ثبت املاک-روش ثبت و صدور اسناد مالکیت املاک ثبت شده

ثبت املاک-روش ثبت و صدور اسناد مالکیت املاک ثبت شده

برای ثبت املاک و صدور اسناد مالکیت املاک ثبت می شود. و این فرم تکمیل و در نهایت به دفتر ندیکاتور ارسال می گردد. تا ثبت شود. و به دفتر املاک ارجاع داده شود. تا جهت پیوست پرونده به بایگانی ارسال شود. و پیش نویس سند مالکیت تهیه و در دفتر املاک ثبت شود. و به مالک تحویل می دهند.

از آنجا که امروزه سند رسمی کشور سند تک برگ است. برای اخذ این سند مالکیت برای ملک باید مدارک لازم تهیه گردد. که از جمله این مدارک نقشه یو تی ام است. که اطلاعات فنی و حقوقی ملک را تعیین می کند. و برای ثبت در سیستم کاداستر از مالک نقشه یو تی ام درخواست می شود. که با فرمت اداره ثبت همخوانی داشته باشد. و توسط کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مهر و امضا شده باشد.

روش ثبت ملک

درخواست متقاضی همراه با مستندات قبول واقع شود. این مدارک به دفاتر اندیکاتور ارجاع داده می شود. در مرحله بعدی به دفتر املاک ارسال می شود. جهت ضمیمه نمودن پرونده به بایگانی ارسال شود. اجرای مراحل لازم توسط مسئول دفتر املاک پیش نویس سند مالکیت توسط متصدی مربوطه تهیه شود. پیش نویس در دفتر املاک ثبت شود. و تحریر انجام شود. به وسیله مسئول مربوطه امضاء شود. به بایگانی ارسال شود تا زمان مراجعه مالک پرداخت بها توسط مالک ثبت در دفتر تسلیم اسناد و مهر آن و تسلیم به مالک می شود.

 

سند تک برگ

سند تک برگ چیست؟

سند تک برگ نوع به روز سند مالکیت است. که نوع سیستمی سند مالکیت به شمار می رود. و باید برای این سند تمام اطلاعات فنی و حقوقی ملک در سیستم کاداستر کشور ثبت شود. تا از اختلافات و مشکلانت سند قدیمی جلوگیری شود. در واقع این سند مالکیت در راستای حل مشکلات سند قدیمی بر روی کار آمده است. که از جمله مشکلات سند های قدیمی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اختلاف در مساحت واقعی ملک

به دلیل عدم وجود ابزار و تجهیزات دقیق نقشه برداری در زمان اصلاحات اراضی مساحت ملک تنها از طریق متر کشی و مساحت گیری از زمین تعیین شد. که همین موضوع باعث شد. که زوایای ملک در نظر گرفته نشود. و برای همین مساحت در سند های قدیمی معمولا با مساحت واقعی ملک مغایر است. و برای همین معامله ملکی نیز به درستی انجام نمی پذیرد.

  • گمشدن ملک

یکی دیگر از مشکلات سند های قدیمی این است. که موقعیت ملک تنها بر اساس پلاک ثبتی درج شده است. و امروزه تشخیص آدرس ملک تنها بر اساس پلاک ثبتی کار راحتی نیست. اما در سند های تک برگ با وارد کردن. کد جام در سند می توان با وارد کردن مختصات در نرم افزار google earth موقعیت ملک را تعیین کرد.

  • عدم تثبیت حدود ملک

در سند های قدیمی حدود ملک تنها در قسمت توضیحات در قالب حدود اربعه درج شده است. که تثیبت موقعیت انجام نمی گیرد. و همین موضوع باعث بهم ریختگی مرز ها می شود. و احتمال تجاوز به حریم ملک را زیاد می کند. اما در سند تک برگ با تحدید حدود ثبتی ملک از این اتفاق جلوگیری می شود.

  • عدم خوانا بودن سند

در سند های قدیمی نوشته به صورت دست خط است. که ادارات ثبت و افراد آن را نوشته اند. اما در سند های تک برگ سند به صورت چاپی است. و همین موضوع باعث خوانایی سند می شود.

منظور از تحدید حدود ثبتی چیست؟

در زمانی صدور سند تک برگ اداره ثبت وظیفه دارد. که حدود و مرز های ملک را به طور دقیق تعیین کند. و برای همین تحدید حدود ثبتی انجام می دهد.

که منظور از تحدید حدود ثبتی تعیین موقعیت دقیق مرز های ملک توسط اداره ثبت است. که با حضور مالکین و مامور شهرداری به همراه مسئول اداره ثبت و یک نقشه برداری بر سر موقعیت ملک با تایید طرفین انجام می شود.

برای تعیین اطلاعات فنی ملک باید چه کاری انجام شود؟

در زمان اخذ سند تک برگ برای ملک باید نقشه یو تی ام از عرصه ملک تهیه شود. و در تشکیل پرونده قرار گیرد. تا با توجه به این نقشه یو تی ام اطلاعات فنی ملک حاصل شود. و برای تهیه این نقشه یو تی ام از ملک باید به کارشناسان رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مراجعه شود. تا با توجه به نوع انجام کار نقشه یو تی ام عرصه ملک تهیه شود.

نحوه تهیه نقشه یو تی ام برای املاک دارای موقعیت دقیق

برای املاکی که دارای موقعیت حدود مشخص هستند. که زمین های شهری دارای دیوار کشی هستند. باید با استفاده از تجهیزات نقشه برداری در محل ملک مختصات گوشه های ملک برداشت شود. تا با در نظر گرفتن مرز های ملک نقشه عرصه ملک ترسیم شود. و در صورتی که برداشت به صورت local انجام گرفته باشد. با تبدیل مختصات به یو تی ام می توان نقشه یو تی ام ملک را تهیه کرد. و این نقشه با در نظر گرفتن فرمت اداره ثبت نهایی می شود. و بعد از چاپ توسط کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مهر و امضا می شود.

ثبت املاک-روش ثبت و صدور اسناد مالکیت املاک ثبت شده

نحوه تهیه نقشه یو تی ام برای املاک فاقد موقعیت دقیق (جانمایی پلاک ثبتی سند)

اما در مواقعی که مالک سند ملک را داشته باشد. اما از موقعیت آن اطلاع دقیقی نداشته باشد. باید با توجه به پلاک ثبتی سند نقشه ثبتی ملک را تهیه کند. و با توجه به نقشه ثبتی و تبدیل آن به سیستم مختصات یو تی ام موقعیت ملک تعیین می شود. که بر اساس UTM است. و با تهیه این نقشه یو تی ام موقعیت ملک و حدود آن بر اساس سند تعیین می شود. و نقشه یو تی ام ملک تهیه می گردد. که در ادامه با تبدیل سند قدیمی ملک به سند تک برگ تحدید حدود ثبتی ملک نیز انجام می شود.

رادین مپ

خیابان خالد اسلامبولی (وزرا)، نبش سی و هفتم، پلاک 163، واحد6
تهران, تهران
ایران
تلفن: +989129277534
تلفن دوم: +982166398316
فکس: 02188857248
ایمیل: radinmapiran@gmail.com

شنبه09:00 - 18:00
یک شنبه09:00 - 18:00
دوشنبه09:00 - 18:00
سه شنبه09:00 - 18:00
چهار شنبه09:00 - 18:00
پنج شنبه09:00 - 13:00
جمعهبسته است

این مطلب چه مقدار برای شما مفید بوده است؟

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز. 0 / 5. میزان امتیاز: 0

تا کنون امتیازی ثبت نشده. اولین نفر باشید.

نقشه برداری رادینمشاهده نوشته ها

Avatar for نقشه برداری رادین

شرکت فنی مهندسی رادین مپ متشکل از گروه کارشناسان رسمی دادگستری، نقشه برداری و امور ثبتی فعال در تمام زمینه های امور ثبتی اعم از تهیه نقشه های (UTM) یو تی ام ادارات ثبت و شهرداریها و جانمایی پلاک های ثبتی سند های قدیمی دفترچهای و شاهنشاهی و تعیین موقعیت دقیق املاک و همچنین تفسیر عکس های هوایی برای سازمان های دولتی و قضایی و انجام کلیه استعلامات ملکی و امور فنی ملک با استفاده از بروزترین تجهیزات و مجرب ترین کارشناسان آماده ارائه خدمات به متقاضیان می باشد. برای اخذ مشاوره رایگان و ثبت سفارش با شماره های زیر تماس بگیرید 09129277534 — 02166398316

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *