خدمات کارشناسی تخصصی نقشه برداری

خدمات کارشناسی تخصصی نقشه برداری

افرادی که در زمینه نقشه برداری تحصیل کرده باشند. و دارای حق مهر و امضای فعال در زمینه امور دادگستری یا نظام مهندسی هستند. حق انجام امور ثبتی و فنی و انجام کلیه خدمات کارشناسی تخصصی نقشه برداری را دارند. و این امور مربوط به ملک و املاک و تهیه مدارک فنی برای ارائه به ارگان های دولتی مانند اداره ثبت و شهرداری یا حتی منابع طبیعی می باشد. که این امور شامل تهیه نقشه های یو تی ام عرصه ملک و تهیه نقشه های جانمایی ثبتی و تفسیر عکس های هوایی است. که در تخصص کارشناسان رسمی دادگستری می باشد. و انجام تفکیک اپارتمان و استعلامات ثبتی و جانمایی آکس ستون را نیز می توان به مهندسین عضو نظام مهندسی سپرد.

نقشه برداری چیست ؟

در ابتدا باید گفت که نقشه برداری به چه معنا است. تا بتوان خدمات کارشناسی تخصصی نقشه برداری را تعریف کرد.

نقشه برداری یکی از علوم مربوط به زمین و ملک و املاک است. که شاخه‌ای از علوم مهندسی است که به جمع‌آوری، آماده‌سازی، ذخیره‌سازی، پردازش، مدیریت، تحلیل، تلفیق، بازیابی و انتقال داده‌های مکان مرجع می‌پردازد. که طی دو مرحله به انجام این امور می پردازد. معمولاً عملیات نقشه‌ برداری شامل دو مرحله برداشت (اندازه‌گیری و محاسبه) است. در مرحله اندازه‌گیری، از وسایل و دستگاه‌ها (نظیر توتال استیشن‌های لایکا ، تئودولیت ها، جی‌پی‌اس دقیق  و …) و نیز روش‌های مختلفی استفاده می‌شود. و با استفاده از این ابزار برداشت اطلاعات انجام می گیرد.

نقشه یو تی ام چیست ؟

نقشه یو تی ام به نقشه ای گفته می شود. که موقعیت دقیق قطعات زمین را بر روی کره زمین نمایش می دهد. و در این سیستم مختصات هر نقطه بر روی کره زمین دارای یک مختصات جداگانه است. و هر ملک دارای چندین مختصات است. که برای تعریف حدود ملک حداقل از 4 مختصات یو تی ام در گوشه های ملک استفاده می شود.

روش تهیه نقشه یو تی ام از عرصه ملک

برای تهیه نقشه یو تی ام از عرصه ملک باید توجه داشت که حدود و مرز های ملک باید مشخص باشد. تا با استفاده از تجهیزات نقشه برداری مانند دوربین و جی پی اس های دقیق در محل ملک برداشت اطلاعات که مختصات یو تی ام حریم ملک است انجام گیرد. و با توجه به اطلاعات برداشت شده ترسیم نقشه ملک در نرم افزار انجام شود.و با درج اطلاعاتی مانند مختصات یو تی ام گوشه های ملک در نقشه ، ابعاد و مساحت عرصه ملک این نقشه یو تی ام نهایی می شود. و بعد از چاپ توسط کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مهر و امضا می گردد.

خدمات کارشناسی تخصصی نقشه برداری

جانمایی پلاک ثبتی چیست ؟

جانمایی پلاک ثبتی به مفهوم ساده تر یعنی این که تعیین جای دقیق ملک بر روی کره زمین بر اساس سند و اطلاعات مندرج در سند مانند پلاک ثبتی است. و انجام این امور که نیاز به دسترسی به اطلاعات ثبتی ارد. در تخصص کارشناسان رسمی امور ثبتی است.

نحوه انجام جانمایی پلاک ثبتی

برای جانمایی پلاک ثبتی همان طور که گفته شد. نیاز به اسناد و مدارک موجود از ملک می باشد. که این اسناد و مدارک شامل سند ، بنچاق ، نسق می باشد. که در آن پلاک ثبتی و حدود اربعه ملک درج شده باشد. همچنین کار جانمایی پلاک ثبتی یک کار کاملا تخصصی است. که باید حتما توسط کارشناس رسمی دادگستری امور ثبتی انجام گیرد.

زیرا تنها این کارشناسان هستند. که به نقشه های ثبتی دسترسی دارند. و با بررسی پلاک ثبتی ملک نقشه ثبتی آن تهیه می شود. که این نقشه یا در سیستم مختصات یو تی ام جای گرفته است. یا اینکه باید به سیستم مختصات یو تی ام تبدیل شود.

زیرا تنها نقشه ثبتی که به سیستم مختصات یو تی ام تبدیل شده باشد. امکان تشخیص موقعیت ملک را دارد. و با انجام این کار به موقعیت ملک دسترسی پیدا می شود. و نقشه یو تی ام ملک تهیه می گردد.

خدمات کارشناسی تخصصی نقشه برداری

منظور از تفسیر عکس هوایی چیست ؟

تفسیر عکس هوایی در یکی از شاخه های نقشه برداری به اسم فتوگرامتری بررسی می شود. که برای بررسی و ساختن مدل سه بعدی عکس های هوایی مورد توجه قرار می گیرد. در این بحث نحوه انجام پردازش های لازم برای ساختن مدل سه بعدی عکس های هوایی بیان می گردد. و ابزار های تخصصی در زمینه فتوگرامتری استریسکوپ و عینک های مخصوص سه بعدی است.

نحوه انجام تفسی عکس هوایی و ماهواره ای

برای تفسیر عکس هوایی باید به کارشناسان رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مراجعه شود. تا این کارشناسان با انجام بررسی و پردازش های لازم بر روی عکس های هوایی ارائه شده بتوان موارد ملکی را بررسی کرد. که بیشترین استفاده عکس های هوایی در زمینه اختلافات ملکی است. و کارشناس با بررسی هایی که انجام می دهد. گزارش تفسیر عکس هوایی را تهیه و مهر و امضا می کند.

خدمات کارشناسی تخصصی نقشه برداری

تفکیک آپارتمان برای واحد چه زمانی انجام می شود ؟

تفکیک آپارتمان زمانی انجام می گیرد. که مالک درخواست سند تک برگ را برای واحد می دهد. یا اینکه مالکی می خواهد. قبل از پایانکار و سند مساحت دقیق واحد را بداند. که در این صورت با مراجعه به کارشناسان رسمی دادگستری نقشه برداری یا مهندس عضو نظام مهندسی درخواست تفکیک آپارتمان را می دهد.

نحوه تفکیک آپارتمان تنها برای یک واحد

زمانی که شما قصد انجام تفکیک آپارتمان ملک خود را داشته باشید. تا برای انجام معاملات ملکی با اطمینان خاطر و داشتن اطلاعات دقیق کار را انجام دهید. باید به متخصصان این امر مراجعه کرده. کارشناس با استفاده از متر لیزری در محل ملک برداشت اندازه های اضلاع ملک را انجام می دهد. و با توجه به قوانین مربوط به ساختمان ترسیم نقشه ملک را انجام میدهد. و نقشه ای از ملک حاصل می گردد. که مساحت دقیق واحد و اندازه ها در آن درج شده است.

خدمات کارشناسی تخصصی نقشه برداری

رادین مپ

خیابان خالد اسلامبولی (وزرا)، نبش سی و هفتم، پلاک 163، واحد6
تهران, تهران
ایران
تلفن: +989129277534
تلفن دوم: +982166398316
فکس: 02188857248
ایمیل: radinmapiran@gmail.com
شنبه09:00 - 18:00
یک شنبه09:00 - 18:00
دوشنبه09:00 - 18:00
سه شنبه09:00 - 18:00
چهار شنبه09:00 - 18:00
پنج شنبه09:00 - 13:00
جمعهبسته است

این مطلب چه مقدار برای شما مفید بوده است؟

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز. 0 / 5. میزان امتیاز: 0

تا کنون امتیازی ثبت نشده. اولین نفر باشید.

نقشه برداری رادینمشاهده نوشته ها

Avatar for نقشه برداری رادین

شرکت فنی مهندسی رادین مپ متشکل از گروه کارشناسان رسمی دادگستری، نقشه برداری و امور ثبتی فعال در تمام زمینه های امور ثبتی اعم از تهیه نقشه های (UTM) یو تی ام ادارات ثبت و شهرداریها و جانمایی پلاک های ثبتی سند های قدیمی دفترچهای و شاهنشاهی و تعیین موقعیت دقیق املاک و همچنین تفسیر عکس های هوایی برای سازمان های دولتی و قضایی و انجام کلیه استعلامات ملکی و امور فنی ملک با استفاده از بروزترین تجهیزات و مجرب ترین کارشناسان آماده ارائه خدمات به متقاضیان می باشد. برای اخذ مشاوره رایگان و ثبت سفارش با شماره های زیر تماس بگیرید 09129277534 — 02166398316

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *