صدور سند تک برگ-نقشه برداری ثبتی

صدور سند تک برگ-نقشه برداری ثبتی

صدور سند تک برگ مراحلی را در اداره ثبت پیش رو دارد. که بایستی انجام پذیرد. تا مالک سند تک برگ ملک خود را در دست گیرد. برای ثبت سند مالکیت مالک بایستی به اداره ثبت مراجعه کند. فرم دخواست صدور سند مالکیت را تکمیل کند. و به مسئول مربوطه ارائه دهد. و بعد از آن اداره ثبت برای تعیین موقعیت ملک به همراه حدود اربعه از مالک نقشه یو تی ام ملک را درخواست می کند. که مالک باید به کارشناس رسمی نقشه برداری یا امور ثبتی که دارای مهر و امضا رسمی کارشناسی باشد. برای تهیه نقشه مراجعه کند. که این نقشه یو تی ام از جمله مدارک مهم برای سند مکی باشد.

سند تک برگ چیست؟

سند تک برگ سند رسمی و به روز برای ملک شناخته می شود. و برای استفاده سند برای ضمانت و امور اداری تنها سند تک برگ به عنوان سند ملکی شناخته می شود. که این نوع از سند یک سند سیستمی است. و بر اساس آن تمام اطلاعات و مشخصات ملک در سیستم کاداستر کشور ثبت می گردد. تا از اختلافات سند قدیمی جلوگیری شود. در اصل این سند در راستای حل مشکلات و اختلافات سند های قدیمی بر روی کار آمده است.

معایب سند های قدیمی منگوله دار و شاهنشاهی

سند های قدیمی منگوله دار در زمان اصلاحات اراضی برای املاک تعیین شد. که تنها مشخصه ملک برای موقعیت آن پلاک ثبتی بود. و همچنین به دلیل نبودن ابزار دقیق و تخصصی در ابعاد و مساحت های ملک نیز خطاهایی وجود داشت. که در ادامه هر کدام به صورت جداگانه مشخص می شود.

  • گمشدن ملک

یکی از مشکلات اساسی در سند های قدیمی عدم دسترسی به موقعیت سیستمی ملک است. زیرا در سند های قدیمی موقعیت ملک تنها بر اساس پلاک ثبتی درج شده است. که امروزه تشخیص آدرس ملک تنها با توجه به پلاک ثبتی کار مشکلی است. اما این مشکل در سند تک برگ با تهیه نقشه یو تی ام ملک و ثبت آن در سیستم کاداستر کشور حل شده است. و با درج کد جام در پایین سند X و Y مرکز ملک درج شده است.

  • اختلاف در مساحت واقعی ملک

اضلاع ملک دارای زاویه و شکستگی هایی است. که با چشم غیر مسلح قابل مشاهده نیست. و در زمان قدیم و درج مساحت ملک در سند های قدیمی تنها با متر کشی ملک و بدون در نظر گرفتن زوایای ملک مساحت ملک تعیین گردید. و همین موضوع باعث اختلاف در مساحت واقعی ملک با سند شد. با توجه به استفاده ابزار و تجهیزات دقیق برای نقشه برداری ملک و تهیه نقشه یو تی ام مساحت دقیق ملک نیز تعیین گردید.

  • تجاوز به حریم ملک

یکی از مراحل اخذ سند تک برگ برای یک ملک تحدید حدود ثبتی ملک است. در این مرحله مامور اداره ثبت و مالکین املاک همجوار و مامور شهرداری برای تعیین و تثبیت حدود ملک بر سر ملک حاضر می گردند. که با وجود یک نقشه بردار و تجهیزات نقشه برداری موقعیت مرز های ملک بر روی زمین پیاده سازی شود. تا با دیوار کشی ملک حدود ملک تثبیت گردد. اما در زمان صدور سند های منگوله دار این دیوار کشی ها وجود نداشت. و به همین علت امکان تجاوز به حریم ملک از طرف املاک همجوار وجود داشت.

صدور سند تک برگ-نقشه برداری ثبتی

نحوه تهیه نقشه یو تی ام

مهندس  نقشه بردار با استفاده از تجهیزات نقشه برداری نقشه یو تی ام ملک را تهیه می کند. لذا نقشه بردار بایستی توجه داشته باشد. به هنگام تهیه نقشه گوشه های ملک را به صورت دقیق از طریق مالک ملک شناسایی کند. که درهنگام برداشت دچار خطا نشود.

در  تهیه  این نوع نقشه ها مهندس نقشه بردار به همراه مالک بایستی به صورت دقیق حد و حدود ملک را شناسایی کنند. در غیر این صورت دچار خطا شده است. و از آن جا که این نوع نقشه ها را نقشه های ثبتی می نامند. جنبه حقوقی دارد. و خطا و اشتباه برای طرفین اختلافات حقوقی به بار می آورد. که باید توجه بیشتری داشته باشند.

مزیت های نقشه یو تی ام

با استفاده از نقشه یو تی ام مساحت دقیق ملک مشخص می شود. که این مساحت زمانی صحیح می باشد که مالک برای مهندس نقشه بردار گوشه های دقیق ملک را مشخص کرده باشد. و مهندس نقشه بردار به صورت دقیق عوارض را برداشت کرده باشد. و با این گونه عملکرد می توان اطمینان حاصل کرد. که مساحت به صورت دقیق با دقت سانتی متر مشخص شده و صحیح می باشد. مزیت دیگر نقشه ثبتی مشخص شدن موقعیت دقیق ملک می باشد. و با استفاده از سیستم  مختصات یو تی ام مشخص شده است. و باعث امنیت حقوقی ملک می شود. جهت جلوگیری از هرگونه تجاوز دیگران به موقعیت ملک انجام می گیرد.

جانمایی پلاک ثبتی سند های قدیمی

یکی از راه های تهیه نقشه یو تی ام انجام جانمایی پلاک ثبتی است. که با توجه به پلاک ثبتی سند های قدیمی انجام می گیرد. و برای انجام این کار نیاز به تجهیزات نقشه برداری نیست. و به جای آن باید به اطلاعات و نقشه های ثبتی مراجعه کرد. که متخصص این کار کارشناس رسمی دادگستری امور ثبتی است. تا با توجه به نقشه ثبتی و تخصص لازم در این امر نقشه یو تی ام سند تهیه شود.

کارشناس با تبدیل نقشه ثبتی به سیستم مختصات یو تی ام موقعیت قطعات و پلاک ثبتی ها را بر اساس UTM مشخص می کند. تا با توجه به موقعیت قطعه مد نظر نقشه یو تی ام آن تهیه گردد.

این نقشه یو تی ام در واقع نقشه موقعیت سندی ملک است. که بر روی زمین مشخص می شود. و امکان دارد که این نقشه با موقعیت و مرز های وضع موجود ملک مغایر باشد. و در صورت وجود مغایرت فاحش باید نسبت به اصلاح مرز های ملک اقدام شود.

رادین مپ

خیابان خالد اسلامبولی (وزرا)، نبش سی و هفتم، پلاک 163، واحد6
تهران, تهران
ایران
تلفن: +989129277534
تلفن دوم: +982166398316
فکس: 02188857248
ایمیل: radinmapiran@gmail.com
شنبه09:00 - 18:00
یک شنبه09:00 - 18:00
دوشنبه09:00 - 18:00
سه شنبه09:00 - 18:00
چهار شنبه09:00 - 18:00
پنج شنبه09:00 - 13:00
جمعهبسته است

این مطلب چه مقدار برای شما مفید بوده است؟

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز. 0 / 5. میزان امتیاز: 0

تا کنون امتیازی ثبت نشده. اولین نفر باشید.

نقشه برداری رادینمشاهده نوشته ها

Avatar for نقشه برداری رادین

شرکت فنی مهندسی رادین مپ متشکل از گروه کارشناسان رسمی دادگستری، نقشه برداری و امور ثبتی فعال در تمام زمینه های امور ثبتی اعم از تهیه نقشه های (UTM) یو تی ام ادارات ثبت و شهرداریها و جانمایی پلاک های ثبتی سند های قدیمی دفترچهای و شاهنشاهی و تعیین موقعیت دقیق املاک و همچنین تفسیر عکس های هوایی برای سازمان های دولتی و قضایی و انجام کلیه استعلامات ملکی و امور فنی ملک با استفاده از بروزترین تجهیزات و مجرب ترین کارشناسان آماده ارائه خدمات به متقاضیان می باشد. برای اخذ مشاوره رایگان و ثبت سفارش با شماره های زیر تماس بگیرید 09129277534 — 02166398316

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *