ثبت املاک-روش ثبت و صدور اسناد مالکیت املاک ثبت شده

ثبت املاک-روش قبول درخواست ثبت

برای ثبت املاک خود باید به ادراه ثبت مراجعه کنید. تا با توجه به نوع سند موجود از ملک که نشان دهد. شما مالک ملک هستید. روش اخذ سند مشخص گردد. و ثبت ملک در سیستم کاداستر کشور انجام شود. تا با اخذ سند تک برگ مالکیت ملک نیز برای شما محرز و مشخص گردد. که برای اخذ سند برای ملک باید کار را به کارشناسان رسمی دادگستری یا وکلای پایه 1 رادین بسپارید. تا انجام کار اخذ سند با دقت بالا و در کمترین زمان انجام گیرد.

انواع سند مالکیت ملکی

سند های مالکیت ملک امروزه به دو دسته تقسیم می شوند.

  • سند قدیمی منگوله دار و شاهنشاهی

در زمانی اصلاحات اراضی برای هر قطعه زمین پلاک ثبتی تعیین شد. و بر همین اساس نیز سند مالکیت برای ملک تعیین گردید. که به صورت چند برگ که با یک منگوله سربی بهم متصل شده بودند. و این اسناد امروزه با پیشرفت علم و تجهیزات دچار اختلاف شده است. که در راستای حل همین اختلافات سند به روز ملک بر روی کار امده است.

  • سند تک برگ

همان طور که گفته شد در راستای حل اختلافات ملکی سند تک برگ بر روی کار آمد. که یک نوع سند سیستمی است. به این صورت که برای صدور سند تک برگ برای زمین باید تمام اطلاعات فنی و حقوقی ملک تعیین گردد. و با ثبت این اطلاعات در سیستم کاداستر کشور از به وجود آمدن اختلافاتی همچون تجاوز به حریم ملک، تفاوت در مساحت واقعی ملک و … جلوگیری شود. و اطلاعات فنی ملک از طریق نقشه یو تی ام تعیین می گردد.

روش قبول درخواست ثبت

  • تقاضا نامه ثبت از متقاضی دریافت شود
  • دستور ثبت تقاضانامه در دفتر اندیکاتور اجرا شود و وقت بازدید و معاینه محلی تعیین شود.
  • سوابق به بایگانی جهت تشکیل پرونده ثبت و ارسال شود.
  • نماینده و نقشه بردار به وسیله مسئول اداره ثبت تعیین شود.
  • نماینده و نقشه بردار برای برداشت اطلاعات و تهیه نقشه ملک به محل مراجعه کنند.
  • گزارش عملکرد توسط نماینده و مهندس نقشه بردار به مسئول اداره ارئه شود.
  • به صورت جلسه احراز تصرف رسیدگی شود.
  • امضاء اظهار نامه و به دفتر کد 304 و در دفتر اندیکاتور ارجاع داده شود.
  • حقوق دولتی متعلقه توسط حسابداری اخذ شود.
  • پرونده در دفتر آمار ثبت شود.

ثبت املاک-روش قبول درخواست ثبت

نقشه یو تی ام چیست؟

نقشه یو تی ام امروزه از جمله مدارک مهم برای اخذ سند است. که باید حتما تهیه شود. تا بر اساس این نقشه یو تی ام اطلاعات فنی ملک حاصل شود. که این اطلاعات فنی شامل موقعیت ملک، مساحت ملک، موقعیت حدود ملک است. که از طریق سیست مختصات یو تی ام تعیین می گردد.

سیستم مختصات UTM یو تی ام یک سیستم مختصات جهانی است. که بر اساس این سیستم مختصات هر نقطه بر روی زمین دارای یک مختصات جداگانه است. که در هر زون قرار گرفته است. و بر اساس این مختصات ها و زون تعیین شده می توان موقعیت ملک را به طور دقیق تشخیص داد.

نحوه تهیه نقشه یو تی ام برای سند تک برگ

برای تهیه نقشه از ملکی که دارای حدود مشخص است. باید با استفاده از تجهیزات نقشه برداری در موقعیت ملک برداشت اطلاعات انجام گیرد. تا با توجه به اطلاعات برداشت شده ترسیم نقشه ملک انجام شود. و در نهایت نقشه ای از ملک حاصل می گردد. که موقعیت گوشه های ملک را بر اساس سیستم مختصات یو تی ام نمایش می دهد. و می توان از این طریق اطلاعات فنی ملک را برداشت کرد. و در سیستم کاداستر کشور ثبت کرد.

رادین مپ

شرکت رادین مپ با دارا بودن از متخصصین با علم و تجربه مناسب این امکان را به شما می دهد. که شما را در زمینه نقشه برداری و امور ثبتی یاری نماید. و در تهیه نقشه ثبتی از ملک خود مانند نقشه یو تی ام ، نقشه جانمایی پلاک ثبتی و.. به شما خدمات مفیدی را ارائه نماید. رادین مپ با سابقه درخشان در زمینه نقشه برداری و امور ثبتی بابه کارگیری کارشناس رسمی دادگستری این توانایی را دارد. که نقشه های ثبتی و نقشه های تفکیکی را با استفاده از مهر کارشناس رسمی نقشه برداری تهیه نمایند.

علاوه بر خدمات در حوزه ی ثبت رادین مپ در دیگر امور نقشه برداری توانایی انجام خدمات نقشه برداری را دارا است. و با به کارگیری مجموعه ای متخصص می تواند. پروژه های نقشه برداری نهاد های دولتی رابا به کار گیری دانش نوین روز شروع و به پایان برساند.

برای تهیه نقشه های ثبتی بایستی به کارشناس رسمی نقشه برداری مراجعه کرد. رادین مپ از آغاز پروژه تا پایان پروژه در کنار شماست.

 

این مطلب چه مقدار برای شما مفید بوده است؟

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز. 0 / 5. میزان امتیاز: 0

تا کنون امتیازی ثبت نشده. اولین نفر باشید.

نقشه برداری رادینمشاهده نوشته ها

Avatar for نقشه برداری رادین

شرکت فنی مهندسی رادین مپ متشکل از گروه کارشناسان رسمی دادگستری، نقشه برداری و امور ثبتی فعال در تمام زمینه های امور ثبتی اعم از تهیه نقشه های (UTM) یو تی ام ادارات ثبت و شهرداریها و جانمایی پلاک های ثبتی سند های قدیمی دفترچهای و شاهنشاهی و تعیین موقعیت دقیق املاک و همچنین تفسیر عکس های هوایی برای سازمان های دولتی و قضایی و انجام کلیه استعلامات ملکی و امور فنی ملک با استفاده از بروزترین تجهیزات و مجرب ترین کارشناسان آماده ارائه خدمات به متقاضیان می باشد. برای اخذ مشاوره رایگان و ثبت سفارش با شماره های زیر تماس بگیرید 09129277534 — 02166398316

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *