق پلاک ثبتی ملک است. که با توجه به این پلاک ثبتی نقشه ثبتی ملک استعلام گرفته می شود. و بعد از آن با توجه به نقشه ثبتی تهیه شده مرزهای یک ملک تعیین و در نهایت با تهیه نقشه یو تی ام از ملک جای دقیق ملک بر روی زمین تعیین و ثابت می شود. که این نقشه به همراه مهر و امضای کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یکی از مدارک اصلی برای ارگان های دولتی مربوط به ملک است.

این نقشه در شهرداری به نقشه 2000 ام معروف است. و این به این منظور است. که باید نقشه یو تی ام در نقشه 2000 ام سازمان نقشه برداری جانمایی شود. از این نقشه پرینت گرفته شود. و در نهایت توسط کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری مهر و امضا شود. این فرمت نقشه فرمت مد نظر شهرداری است.

نقشه 2000 ام شهرداری

نکته مهم در زمینه نقشه یو تی ام این است. که باید برای استفاده این نقشه در سازمان ها و ارگان های دولتی توسط کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری مهر و امضا شده باشد. و در مرحله دوم با فرمت و دقت مد نظر سازمان ها همخوانی داشته باشد که یکی از این سازمان ها شهرداری است. که برای نقشه یو تی ام برای این سازمان باید به شکل 2000 ام باشد. به این منظور است که نقشه یو تی ام باید در نقشه ای که در مقیاس 1/2000 ام است. و از سازمان نقشه برداری جانمایی شود. این نقشه چاپ و توسط کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری مهر و امضا شود.

تهیه نقشه 1/2000 ام شهرداری

تهیه نقشه 1/2000 ام شهرداری که منظور همان نقشه یو تی ام ای است. که از ملک تهیه می شود. و موقعیت ملک را بر روی کره زمین مشخص می کند. این نقشه در شهرداری به شکل 1/2000 ام است. و منظور از این نقشه 1/2000 ام نقشه ای است. که باید نقشه یو تی ام در نقشه ای که از سازمان نقشه برداری کشور تهیه می شود. و عوارض یک محدوده را بر اساس مقیاس 1/2000 ام نمایش می دهد. جانمایی و در نهایت چاپ شود. و بعد از چاپ توسط کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری مهر و امضا می شود. و برای امور اداری در شهرداری محدوده مورد نظر اقدام می شود.

تهیه نقشه UTM برای ثبت

تهیه نقشه UTM برای ثبت که به منظور تعیین موقعیت ملک و ثبت این موقعیت در سیستم سازمان ثبت اسناد و املاک انجام می شود. و این نقشه یو تی ام که املاک را بر اساس مختصات بر روی زمین نمایش می دهد. امروزه یکی از مدارک اصلی و مهم برای سند است.

نقشه یو تی ام منظور نقشه ای است که از ملک تهیه شود. و موقعیت دقیق یک قطعه زمین یا ملک را بر اساس مختصات یو تی ام نمایش دهد. و هدف از تهیه این نقشه نیز در این است که موقعیت دقیق ملک بر روی زمین مشخص شود. که امروزه یکی از مدارک  مهم برای هر ملکی به شمار می رود. و برای امور اداری در سازمان ها و ارگان های دولتی مانند ثبت باید حتما تهیه شود.

 

رادین مپ

خیابان خالد اسلامبولی (وزرا)، نبش سی و هفتم، پلاک 163، واحد6
تهران, تهران
ایران
تلفن: +989129277534
تلفن دوم: +982166398316
فکس: 02188857248
ایمیل: radinmapiran@gmail.com
شنبه09:00 - 18:00
یک شنبه09:00 - 18:00
دوشنبه09:00 - 18:00
سه شنبه09:00 - 18:00
چهار شنبه09:00 - 18:00
پنج شنبه09:00 - 13:00
جمعهبسته است

این مطلب چه مقدار برای شما مفید بوده است؟

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز. 5 / 5. میزان امتیاز: 5

تا کنون امتیازی ثبت نشده. اولین نفر باشید.

نقشه برداری رادینمشاهده نوشته ها

Avatar for نقشه برداری رادین

شرکت فنی مهندسی رادین مپ متشکل از گروه کارشناسان رسمی دادگستری، نقشه برداری و امور ثبتی فعال در تمام زمینه های امور ثبتی اعم از تهیه نقشه های (UTM) یو تی ام ادارات ثبت و شهرداریها و جانمایی پلاک های ثبتی سند های قدیمی دفترچهای و شاهنشاهی و تعیین موقعیت دقیق املاک و همچنین تفسیر عکس های هوایی برای سازمان های دولتی و قضایی و انجام کلیه استعلامات ملکی و امور فنی ملک با استفاده از بروزترین تجهیزات و مجرب ترین کارشناسان آماده ارائه خدمات به متقاضیان می باشد. برای اخذ مشاوره رایگان و ثبت سفارش با شماره های زیر تماس بگیرید 09129277534 — 02166398316

دیدگاه ها غیر فعالند