سند تک برگی زمین کشاورزی

اخذ سند تک برگ زمین های کشاورزی ،اداره ثبت اسنادواملاک ازمالک نقشه یوتی ام درخواست می کند. که مالک با مراجعه به مهندس نقشه بردار کارشناس رسمی دادگستری می تواند نقشه یو تی ام زمین کشاورزی خود را تهیه کند. با استفاده از نقشه یو تی ام مساحت زمین و موقعیت زمین مشخص می شود. و باید توجه داشت به نقشه ای که تهیه می شود. با زمین های مجاور تداخل نداشته باشد. و با دقت سانتی متر تهیه شده باشد.

با استفاده از این نقشه اداره ثبت اسناد و املاک اقدام به اخذ سند تک برگ برای مالک می نماید. روش کار به این صورت است. که مهندس نقشه بردار با استفاده از دوربین نقشه برداری یا جی پی اس چند فرکانسه اقدام به برداشت عوارض از محدوده زمین کشاورزی می کند. و نقشه را با دقت مطلوب تهیه می کند. برای تهیه نقشه یو تی ام به کارشناس رسمی نقشه برداری با مهر رسمی مراجعه کنید.

سند تک برگ چیست ؟

سند تک برگ نوع به روز و سند رسمی در زمینه ملک است. که سند سیستمی به شمار می رود. و بر اساس این نوع از سند مالکیت تمام اطلاعات فنی و حقوقی ملک در سیستم کاداستر کشور ثبت می گردد. و این سند با در نظر گفتن تمام زوایای ملک در راستای حل مشکلات سند های قدیمی بر روی کار آمده است. که برای تبدیل سند قدیمی ملک به سند تک برگ باید مدارک مورد نیاز تهیه و درخواست تبدیل سند داده شود.

مدارک مورد نیاز برای اخذ سند تک برگ

  • اصل سند مالکیت به صورت قدیمی
  • کپی بنچاق
  • کپی شناسنامه و کارت ملی مالک
  • آدرس و کدپستی ملک مد نظر
  • کپی خلاصه معامله ثبتی
  • نقشه یو تی ام
  • فرم مخصوص که دفترخانه به خریدار می دهد تا موارد مورد نظر را تکمیل نموده و امضا و اثر انگشت بزند.

برای اخذ سند تک برگ باید درخواست سند تک برگ داده شود. و همچنین مدارک مورد نیاز تهیه شود. تا با تشکیل پرونده سند تک برگ برای ملک صادر گردد.

نقشه یو تی ام که برای اخذ سند تک برگ مورد استفاده قرار می گیرد چیست ؟

یکی از مدارک مهم برای اخذ سند تک برگ تهیه نقشه یو تی ام است. زیرا اطلاعات فنی ملک از طریق نقشه یو تی ام تعیین می گردد. و این نقشه یو تی ام را باید با مراجعه یا تماس با کارشناسان رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی تهیه کرد. زیرا نقشه یو تی ام تنها با مهر و امضا این کارشناس است که اعتبار دارد. و این نقشه یو تی ام اطلاعات فنی ملک شامل موقعیت ملک ، مساحت دقیق ملک با در نظر گرفتن زوایای ملک ، مرز های ملک را تعیین می کند.

نقشه یو تی ام برای زمین کشاورزی چگونه تهیه می شود ؟

زمین های کشاورزی معمولا در مساحت های بالا و فاقد دیوار کشی هستند. که عدم دیوار کشی ملک امکان تجاوز به ملک از طریق همسایگان و بهم خوردن مرز ها وجود دارد. اما اگر ملک دارای حدود مشخص باشد. می توان با استفاده از تجهیرات نقشه برداری در محل ملک برداشت را انجام داده. و در ادامه در محیط نرم افزار با توجه به برداشت های انجام شده که در سیستم تخلیه می شود. ترسیم نقشه ملک را انجام داد.

زمین های کشاورزی در منطقه بیرن از شهر و دور از ساختمان های بلند هستند. و بهترین و راحت ترین ابزار برای برداشت در این مناطق جی پی اس است. و اگر زمین بالای 10 هکتار باشد. می توان برای صرفه جویی در وقت از پهباد نیز استفاده کرد.

نقشه حاصل از کار یک نقشه یو تی ام است. که موقعیت و حدود ملک را بر روی کره زمین نمایش می دهد.

سند تک برگی زمین کشاورزی

تهیه نقشه یو تی ام برای زمین های کشاورزی فاقد حدود مشخص به چه صورت است ؟

همان طور که گفته شد اگر ملک فاقد دیوار کشی مشخص باشد. علی الخصوص در زمین های کشاورزی امکان بهم ریختن مرز ها و ایجاد اختلاف وجود دارد. که در این صورت بهترین راه انجام جانمایی سند ملک است. تا از این طریق بتوان نقشه یو تی ام ملک را تهیه کرد.

برای جانمایی پلاک ثبتی سند باید در ابتدا اسناد و مدارک موجود از ملک بررسی شوند. و با توجه به پلاک ثبتی درج شده در سند استعلام نقشه ثبتی گرفته می شود. و نقشه ثبتی با تبدیل به سیستم مختصات یو تی ام موقعیت ملک را تعیین می کند. که از همین طریق می توان نقشه یو تی ام قطعه را تهیه کرد.

این نقشه یو تی ام تنها بر اساس سند می باشد. که برای تعیین حدود این نقشه یو تی ام قبل از اخذ سند تک برگ بر روی زمین تحدید حدود انجام می گیرد.

این نقشه های یو تی ام در نهایت باید توسط کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مهر و امضا شود.

رادین مپ

شرکت رادین مپ با دارا بودن از متخصصین با علم و تجربه مناسب این امکان را به شما می دهد. که شما را در زمینه نقشه برداری و امور ثبتی یاری نماید و در تهیه نقشه ثبتی از ملک خود مانند نقشه یو تی ام ، نقشه جانمایی پلاک ثبتی و.. به شما خدمات ارزشمندی را ارائه نماید.

رادین مپ با سابقه درخشان در زمینه نقشه برداری و امورثبتی با به کار گیری کارشناس رسمی دادگستری این توانایی را داردکه نقشه های ثبتی و نقشه های تفکیکی را با استفاده از مهر کارشناس رسمی نقشه برداری تهیه نمایند.

علاوه بر خدمات در حوزه ی ثبت رادین مپ در دیگر امورنقشه برداری توانایی انجام خدمات نقشه برداری را داراست و با به کارگیری مجموعه ای متخصص میتواند پروژه های نقشه برداری نهاد های دولتی را با به کار گیری دانش نوین روز شروع و به پایان برساند. برای تهیه نقشه های ثبتی بایستی به کارشناس رسمی نقشه برداری مراجعه کرد.

رادین مپ

خیابان خالد اسلامبولی (وزرا)، نبش سی و هفتم، پلاک 163، واحد6
تهران, تهران
ایران
تلفن: +989129277534
تلفن دوم: +982166398316
فکس: 02188857248
ایمیل: radinmapiran@gmail.com
شنبه09:00 - 18:00
یک شنبه09:00 - 18:00
دوشنبه09:00 - 18:00
سه شنبه09:00 - 18:00
چهار شنبه09:00 - 18:00
پنج شنبه09:00 - 13:00
جمعهبسته است

این مطلب چه مقدار برای شما مفید بوده است؟

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز. 5 / 5. میزان امتیاز: 2

تا کنون امتیازی ثبت نشده. اولین نفر باشید.

نقشه برداری رادینمشاهده نوشته ها

Avatar for نقشه برداری رادین

شرکت فنی مهندسی رادین مپ متشکل از گروه کارشناسان رسمی دادگستری، نقشه برداری و امور ثبتی فعال در تمام زمینه های امور ثبتی اعم از تهیه نقشه های (UTM) یو تی ام ادارات ثبت و شهرداریها و جانمایی پلاک های ثبتی سند های قدیمی دفترچهای و شاهنشاهی و تعیین موقعیت دقیق املاک و همچنین تفسیر عکس های هوایی برای سازمان های دولتی و قضایی و انجام کلیه استعلامات ملکی و امور فنی ملک با استفاده از بروزترین تجهیزات و مجرب ترین کارشناسان آماده ارائه خدمات به متقاضیان می باشد. برای اخذ مشاوره رایگان و ثبت سفارش با شماره های زیر تماس بگیرید 09129277534 — 02166398316

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *