انجام جانمایی پلاک ثبتی

انجام جانمایی پلاک ثبتی که به منظور تعیین مرزهای دقیق یک ملک بر روی زمین و ثبت و نمایش این مرزها به صورت دقیق با استفاده از مختصات های یو تی ام انجام می شود و در نهایت کار جانمایی پلاک ثبتی ملک یک نقشه یو تی ام از ملک تهیه می شود که رد آن گوشه های ملک دارای مختصات یو تی ام است و در نقشه نیز درج شده است و به همراه مساحت دقیق به دست آمده از ملک چاپ می شود و توسط کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری مهر و امضا می شود و تفاوت جانمایی پلاک ثبتی ملک و تهیه نقشه یو تی ام در این است که در بحث جانمایی ملک باید ابتدا مرزهای یک ملک از طریق پلاک ثبتی ملک تعیین شود ولی زمانی که موقعیت ملک مشخص باشد و مرزهای ملک نیز از طریق دیوار کشی مشخص باشد تنها با استفاده از تجهیزات نقشه برداری در محل ملک و با برداشت مختصات و ترسیم نقشه یو تی ام ملک تهیه می شود.

انجام جانمایی پلاک ثبتی

جانمایی پلاک ثبتی برای املاکی که آدرس دقیق آن ها در دسترس نیست و مرزهای ملک نیز مشخص نیست باید ابتدا با توجه به پلاک ثبتی و استعلام نقشه ثبتی ملک مرزهای ملک تعیین و با تهیه نقشه یو تی ام از ملک این مرزها بر روی زمین ثبت می شود و با تهیه این نقشه که در آن مختصات یو تی ام گوشه های ملک نیز درج شده است چاپ و توسط کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری مهر و امضا می شود و با این نقشه مهر و امضا شده می توان برای امور ادرای ملک از جمله ثبت و یا شهر داری اقدام کرد. اما در صورتی که مرزهای ملک مشخص باشد و همسایگی های ملک نیز این مرزها را به طور کامل قبول داشته باشند تنها با انجام عملیات زمینی برداشت مختصات و ترسیم نقشه ملک انجام می شود.

نحوه جانمایی پلاک ثبتی یا ملک

نحوه جانمایی پلاک ثبتی یا ملک به این صورت است که برای انجام آن باید به  کارشناس  رسمی نقشه برداری دادگستری مراجعه کرد و جانمایی پلاک ثبتی برای ملک را درخواست کرد. جانمایی ملک به منظور تعیین موقعیت و مشخص شدن نشانی دقیق ملک انجام میشود و نقشهای هم که تهیه میشود دارای ارزش حقوقی است و برای تهیه آن به کارشناس رسمی نقشه برداری نیاز است و باید دقت شود که عملیات جانمایی خیلی دقیق انجام شود. شرکت رادین مپ با تجربه مناسب و با استفاده از کارشناس  رسمی  نقشه برداری  دادگستری در زمینه امور ثبتی و نقشه برداری فعالیت میکند.

جانمایی دقیق پلاک ثبتی

پلاک ثبتی ملک یا منظور همان پلاک اصلی و فرعی درج شده در سند تعیین کننده موقعیت ملک بر روی کره زمین هستند که در اسناد قدیمی منگوله دار تنها مشخصه تعیین کننده موقعیت ملک است که در این صورت یکسری از املاک دچار گمشدن آدرس می شوند و برای تعیین موقعیت دقیق این املاک باید جانمایی پلاک ثبتی ملک انجام شود. برای انجام جانمایی پلاک ثبتی ملک باید به کارشناسان رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مراجعه شود تا با توجه به پلاک ثبتی درج شده در سند و با توجه به پلاک ثبتی درج شده در سند استعلام نقشه ثبتی ملک گرفته می شود و با توجه به این نقشه ثبتی تهیه شده و تبدیل آن به سیستم مختصات یو تی ام موقعیت دقیق ملک تعیین و بر اساس این موقعیت تعیین شده و بررسی حدود و مرز های ملک نقشه یو تی ام از ملک تهیه و با تهیه نقشه یو تی ام و نهایی شدن چاپ و در نهایت توسط کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مهر و امضا می شود و به دست متقاضی می رسد تا با اخذ سند تک برگ و دیوار کشی دقیق ملک از مشکلات و اختلافاتی که بر سر سند های قدیمی پیش می آید جلوگیری شود.

تعیین موقعیت پلاک ثبتی

مدارک موردنیاز برای جانمایی پلاک ثبتی

مدارک مورد نیاز به تعیین موقعیت پلاک ثبتی

برای  انجام جانمایی پلاک ثبتی ملک باید اول مشخص شود که با چه هدفی قصد انجام این کار را دارید. زیرا برای تعیین پلاک ثبتی ملک (جانمایی معکوس پلاک ثبتی) و تعیین موقعیت ملک بر اساس سند (جانمایی پلاک ثبتی) تفاوت‌هایی وجود دارد.

درصورتی‌که ملک دارای موقعیت دقیق باشد. اما سند ملک موجود نباشد. برای مراجعه مالک یا وکیل مالک به اداره ثبت و درخواست رونوشت سند باید پلاک ثبتی ملک مشخص باشد. تا بتوان درخواست خود را ثبت کرد. بر همین اساس نیاز است که موقعیت ملک با تهیه نقشه یو تی ام مشخص گردد.

اما درصورتی‌که مالک سند و مدارک ملک را داشته باشد. اما موقعیت ملک قابل‌تشخیص نباشد. باید باتوجه‌به اسناد و مدارک ملک به موقعیت ملک دست پیدا کرد که در این صورت سند، بنچاق، مبایعه‌نامه و … را به کارشناس رسمی دادگستری امور ثبتی ارائه دهید. تا باتوجه‌به اطلاعات مندرج در این اسناد کار جانمایی پلاک ثبتی ملک انجام گیرد

چه زمانی نیاز به جانمایی سندهای مشاعی است؟

سند مشاعی به سندهایی گفته می‌شود که یک قطعه زمین با یک سند و پلاک ثبتی به قطعات کوچک‌تر تقسیم شده است و هر قطعه دارای مالک است که به هر فرد سند مشاعی تعلق می‌گیرد و زمانی که مالکین و شرکا قصد اخذ سند شش‌دانگ برای هر قطعه و جداسازی قطعات را داشته باشند. باید افراز زمین انجام گیرد.

برای افراز زمین تقسیم باید بر اساس قانون باشد و برای انجام این تقسیم‌بندی باید موقعیت دقیق هر قطعه مشاعی در زمین مادر مشخص گردد که در اصل نیاز به جانمایی پلاک ثبتی است. تا موقعیت دقیق هر قطعه بر اساس یو تی ام مشخص گردد.

نحوه انجام جانمایی پلاک ثبتی

نحوه تعیین موقعیت پلاک ثبتی

برای انجام جانمایی پلاک ثبتی ملک نیاز به اسناد و مدارک موجود از ملک است. تا باتوجه‌به پلاک ثبتی و حدود اربعه ملک که در سند درج شده است و باتوجه‌به نقشه ثبتی ملک که از طریق پلاک ثبتی از اداره ثبت تهیه می‌شود و تبدیل این نقشه ثبتی به سیستم مختصات یو تی ام موقعیت ملک بر اساس سند با رعایت حدود سند بر روی زمین مشخص گردد که این نقشه یو تی ام که بر اساس سند است. را نقشه جانمایی پلاک ثبتی می‌گویند.

برای انجام جانمایی پلاک ثبتی باید به چه کسی مراجعه شود؟

کارشناس تعیین موقعیت پلاک ثبتی

همان‌طور که گفته شد. برای انجام جانمایی پلاک ثبتی باید به متخصصی مراجعه شود که دسترسی به اطلاعات ثبتی را داشته باشد. برای همین کارشناس رسمی دادگستری امور ثبتی یکی از متخصصینی است که قابلیت دسترسی و تخصص لازم را برای انجام جانمایی پلاک ثبتی املاک را دارد و نقشه یو تی ام حاصل از کار جانمایی پلاک ثبتی تنها با مهر و امضا این کارشناس است که اعتبار دارد.

نحوه درخواست جانمایی پلاک ثبتی

برای جانمایی پلاک ثبتی ملک خود و تعیین موقعیت پلاک ثبتی باید با کارشناسان رسمی دادگستری امور ثبتی ارتباط بگیرید و با ارائه مدارک موجود از ملک به این کارشناس درخواست جانمایی پلاک ثبتی بدهید و عنوان کنید که از موقعیت ملک خو اطلاعی ندارید. یا اینکه حدود و مرزهای ملک را نمی‌توانید به طور دقیق تعیین کنید.

هزینه انجام جانمایی پلاک ثبتی

قیمت تعیین موقعیت پلاک ثبتی

برآورد هزینه جانمایی پلاک ثبتی ملک باتوجه‌به پلاک ثبتی و منطقه قرارگیری ملک و همچنین مدارک موجود از ملک تعیین می‌گردد که داشتن اطلاعات کافی از ملک که شامل پلاک ثبتی و حدود اربعه ملک می‌شود. در قیمت انجام این کار مؤثر است. اما درصورتی‌که حدود اربعه ملک مشخص نباشد. نیاز است که با هزینه‌کردن این اطلاعات از اداره ثبت حاصل شود که این هزینه با تماس با کارشناسان رسمی دادگستری و بررسی مدارک به طور دقیق اعلام می‌شود.

جانمایی پلاک ثبتی برای شهرداری

زمانی که شهرداری از شما درخواست نقشه یو تی ام داشته باشد که در آن پلاک ثبتی ملک نیز درج شود. در این صورت نیز باید جانمایی پلاک ثبتی انجام دهید. حتی اگر موقعیت ملک مشخص باشد. زیرا کارشناس برای تطبیق سند با موقعیت ملک و درج پلاک ثبتی در نقشه یو تی ام باید اطمینان حاصل کند که در نتیجه جانمایی پلاک ثبتی انجام می‌شود.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد تعیین موقعیت پلاک ثبتی می توانید با کارشناسان ما در اکسپرت جاستیس در ارتباط باشید.

 

 

رادین 09129277534 و 66398316 کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری

انجام جانمایی پلاک ثبتی

جانمایی پلاک ثبتی

این مطلب چه مقدار برای شما مفید بوده است؟

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز. 5 / 5. میزان امتیاز: 1

تا کنون امتیازی ثبت نشده. اولین نفر باشید.

نقشه برداری رادینمشاهده نوشته ها

Avatar for نقشه برداری رادین

شرکت فنی مهندسی رادین مپ متشکل از گروه کارشناسان رسمی دادگستری، نقشه برداری و امور ثبتی فعال در تمام زمینه های امور ثبتی اعم از تهیه نقشه های (UTM) یو تی ام ادارات ثبت و شهرداریها و جانمایی پلاک های ثبتی سند های قدیمی دفترچهای و شاهنشاهی و تعیین موقعیت دقیق املاک و همچنین تفسیر عکس های هوایی برای سازمان های دولتی و قضایی و انجام کلیه استعلامات ملکی و امور فنی ملک با استفاده از بروزترین تجهیزات و مجرب ترین کارشناسان آماده ارائه خدمات به متقاضیان می باشد. برای اخذ مشاوره رایگان و ثبت سفارش با شماره های زیر تماس بگیرید 09129277534 — 02166398316

2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *