تهیه نقشه یو تی ام شهرداری تهران

شهرداری ها در تهران برای هر منطقه به صورت جداگانه عمل می کنند. که هر کدام قوانین و مقررات منطقه را ایفا می کنند. و از طرفی شهرداری ها وظیفه صدور جواز ساخت برای املاک در منطقه را با توجه به قوانین ساخت و ساز منطقه دارند. برای همین باید برای اخذ پروانه ساخت یا تخریب و نوسازی ملک خود به شهرداری منطقه مراجعه کرد. که شهرداری از شما درخواست نقشه یو تی ام با فرمت مد نظر را می کند. تا ملک را از تمام زوایا مورد بررسی قرار دهد. برای تهیه نقشه یو تی ام شهرداری تهران باید به کارشناسان رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مراجعه کرد. و نقشه در نهایت با مهر و امضا این کارشناس معتبر می شود. در این مقاله می خواهیم به شما تهیه نقشه یو تی ام شهرداری تهران اطلاعات لازم را در اختیار قرار دهیم پس با ما همراه باشید.

نقشه UTM یو تی ام چیست؟

با قرار گرفتن ماهواره ای به نام WGS84 بر دور مدار زمین امکان برداشت نقاط به صورت منحصر به فرد بر روی کره زمین انتخاب شد. که به این سیستم مختصات، سیستم مختصات جهانی UTM گفته می شود. که از این سیستم مختصات در ایران نیز برای ثبت املاک و تعیین موقعیت آن ها استفاده می شود. برای همین با تهیه نقشه هر ملک بر اساس این سیستم مختصات نقشه ای به نام نقشه یو تی ام تهیه می گردد. که امروزه بسیار در ادارات و ارگان های مربوط به ملک و زمین نام آن را می شونید. که به نقشه یو تی ام یا نقشه کاداستر معروف است.

بر اساس این سیستم مختصات هر نقطه بر روی زمین دارای یک مختصات جداگانه است. بطوری که هر ملک دارای حداقل چهار مختصات یو تی ام در چهار گوشه ملک می باشد. و با افزایش شکستگی های ملک می توان تعداد مختصات های بیشتری را برای ملک معرفی کرد. و برای برداشت مختصات های ملک به صورت یو تی ام باید از جی پی اس استفاده شود. در بازار با دقت های متفاوت موجود می باشد. که شامل جی پی اس های دستی، جی پی اس های دقیق دو فرکانسه، جی پی اس های دقیق سه فرکانسه می شود. که برای انجام امور دقیق ملکی از جی پی اس های دقیق دو یا سه فرکانسه استفاده می شود. استفاده از این ابزار و تجهیزات نیاز به تخصص لازم در این زمینه دارد.

نقشه یو تی ام برای چه ارگان هایی تهیه می شود؟

نقشه یو تی ام شهرداری تهران

تمام ارگان هایی که با املاک و زمین سروکار دارند. برای امور اداری مربوط به ملک درخواست تهیه نقشه یو تی ام را از شما می کنند. که بیشترین استفاده نقشه یو تی ام در اداره ثبت و شهرداری است. که امرو مربوط به سند یا جواز ساخت ملک را انجام می دهند.

  • نقشه یو تی ام در اداره ثبت

  1. صدو سند مالکیت عرصه یا سند ماده 147
  2. تصحیح سند مالکیت های تک برگ صادر شده
  3. به منظور تفکیک یا تجمیع سند های مالکیت
  • نقشه یو تی ام در شهرداری
  1. به منظور صدور جواز ساخت یا تخریب و نوسازی برای ملک
  2. تعیین میزان عقب نشینی ملک
  3. بررسی ملک با توجه به طرح های تفصیلی شهرداری

تهیه نقشه یو تی ام شهرداری تهران

انواع نقشه یو تی ام

انواع نقشه یو تی ام شهرداری تهران

نقشه یو تی ام با فرمت های مختلفی برای ادارات و ارگان ها تهیه می شود. که هر کدام با توجه به عواملی که نیاز به بررسی دارد. فرمت خاصی را برای نقشه یو تی ام مد نظر قرار می دهند. که بر این اساس نقشه یو تی ام به انواع مختلفی تقسیم می شود.

  • نقشه یو تی ام وضع موجود ملک

این فرمت از نقشه یو تی ام با انجام نقشه برداری از ملک تهیه می شود. که موقعیت دقیق قرار گیری ملک و مرزهای ملک را بر اساس وضع موجود بر روی زمین نمایش می دهد.

  • نقشه یو تی ام دو خطی

برای تهیه این فرمت از نقشه یو تی ام باید در ابتدا با تهیه نقشه یو تی ام از وضع موجود ملک و انجام نقشه برداری نقشه وضع موجود ملک تهیه می شود. تا در مرحله بعدی با ترسیم ابعاد و حدود اربعه مندرج در سند وضع موجود ملک با سند مورد بررسی قرار گیرد. و مشخص شود که آیا ملک حدود خود را به درستی رعایت کرده است یا خیر.

  • نقشه یو تی ام با کد ارتفاعی

در این فرمت از نقشه یو تی ام علاوه بر نقشه برداری از وضع موجود ملک باید با استفاده از جی پی اس کد های ارتفاعی از داخل عرصه و گذر های اطراف نیز برداشت شود. و با درج در نقشه بتوان میزان شیب منطقه را تعیین کرد. که این نقشه به منظور تعیین میزان گود برداری ملک از طرق شهرداری درخواست می شود.

  • نقشه یو تی ام با عرض گذر

در این حالت نیز با انجام نقشه برداری ملک گذر های اطراف نیز برداشت می شود. و در نقشه ترسیم می گردد. تا بتوان میزان عرض گذر را تعیین کرد. تا مشخص شود که ملک به حریم گذر تجاوز نکرده باشد.

  • نقشه کادر

نقشه کادر زمانی درخواست می شود. که ملک با توجه به رعایت حدود اربع سند به گذر تجاوز داشته باشد. در این صورت مشخص می شود که یکی از املاک از گذر تا گذر باعث بهم ریختگی این مرز ها شده است. برای همین باید از گذر تا گذر حدود املاک برداشت شود. تا مشخص شود که کدام ملک باعث بهم ریختگی این حدود شده است.که با انجام نقشه برداری و ترسیم املاک باید تطبیق آن با سند املاک یا نقشه ثبتی انجام گیرد. تا میزان اختلاف و منشاء آن مشخص شود.

  • نقشه یو تی ام 1/2000 ام یا 1/500 ام

منظور 1/2000 ام یا 1/500 ام مقیاس نقشه است.که در این صورت نیز باید نقشه برداری از عرصه ملک انجام گیرد. و با جانمایی نقشه ترسیم شده در نقشه 1/2000 ام سازمان نقشه برداری پرینت نقشه در مقیاس مد نظر انجام شود.

تهیه نقشه یو تی ام شهرداری تهران

نقشه یو تی ام شهرداری باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

همانطور که گفته شد شهرداری به منظور صدور جواز ساخت برای املاک درخواست تهیه نقشه یو تی ام از ملک را دارد. که بتواند از تمام زوایا بررسی کرد:

  1. شهرداری برای صدور پروانه ساخت ملک را با توجه به حدود سند باید بررسی کند. که نقشه یو تی ام دو خطی باید تهیه شود.
  2. یکی از آیتم های مهم مد نظر شهرداری رعایت حدود گذر است. که در زمان برداشت باید گذر نیز برداشت شود. تا بتوان عرض گذر را نیز بررسی کرد.
  3. علاوه بر این ها میزان گودبرداری ملک و کنترل آن نیز بر عهده شهرداری است. که با درج کد های ارتفاعی در عرصه و گذر های اطراف مورد بررسی قرار می گیرد.
  4. در نهایت معمولا شهرداری نقشه تهیه شده را در مقیاس 1/500 ام می خواهد. که در زمان چاپ با این مقیاس تهیه می شود.
  5. بعد از چاپ باید حتما کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی نیز این نقشه را مهر و امضا کند. تا مورد اعتبار شهرداری قرار گیرد.

برای ارتباط با کارشناسان دادگستری اکسپرت جاستیس در خصوص تهیه نقشه یو تی ام شهرداری تهران و دیگر مواردی که ممکن است سوال یا ابهامی برای شما پیش آمده باشد می توانید از طریق شماره تلفن های ما در ارتباط باشید

رادین مپ

خیابان خالد اسلامبولی (وزرا)، نبش سی و هفتم، پلاک 163، واحد6
تهران, تهران
ایران
تلفن: +989129277534
تلفن دوم: +982166398316
فکس: 02188857248
ایمیل: radinmapiran@gmail.com
شنبه09:00 - 18:00
یک شنبه09:00 - 18:00
دوشنبه09:00 - 18:00
سه شنبه09:00 - 18:00
چهار شنبه09:00 - 18:00
پنج شنبه09:00 - 13:00
جمعهبسته است

این مطلب چه مقدار برای شما مفید بوده است؟

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز. 5 / 5. میزان امتیاز: 3

تا کنون امتیازی ثبت نشده. اولین نفر باشید.

نقشه برداری رادینمشاهده نوشته ها

Avatar for نقشه برداری رادین

شرکت فنی مهندسی رادین مپ متشکل از گروه کارشناسان رسمی دادگستری، نقشه برداری و امور ثبتی فعال در تمام زمینه های امور ثبتی اعم از تهیه نقشه های (UTM) یو تی ام ادارات ثبت و شهرداریها و جانمایی پلاک های ثبتی سند های قدیمی دفترچهای و شاهنشاهی و تعیین موقعیت دقیق املاک و همچنین تفسیر عکس های هوایی برای سازمان های دولتی و قضایی و انجام کلیه استعلامات ملکی و امور فنی ملک با استفاده از بروزترین تجهیزات و مجرب ترین کارشناسان آماده ارائه خدمات به متقاضیان می باشد. برای اخذ مشاوره رایگان و ثبت سفارش با شماره های زیر تماس بگیرید 09129277534 — 02166398316

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *