تفسیر عکس های هوایی منابع طبیعی

برای اینکه مشخص شود یک قطعه زمین در سالیان گذشته که جزء منابع ملی اعلام شد. دارای سابقه احیا یا موات بوده است. باید تفسیر عکس هوایی انجام گیرد. که با تفسیر عکس هوایی منابع طبیعی اثبات شود که زمین دارای سابقه کشاورزی یا وجود بنا بوده است. و به اشتباه به عنوان منابع ملی اعلام شده. امروز با ما در اکسپرت جاستیس همراه باشید تا در خصوص تفسیر عکس های هوایی منابع طبیعی و نحوه نفسیر عکس هوایی برای منابع طبیعی با همدیگر گفتگو و صحبتی داشته باشیم.

تعریف سابقه احیا و موات

بررسی عکس هوایی برای سابقه احیا زمین یعنی این که زمین دارای علائمی مبنی بر فعالیت انسانی است. که این موضوع شامل عوارض کشاورزی , وجود بنا , نگهداری دام , یا هر گونه فعالیتی مبنی بر وجود انسان در زمین است. که این علائم زمین را از حالت موات و اراضی ملی خارج کرده و دارای مالک حقوقی است.

از طرفی هم دولت وظیفه حفظ و نگهداری جنگل ها و مراتع و رودخانه ها و قنات های قدیمی را دارد. که به این زمین های دست نخورده اراضی موات می گویند. و در این بین زمانی که زمین اراضی ملی زمین های موات را جدا کرده و حریم آن ها را تعیین کرد. بعضی از اراضی که دارای سابقه احیا بودند نیز در داخل حریم اراضی ملی قرار گرفتند.و سند رسمی آن ها باطل شد. و زمانی که مالک متوجه این موضوع شود. با استناد به این موضوع که ملک در زمان قدیم دارای سابقه احیا بوده است. اقدام به اثبات این موضوع می کنند. و از آن جا برای اثبات یک موضوع باید ادله محکمی وجود داشته باشد. دستور به تفسیر عکس هوایی داده می شود. که باید حتما توسط کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری انجام گیرد.

روش تفسیر عکس های هوایی منابع طبیعی

همان طور که گفته شد برای تفسیر عکس هوایی باید به سراغ کارشناسان رسمی دادگستری رفته. زیرا تنها این کارشناسان تخصص لازم را برای انجام این امور دارند. و بعد از تهیه عکس های هوایی دهه 40 هجری شمسی برای انجام کار یکسری روند نرم افزاری با استفاده از نرم افزار های مخصوص بر روی عکس انجام می گیرد. تا در مرحله بعدی با استفاده از ابزار های مخصوص مدل سه بعدی عکس هوایی ساخته شود. و با ساختن مدل سه بعدی بررسی های لازم بر روی عکس های هوایی انجام می گیرد. و با مشخص کرده قطعه زمین مد نظر تفسیر عکس هوایی برای منابع طبیعی انجام می شود. که در نهایت گزارش تهیه و مهر و امضا می گردد. در تهایت برای دریافت مشاوره و اطلاعات بیشتر می توانید با ما در اکسپرت جاستیس در ارتباط باشید.

 

رادین مپ

خیابان خالد اسلامبولی (وزرا)، نبش سی و هفتم، پلاک 163، واحد6
تهران, تهران
ایران
تلفن: +989129277534
تلفن دوم: +982166398316
فکس: 02188857248
ایمیل: radinmapiran@gmail.com
شنبه09:00 - 18:00
یک شنبه09:00 - 18:00
دوشنبه09:00 - 18:00
سه شنبه09:00 - 18:00
چهار شنبه09:00 - 18:00
پنج شنبه09:00 - 13:00
جمعهبسته است

این مطلب چه مقدار برای شما مفید بوده است؟

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز. 0 / 5. میزان امتیاز: 0

تا کنون امتیازی ثبت نشده. اولین نفر باشید.

نقشه برداری رادینمشاهده نوشته ها

Avatar for نقشه برداری رادین

شرکت فنی مهندسی رادین مپ متشکل از گروه کارشناسان رسمی دادگستری، نقشه برداری و امور ثبتی فعال در تمام زمینه های امور ثبتی اعم از تهیه نقشه های (UTM) یو تی ام ادارات ثبت و شهرداریها و جانمایی پلاک های ثبتی سند های قدیمی دفترچهای و شاهنشاهی و تعیین موقعیت دقیق املاک و همچنین تفسیر عکس های هوایی برای سازمان های دولتی و قضایی و انجام کلیه استعلامات ملکی و امور فنی ملک با استفاده از بروزترین تجهیزات و مجرب ترین کارشناسان آماده ارائه خدمات به متقاضیان می باشد. برای اخذ مشاوره رایگان و ثبت سفارش با شماره های زیر تماس بگیرید 09129277534 — 02166398316

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *